مواردی که باید در انتخاب فریم عینک موردتوجه قرار دهید

در انتخاب عینک به شکل صورت و رنگ پوست خود توجه کنید

لازم نیست حتما متخصص مد باشید تا فریم عینک مناسب خود را بیابید. ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا به راحتی مدل فریم عینک مناسب چهره خود را پیدا کنید. با ما همراه باشید:

مدل صورت

صورت شما از چه نوع است؟ گرد، بیضی، مربعی، لوزی یا قلبی؟ مدل صورت شما تعیین‌کننده نوع فریم عینکی است که باید انتخاب کنید.

فریم عینک مستطیلی
فریم عینک مستطیلی مناسب برای صورت گرد

صورت گرد:

فریم عینک‌های مربعی یا مستطیلی صورت را پهن‌تر نشان می‌دهند. این مدل فریم عینک‌ها برای کسانی که صورت گردی دارند کمک می‌کند تا صورت آنها لاغرتر و کشیده‌تر به نظر برسد و توازنی در گردی صورت آنها ایجاد کند.

فریم عینک‌هایی که نباید انتخاب کنید: فریم‌های بدون لبه و حاشیه، فریم‌های گرد و کوچک گردی صورت را بیشتر نشان می‌دهند.

مدل ابرو را متناسب با فرم صورت خود پیدا کنید

صورت بیضی:

فریم عینک باید طوری باشد که پل میان دو شیشه عینک بیشتر باشد تا عرض صورت را بیشتر نشان دهد و در اشکال هندسی باشد.

فریم عینک‌هایی که نباید انتخاب کنید: عینک‌های خیلی بزرگ یا عینک‌هایی که بیش از نیمی از صورت را می‌پوشانند، تعادل و تقارن صورت را به هم می‌زنند.

مدل کلاه را متناسب با فرم صورت خود انتخاب کنید

صورت مربعی:

عینک‌هایی که زاویه تند ندارند و پل میان دو شیشه عینک بالای بینی قرار می‌گیرد. عینک‌های گرد یا بیضی توازن ایجاد می‌کنند و زوایای صورت مربعی را کمتر می‌کنند.

فریم عینک‌هایی که نباید انتخاب کنید: فریم‌های زاویه‌دار و جعبه‌ای، زاویه‌دار و مربعی بودن صورت را تشدید می‌کنند و سبب می‌شوند صورت مربعی شما بزرگتر به نظر برسد.

فریم عینک گربه‌ای مناسب صورت لوزی
عینک گربه‌ای

صورت لوزی:

به منظور آنکه پیشانی و چانه باریک خود را پهن‌تر نشان دهید، بهتر است از فریم‌های کشیده که پهن‌تر از گونه قرار می‌گیرند، استفاده کنید مانند مدل عینک‌های گربه‌ای و فریم‌های بیضی. این فریم‌ها توجه را به گونه‌ها بیشتر می‌کند و جلوه ظریف و زیبا به شما می‌دهد.

فریم عینک‌هایی که نباید انتخاب کنید: فریم‌های جعبه‌ای و باریک پهنای گونه‌ها را بیشتر نشان می‌دهند و توجه به قسمت‌های باریک صورت را بیشتر می‌کنند.

متناسب با فرم صورت آرایش کنید

صورت قلبی شکل:

فریم‌هایی که در عرض پیشانی و کوچکی چانه توازن ایجاد می‌کنند، فریم‌های مناسبی هستند. فریم‌هایی که خط بالایی آن پایینتر قرار می‌گیرد و قسمت پایینی آن سنگینی بیشتری دارند، می‌توانند پهنای بیشتری به قسمت باریک صورت بیفزایند. عینک‌های گرد یا مربعی با لبه‌های منحنی سبب می‌شود توجه کمتری به پیشانی بلند و پهن معطوف شود.

فریم عینک‌هایی که نباید انتخاب کنید: از هر نوع رنگ یا استایل فریم که نظرها را به پیشانی شما جلب کند، اجتناب کنید. به خصوص فریم‌هایی که قسمت بالایی آن تزیین شده است.

در انتخاب فریم عینک یادتان باشد فریمی را انتخاب کنید که جذابیت متضاد ایجاد کند. فریمی که متمایز با فرم صورت شما باشد و به ویژگی‌های برجسته صورت شما تقارن و توازن بدهد.

انتخاب رنگ فریم متناسب با رنگ پوست

علاوه بر فرم صورت، رنگ پوست نیز تعیین‌کننده نوع فریم عینکی است که انتخاب می‌کنید. مهمتر از رنگ مو و رنگ چشم، رنگ پوست است که تعیین‌کننده فریم عینک است. مدلی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد.

رنگ آبی فریم عینک
رنگ آبی مناسب برای رنگ پوست سرد

رنگ پوست گرم:

اگر پوست زرد، برنزه یا طلایی دارید، دارای رنگ پوست گرم می‌باشید. از انتخاب رنگ‌های متضاد چون پاستلی بپرهیزید. فریم‌های سیاه و سفید نیز چندان مناسب نیستند. از فریم عینک‌هایی با رنگ لاک پشتی روشن، رنگ‌های قهوه‌ای، طلایی یا عسلی، بژ و زیتونی استفاده کنید.

چه رنگی به شما می‌آید؟

رنگ پوست سرد:

اگر تناژ رنگ پوست شما آبی یا صورتی است، رنگ پوست سرد دارید. فریم عینک‌هایی با رنگ نقره‌ای، مشکی، لاک پشتی تیره، صورتی، بنفش، آبی، ارغوانی و خاکستری انتخاب کنید.

فریم عینک متناسب با آرایش
فریم عینک می‌تواند شخصیت شما را نشان دهد

سبک زندگی شما چگونه است؟

برای هر نوع سبک زندگی، فریم عینک متناسب وجود دارد. به فعالیت‌هایی که زمان استفاده از عینک انجام می‌دهید، بیندیشید. اگر فعالیت زیادی دارید، از عینک‌های انعطاف‌پذیر استفاده کنید که بدون شکسته شدن قابل خم شدن است. برای کسانی که بازی کامپیوتری می‌کنند، تعداد زیادی فریم‌های عینک پهن متناسب با کار آنها وجود دارد. همچنین فریم عینک‌های رسمی و اداری نیز برای کسانی که می‌خواهند در دفتر کار از عینک استفاده کنند، وجود دارد.

آیا خیره شدن به صفحه نمایشگر لپ تاپ یا گوشی می­‌تواند به چشم آسیب برساند؟

می‌خواهید فریم عینک متناسب با شخصیت شما باشد؟

عینک شما می‌تواند گویای شخصیت شما باشد. می‌توانید برای آخر هفته‌ها و زمان تعطیلات عینک خاص داشته باشید که کمی جالب باشد و برای طول هفته عینک مناسب با کار. برای آراستن بیشتر صورت، فریم عینکی با رنگ دلخواه خود استفاده کنید (البته اگر با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد) یا عینکی که کمی تزیینات داشته باشد. می‌‎توانید یک مدل فریم عینک داشته باشید که گویای شخصیت شما باشد یا کلکسیون کوچکی از انواع فریم‌ها تا بتوانید به راحتی فریم خود را بر اساس حالات روحی تغییر دهید.

منبع vsp.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.