نحوه آموزش نقاشی کردن ماشین

استعداد بچه‌ها را با نقاشی کردن شکوفا کنید

بچه‌ها در تخیل پردازی عالی هستند، تشویق کودک به نقاشی و طراحی یک روش برای به تصویر کشیدن تخیلاتشان بر روی کاغذ هست. علاقه به نقاشی و طراحی یک چیز ذاتی در کودک هست. یکی از ویژگی‌های شایع در میان اکثر بچه‌ها عشق به ماشین است. آموزش نقاشی یک ایده برای ترکیب این ۲ علاقه (تخیل پردازی و اتومبیل) است. در نقاشی بچه‌ها یاد می‌گیرند، چطور طراحی داشته باشند و چطور تخیلات و ذهن خلاقشان را بر روی کاغذ نقاشی کنند. وقتی کودکی یک نقاشی از چیزی که می‌شناسد را می‌کشد، مثلا نقاشی ماشین را می‌کشد در واقع یک فرصت است تا در مورد آن فکر کند و متوجه شود چقدر آن‌را می‌شناسد. با مراجعه به حافظه و مشاهداتش هر آنچه از ماشین را می‌داند در ذهن تجسم می‌کند. به عبارتی بر روی موضوع متمرکز می‌شود. نقاشی برای کودک ابزاری جهت تقویت تمرکز و دقت هست. در آموزش نقاشی ماشین مرحله به مرحله یاد می‌گیریم چطور انواع ماشین‌ها را طراحی کرد و کودک با زوایا و ابعاد مختلف آشنا می‌شود.

مواد لازم: 

  • کاغذ طراحی یا کاغذ سفید A4
  • مداد سیاه
  • پاکن
  • تراش
  • استنسیل با شکل‌های مختلف
  • خط‌ کش مدرج
  • مداد رنگی

با توجه به اینکه مراحل طراحی و نقاشی بصورت طراحی آزاد هست از یک استنسیل یا خط کش برای خطوط و شکل‌های هندسی استفاده کنید.

چطور نقاشی ماشین مسابقه‌ای کنیم؟ 

ماشین و الگو و کاغذ

اکثر پسر بچه‌ها عاشق بازی‌های ماشین مسابقه‌ای تخیلی هستند. مدل فراری ۳۳۳ :

چطور یک ماشین سه بعدی بکشیم؟ 

ماشین و الگو و کاغذ

در این آموزش نقاشی ابتدا یک نقاشی دوبعدی داری و بعد آن‌را به یک تصویر سه بعدی تبدیل می‌کنیم.

چطور یک نقاشی ماشین عضلانی بکشیم؟ 

ماشین

خودرو عضلانی به ماشین‌های با حجم موتور بالا و قوی گفته می‌شود که ظاهری عضلانی دارند.متعلق به دوران ۱۹۵۰s است.

چطور نقاشی ماشین کارتونی بکشیم؟ 

ماشین و الگو و کاغذ

خودرو کارتونی جذاب است خصوصا برای کودکان کوچک‌تر با مزه و دوست داشتنی است. این مدل چشم، دهان و بینی دارد البته همراه با یک لبخند است. در عکس زیر کودک شما آموزش نقاشی را مرحله به مرحله دارد.

چطور نقاشی ماشین اسپورت بکشیم؟ 

ماشین و کاغذ و الگو

خودروهای اسپرت طراحی شیک و جذاب دارند و کودک هنرمند شما حتما دوست دارد یکی از این ماشین‌ها را نقاشی کند.

چطور یک ماشین سوپر اسپرت نقاشی کنیم؟ 

ماشین و الگو و کاغذ

ماشین‌های سوپر قابلیت‌های زیادی دارد با موتور قوی دارند. این ماشین‌ها در اندازه و شکل‌های مختلف هستند. در تصویر زیر یک مدل سوپر MC1 با ۶۰۰bhp اسب بخار و بدنه خیره کننده داریم.

چطور ماشین پرنده نقاشی کنیم؟ 

ماشین و الگو و کاغذ

ماشین پرنده شاید این روزها واقعی نباشه ولی ذهن کنجکاو بچه‌ها را به تخیلات می‌برد. پس در انتهای آموزش نقاشی آموزش مرحله به مرحله نقاشی ماشین پرنده را داریم. با این آموزش‌ها دیگه مثل قبل پیچیده نیست. وقتی کودک شما این طراحی‌ها را تمرین کند و بتواند آنها را به راحتی بکشد دیگه زمانش است تا با خلاقیت طرح‌های خودش را نقاشی کند. فقط یک قلم و کاغذ در اختیار کودک قرار دهید و بخواهید طرح بندی ماشین، کامیون، هواپیما و یا هر وسیله نقلیه دیگر را با تنها یکبار دیدن آنها نقاشی کند.

منبع: شیدشاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. رمزعبور: 09109998240 می گوید

    بسیار عالی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.