طراحی اتاق کار در خانه

کار کردن از خانه به نظر بسیار آسان می آید

کار کردن از خانه به نظر بسیار آسان می آید. یک میز کار در اتاقی جداگانه یا در گوشه اتاق نشیمن و یا در آشپزخانه قرار می دهید و آماده رفتن سر کار می شوید! اما به این سادگی ها هم نیست. چندین فاکتور برای آماده سازی اتاق کار باید مورد توجه قرار بگیرد از جمله میز و صندلی مناسب، فضایی برای بایگانی و اتاقی در نزدیکی برای نگهداری وسایل و ابزار. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه اتاق کارتان را آماده کنید:

انتخاب میز کار مناسب

اگر فضای کافی داشته باشید، بهترین شکل میز، میز L است تا بسته به نوع کار در زاویه مناسبی از میز قرار بگیرید. برای پر کردن فضای خالی روی میز هم می توانید پرینتر را در گوشه ای از میز قرار دهید که هم در کناری باشد و هم دسترسی به آن آسان باشد. اگر از دستگاه های چندکاره که هر چهار کار پرینت، اسکن، کپی و فکس را انجام می دهد، استفاده کنید در فضای خانه نیز صرفه جویی می شود.

مرتب کردن

لازم نیست میز شما برق بزند اما شلختگی و به هم ریختگی میز کار حواس شما را پرت می کند و مانع از آن می شود که در انجام کارتان تمرکز لازم را داشته باشید (عادت های رفتاری برای بهبود عملکرد کاری را مطالعه کنید). سعی کنید تنها چیزهایی را روی میز نگه دارید که روزانه یا هفتگی از آنها استفاده می کنید مانند نوار چسب، قیچی، مداد، جامدادی، چراغ مطالعه و تلفن. بهتر است کامپیوتر سمت چپ یا راست میز و یا موازی با آن باشد.

قفسه بندی

برای جلوگیری از به هم ریختگی و استفاده حداکثری از فضا، وسایلی که به ندرت از آنها استفاده می کنید را در قفسه بالای سر یا کنار میز نگه دارید. از کشوی میز برای نگهداری وسایلی که می خواهید دم دست باشد استفاده کنید. از قفسه های بلند (ترجیحا قفسه های قابل تنظیم) برای نگهداری کتاب ها و وسایل بزرگتر استفاده کنید. قفسه های قابل تنظیم بهتر از قفسه های ثابت در فضا صرفه جویی می کنند زیرا فضاهای بلااستفاده پایین و بالای قفسه را حذف می کنند.

وسایل راحتی

قفسه بندی و نظم و ترتیب مهم است اما دیگر فاکتوری که باید در آماده سازی اتاق کار مورد توجه قرار گیرد راحتی است. بیماری ها و مشکلات مرتبط با مچ دست و یا دیگر آسیب ها از عوارض جانبی استفاده از کامپیوتر هستند ( برای اطلاع از مضرات نشستن طولانی مدت این مطلب را بخوانید) اما با استفاده از وسایل و تجهیزات مناسب می توانید این آسیب ها را کمتر کنید. محصولات ارگونومیک متنوع شامل جای مچ، جای موس و زیرپایی می توانند کارایی شما را بالا برده و درد بدنی را کاهش دهد.

صندلی مناسب

صندلی های ارگونومیک مناسب می توانند سایش و کشیدگی کمر، گردن و شانه ها را به حداقل برسانند. اگر به مدت طولانی جلوی کامپیوتر بنشینید، بدن شما واکنش نشان می دهد و نشان می دهد که از صندلی مناسب استفاده نمی کنید. صندلی آشپزخانه یا صندلی میز نهارخوری برای ساعتها نشستن جلوی کامپیوتر طراحی نشده اند. صندلی های قابل تنظیم، دسته دار، چرخشی و دارای بالشتک و دارای دیگر امکانات، گزینه های بهتری هستند و راحتی بیشتری را نسبت به دیگر صندلی ها فراهم می کند.

اثاث اتاق

اتاق کار خود را به شکل یک اتاق خالی در نظر بگیرید. می توانید آن را با میز کارکردی، صندلی راحت و فضای بایگانی به اندازه لازم پر کنید و یا خیلی ساده تنها با میز و لپ تاپ و پرینتر پر کنید. بهتر است اتاق خود را مطابق با نیازها و سلیقه خود پر کنید در این صورت هیچ شباهتی با اتاق کار شرکت قدیمی تان نخواهد داشت.

منبع sheknows.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.