اشتباهات رایج در آرایش مو که شما را پیرتر نشان می دهد

اگر چهره ای جوان می خواهید، در آرایش مو به این نکات توجه کنید

ممکن است کارهای زیادی بر روی موها انجام دهید تا زیباتر شوید اما برخی اشتباهات در آرایش مو ممکن است موجب شود پیرتر از سنتان به نظر برسید. اشتباهاتی که ممکن است خودتان آگاهی نداشته باشید اما آرایش شما را خراب می کند. در این مطلب سعی داریم اشتباهات رایج خانم ها را در آرایش مو که موجب پیرتر نشان دادن آنها می شود، ذکر کنیم.

اشتباه اول: موی خیلی بلند

گاهی موی خیلی بلند سنگینی بر روی سر ایجاد می کند که موجب می شود صورت پایینتر قرار بگیرد و زیبایی چهره مشخص نشود. از طرفی موخوره موجب نازک شدن و ظاهر بد مو می شود از این رو بهتر است هر چند وقت یکبار پایین موها را کوتاه کنید (هر ۶ تا ۸ هفته). از طرفی مدل های کوتاهی زیبایی هستند که به شما می آیند و به زیباتر شدن چهره تان کمک می کنند.

اشتباه دوم: موی خیلی کوتاه

در مورد موی کوتاه هم همین موضوع صدق می کند. اگر می توانید از موها مراقبت کنید و آن را سالم نگه دارید، هیچ اجباری بر کوتاه کردن نیست. بسیاری از زنان فکر می کنند همین که به سن خاصی برسند باید موهای خود را کوتاه کنند. مدل های کوتاهی را انتخاب کنید که به صورت لیر یا طبقه ای است و اندکی بلند به نظر می رسد و همچنین رنگ مویی که موهایتان را زیبا و خوش حالت نشان دهد.

اشتباه سوم: موی خیلی تیره

با بالا رفتن سن، ظاهر مویی که خیلی رنگ شده است یا خیلی تیره است ممکن است چندان جالب نباشد. استفاده همیشگی از رنگ تیره برای پوشاندن موهای سفید، ظاهر یکنواخت و تکراری می دهد و بی روح و خسته کننده است.

اشتباه چهارم: موی خیلی روشن

وقتی مو را بلند می کنید، تغییر و تنوع در آن سخت می شود. رنگ روشن نه تنها صورت را رنگ پریده نشان می دهد بلکه موجب آسیب به موها نیز می شود. مو را تیره کنید و اندکی رنگ روشن لابلای موها به کار ببرید.

اشتباه پنجم: مدل کوتاهی نامناسب

مدل های مو که یک قسمت آن بلندتر است برای افراد مسن چندان جالب نیست. بهترین مدل مو، لیر است (توصیه هایی درباره آرایش و کوتاهی مو را بخوانید). این مدل به موها روح می بخشد و صورت را بهتر نشان می دهد.

اشتباه ششم: استفاده از محصولات نامناسب

احتمالا دوست ندارید چندین محصول مراقبت از مو را استفاده کنید و دوست دارید یک محصول چندگانه را استفاده کنید. اگر به دنبال محصولی هستید که کارایی بهتری داشته باشد، روغن های گیاهی بهترین هستند.

اشتباه هفتم: استفاده زیاد از سشوار

احتمالا شما هم تحمل موی خیس را ندارید بنابراین مرتب از سشوار استفاده می کنید، اما استفاده زیاد از سشوار به مو آسیب می رساند و موخوره ایجاد می کند و مو را می سوزاند. باید به زمان قبل از اختراع سشوار برگردید و موها را به روش طبیعی خشک کنید.

اشتباه هشتم: رنگ کردن موی سفید

شاید به نظر احمقانه برسد اما گاهی موی سفید یا خاکستری برای شما بهتر است. اگر بیخیال رنگ کردن مو در آرایشگاه شوید (که برای جیب و سلامت مویتان عالی است) و مدل موی خوبی داشته باشید، همچنین بتوانید از موها مراقبت کرده و موهایی سالم داشته باشید، دیگر رنگ مو چندان مهم نیست.

منبع southernliving.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.