راهنمای انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت

اول ببینید فرم صورتتان چگونه است بعد عینک انتخاب کنید

ممکن است یک عینک آفتابی روی چهره دوستتان بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد اما همان عینک روی چهره شما چندان خوب به نظر نرسد. این مشکل از فرم صورت شما نیست بلکه عدم همخوانی فرم عینک با فرم صورت است. در این مقاله ما شما را برای انتخاب عینکی که با فرم صورت شما همخوانی داشته باشد، راهنمایی می کنیم. در واقع ما به دنبال این هستیم که بدانیم چرا برخی مدل فریم عینک به برخی صورت ها بیشتر می آید. در قدم اول بایستی مدل عینک مناسب را پیدا کرده وسپس اندازه مناسب آن از لحاظ کوچک و بزرگی را پیدا کنیم.

فرم صورت شما چگونه است؟

  • صورت بیضی، پهنای کمتری نسبت به طول دارد با فک گرد.
  • صورت مربعی، طول و پهنای یکسانی دارد با فک مربعی.
  • صورت قلبی شکل طول و پهنای یکسانی دارد و امتداد خط فک به نقطه ای در چانه می رسد.
  • صورت گرد، طول و پهنای یکسانی دارد با فک گرد.

در ادامه راهنمای فرم عینک متناسب با هر یک از فرم های صورت ارائه خواهد شد:

عینک چشم گربه ای

راهنمای انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت و عینک چشم گربه ای

مناسب برای صورت مربعی، بیضی و قلبی. این مدل، مدلی کلاسیک است و در هر زمان و هر جای دنیا مد است. رنگی که به چهره شما می آید را انتخاب کنید ( این عینک ها سایز و اندازه های مختلفی دارد).

عینک خلبانی

راهنمای انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت و عینک خلبانی

مناسب برای صورت های بیضی و قلبی. این عینک ها در عین حال که مدرن هستند می توانند شما را به تیپ دهه ۷۰ میلاد ببرند. اما حواستان باشد شکل سه گوش لنزها، باعث می شود صورت های گرد یا مربعی اندکی نامتوازن به نظر برسند. بهتر است صورت اندکی کشیده باشد و یا چانه باریک باشد تا شکل لنزها حالت صورت را بهتر نشان دهد.

عینک مربعی

راهنمای انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت و عینک مربعی

مناسب برای صورت های بیضی و قلبی. فریم های مربعی و مستطیلی برای صورت هایی که به سمت پایین باریک می شوند، بسیار مناسب هستند. پهنای لنزها و شکل زاویه دار آنها می تواند زاویه فک را بیشتر نشان دهد بنابراین مناسب کسانی است که زاویه فک آنها مشخص نیست.

عینک گرد

راهنمای انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت و عینک گرد

مناسب برای صورت های بیضی، قلبی و مربعی. منحنی دور فریم، موجب می شود از زاویه اطراف صورت مربعی و قلبی و همچنین کشیدگی صورت های بیضی بکاهد. اگر گونه های بزرگی دارید از استفاده از این مدل عینک ها پرهیز کنید چرا که موجب بزرگتر دیده شدن گونه ها می شود.

عینک بزرگ

راهنمای انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت و عینک بزرگ

مناسب برای صورت های گرد و بیضی. در صورت های گرد و بیضی، بالا و پایین صورت باریک تر است بنابراین عینک های بزرگ موجب می شوند صورت لاغرتر به نظر بیاید چراکه درست در پهن ترین قسمت صورت جا می گیرند.

منبع realsimple.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.