با آرایش مناسب برای صورت گرد آشنا شوید

هر شخصی دارای فرم صورت خاص و منحصر به فرد می‌باشد

هر صورتی فرم و ویژگی‌های خاص خودش را دارد، اما گاهی برحسب سلیقه یا حتی برای تنوع دوست داریم مدل صورت خود را کمی تغییر دهیم یا کاری کنیم که ایراد‌های آن را بپوشانیم؛ این مسئله شاید برای کسانی که صورت‌هایی چاق و گرد دارند بیشتر پیش بیاید، درست است که آن‌ها دوست دارند خود را لاغر کنند تا صورت‌شان هم کشیده‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد، ولی لاغری به این راحتی‌ها نیست یا حداقل به سرعت به دست نمی‌آید؛ این مطلب برای خانم‌هایی است که صورتی نسبتا چاق و گرد دارند، ولی دوست دارند بدون رژیم لاغری صورت‌شان کشیده و لاغر جلوه کند. این‌ها روش‌هایی است که خیلی از هنرمندان و بازیگران معروف برای کشیده به نظر رسیدن صورت‌شان از آن استفاده می‌کنند. برای اینکه صورتتان کمی فرم بگیرد و کشیده شود لازم است آرایشی متناسب با صورت گردتان انجام شود. ما در اینجا روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم که بتوانید بدون نیاز به رژیم‌های غذایی و جراحی صورت گرد و تپل خود را کشیده‌تر و با فرم جذاب‌تری نشان دهید.

آماده سازی پوست برای آرایش

قبل از میکاپ صورت گرد بهتر است پوست خود را پاکسازی کنید بخور دادن پوست باعث می‌شود که آرایش به خوبی روی پوست بشیند و مصنوعی دیده نشود. استفاده از ماسک‌های زیبایی نیز برای پاکسازی پوست عالی هستند. حال از کرم پودر به رنگ هلویی برای یک دست شدن پوست استفاده کنید. اگر می‌خواهید صورتتان را گریم کنید تا باریک‌تر بنظر برسد می‌توانید از دو یا سه رنگ کرم پودر استفاده کنید

استفاده از کرم پودر و تیره یا روشن کردن صورت

صورت گرد و کرم پودر
در انتخاب رنگ کرم پودر دقت کنید

همیشه در آرایش کردن به این نکته مهم دقت کنید که رنگ‌های تیره به کوچک‌تر دیده شدن و رنگ‌های روشن به بزرگ‌تر دیده شدن خیلی زیاد کمک می‌کنند. پس به عنوان مثال اگر تمایل دارید که بینی شما کمی از حد عادی کوچکتر دیده شود باید از کرم پودر و یا سایه‌های به رنگ تیره استفاده کنید و اگر تمایل دارید که گونه‌های شما از حالت عادی پرتر و بزرگتر دیده شوند حتما باید از رژ گونه‌های به رنگ روشن استفاده کنید . مثلا برای تیره کردن صورت‌تان شما می‌توانید از پودرها و یا کرم‌های برنزه که یک تا دو درجه از رنگ پوست طبیعی شما تیره‌تر هستند استفاده نمایید. چون از رنگ‌های تیره و روشن کنار هم استفاده می‌کنید لازم است که پایان کار با یک برس بزرگ رنگ‌های تیره رو روشن روی پوست‌تان را ترکیب کنید. کسانی که صورت‌های گردی دارند باید از کرم پودرهایی استفاده کنند که رنگ‌هایی با پایه صورتی دارند. این باعث می‌شد که گردی صورت‌شان گرفته شود. افرادی که صورت‌های گرد دارند بهتر است که از رنگ‌های روشن برای آرایش صورت خود استفاده نکنند.

بیش از حد آرایش کردن و لایه‌های زیاد کرم روی هم، صورت شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. برای زیباتر شدن باید در درجه اول به پوست‌تان برسید. قبل از آرایش حتما از مرطوب کننده استفاده و پوست‌تان را آبرسانی کنید. یک بار در هفته هم از یک اسکراب ملایم کمک بگیرید تا سلول‌های مرده روی پوست برداشته شوند.

بینی را بدون جراحی کوچک کنید

برای اینکه بینی‌تان کوچک‌تر به نظر برسد باید با پودر تیره‌تر از پایه پوست‌تان دو طرف تیغه بینی را تا حدود یک سانتی‌متر قبل از سوراخ بینی تیره کنید. یادتان باشد که نباید رنگ تیره را روی تیغه بزنید، چون در این صورت بینی حالتی بدشکلی پیدا می‌کند. باید روی تیغه بینی را رنگ روشن بزنید تا تضاد بین رنگ تیره و روشن حالت بینی را زیباتر نشان دهد. اگر بینی‌تان بلند است بخش پایینی بینی یعنی میان دو سوراخ بینی را هم تیره کنید.

مدل مو مناسب برای صورت‌های گرد

بلند بودن مو تا قسمت چانه باعث کشیده‌تر شدن صورت می‌شود پس کسانی که صورت گرد و تپلی دارند سعی کنند موهایشان را از حد چانه کوتاه‌تر ننمایند مگر اینکه تا قسمت گوش‌ها کوتاه شود یعنی مدل پسرانه شود. به این نکته هم توجه کنید که فر کردن موها و کوتاه بودنشان برای صورت‌های گرد اصلا مناسب نیست چون فر بودن مو باعث پهن‌تر نشان دادن صورت افراد می‌شود. به یاد داشته باشید که موهای صاف صورت‌تان را کشیده‌تر نشان می‌دهد پس همیشه سعی کنید که موهایتان را صاف و بلند نگه دارید, این کار برای کشیده‌تر نشان دادن صورت شما بسیار کمک کننده می‌باشد. این نکته را هم فراموش نکنید که برای کمتر دیده شدن گردی صورت‌تان سعی کنید گردن‌تان را بیشتر به نمایش بگذارید. یک روش دیگر برای اینکه صورت‌تان از حالت گردی خارج شود این است که موهایتان را از دو طرف گوش به سمت عقب بکشید و قسمت جلوی مو را به سمت بالا حالت دهید. اگر موی بلندی دارید در میهمانی آن را بیارایید و بالای سر قرار دهید. به این ترتیب نگاه‌ها به جای صورت به سمت بالای سر جلب می‌شود.

آرایش پیشانی برای صورت‌های گرد

صورت گرد و آرایش پیشانی
پیشانی از اجزای بسیار مهم صورت می‌باشد

پیشانی یکی دیگر از اجزای بسیار مهم صورت می‌باشد که در کشیده‌تر نشان دادن صورت نقش مهمی دارد. باید خطوط گیجگاهی و رویشگاه‌های مو را با کرم پودر به رنگ برنزه, کمی تیره‌تر کنید با این روش کمی صورتتان کشیده‌تر نشان داده می‌شود و با این روش زاویه میان استخوان‌ها جلوه بیشتری خواهند داشت و درنتیجه صورت لاغرتر و استخوانی‌تر به نظر خواهد رسید. اگر پیشانی کوتاهی دارید موهایتان را به سمت بالا جمع کنید و اگر پیشانی بلندی دارید موهایتان را به یک سمت حالت دهید. برای آرایش صورتتان از یک کرم پودر تیره و قلم مو کمک بگیرید و زیر گونه، بالای گردن و زیر چانه‌تان را تیره کنید.

آرایش ابرو مناسب برای صورت‌های گرد

انتخاب مدل ابرو مناسب هم خیلی اهمیت دارد و باعث می‌شود صورت‌تان لاغرتر نشان داده شود. به هیچ وجه ابروهایتان را گرد نکنید چون گرد کردن ابروها باعث گرد نشان داده شدن صورت می‌شود. تا جایی که امکان دارد ابروهایتان را بالا ببرید و به آن‌ها قوس داده و حالت شکسته کنید. با این کار صورت‌تان کمی کشیده‌تر می‌شود. انتخاب مدل ابرو بسیار مهم است و می‌تواند در لاغرتر به نظر رسیدن صورت شما تاثیر داشته باشد؛ در واقع هدف از شکل دادن ابرو‌ها مدیریت میزان گردی صورت و کمک به کشیده‌تر به نظر رسیدن آن است و این فرم به کشیده‌تر شدن صورت کمک می‌کند. تا می‌توانید قوس کمان ابرو ایجاد کنید. از ابرو‌های گرد پرهیز کنید چرا که این فرم باعث گردتر شدن صورت می‌شود.

از گریم صورت چاق قسمت‌های خالی ابروهایتان را با کمک مداد ابرو یا سایه تیره پر کنید توجه داشته باشید که مدل ابروی پهن برای افراد با صورت چاق انتخابی مناسب و ایده آل است.

مدل مناسب ابرو برای صورت‌های گرد

ما در اینجا سه مدل ابرو را به شما پیشنهاد می‌دهیم که صورت شما را پهن و گرد نشان نمی‌دهند:

مدل زاویه‌دار تند

مدل زاویه‌دار تند صورت‌های گرد را لاغرتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد. زاویه بالا روی صورت به نحوی عمل می‌کند که آن را زیاد گرد و پهن نشان ندهد.

مدل زاویه‌دار ملایم

مدل زاویه‌دار ملایم بسیار مناسب برای صورت‌های گرد است. در این مدل ناحیه بالای ابرو و بالای چشم پهن‌تر از حالت عادی می‌شود و این موجب می‌شود صورت بلندتر به نظر آید.

مدل شکل S

این مدل باعث می‌شود که کمان بلندی را بدون برجستگی مدل زاویه دار تند داشته باشید و این باعث می‌شود صورت بلندتر و کشیده‌تر دیده شود.

انتخاب رژلب برای صورت‌های گرد

برای آرایش لب بهتر است از رژلب‌های به رنگ شاد استفاده شود چون این کار باعث می‌شود لب‌های شما کمی از پهنای صورت‌تان را بگیرد. یادتان باشد برای لاغرتر به نظر رسیدن نباید رژلب پررنگ داشته باشید و برای بیشتر جلوه دادن آرایش باید تنها روی چشم‌ها کار کنید و برای لب‌ها تنها یک برق لب یا براق‌کننده کافی است؛ چراکه پررنگ و برجسته کردن لب‌ها گردی صورت را بیشتر نشان می‌دهد؛ اما چشم‌ها با آرایش تنها درشت‌تر به نظر می‌رسند و همین درشت‌تر به نظر رسیدن آن‌ها توجهات بیشتری را به خود معطوف می‌کند و موجب می‌شود که چاقی صورت کمتر به چشم بیننده بیاید.

غبغب را چطور بپوشانید

اگر کمی غبغب دارید و می‌خواهید آن را بپوشانید، توصیه می‌کنیم با کرم یا پودر برنزه‌کننده خط فک را تیره کنید؛ یادتان نرود که نباید این تیرگی یک تکه باشد یعنی بهتر است با برس رنگ را کمی پخش کنید تا مرز میان رنگ‌های روشن و تیره حالت محوگونه پیدا کند. با این کار دیگر قسمت پایین صورت شما چاق به نظر نخواهد رسید. هرقدر قسمت بیشتری را تیره کنید چاقی‌های بیشتری را می‌پوشانید البته حواس‌تان باشد که افراط در این کار مساوی است با صورتی که مصنوعی و نازیبا به نظر می‌رسد.

آرایش گونه برای صورت‌های گرد

صورت گرد و رژگونه
آرایش گونه‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار است

آرایش گونه‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار است. برای زدن رژگونه بهتر است گونه‌ها را تو برده و با برس پهن رژ گونه را از روی برآمدگی گونه به سمت بالا تا نزدیکی چشم‌ها به حالت دورانی بزنید.

آرایش چشم برای صورت‌های گرد

اگر چشم‌های درشتی دارید می‌توانید به مژه‌ها بالا و پایین ریمل بزنید و نیازی هم به خط چشم ندارید ولی اگر چشم‌های شما درشت نیست می‌توانید یک خط چشم شکسته به سمت بالا بکشید. اگر از سایه‌های تیره به رنگ خاکستری و دودی هم استفاده کنید بسیار مناسب است. نوع کشیدن خط چشم برای کسانی که دوست دارند خط چشم داشته باشند بسیار مهم است. اگر چشم‌های چندان درشتی ندارید بهتر است خط چشم را شکسته و به سمت بالا بکشید. اما اگر چشم‌های درشتی دارید، می‌توانید خط چشم کشیدن را فاکتور بگیرید و تنها از ریمل استفاده کنید؛ یادتان نرود که ریمل روی مژه‌های پایینی چشم‌ها را گرد نشان می‌دهد؛ پس بهتر است خیلی در ریمل زدن به مژه‌های پایینی افراط نکنید. برای سایه هم بهتر است سراغ سایه‌های تیره از گروه دودی و خاکستری بروید؛ حتی اگر دوست دارید از رنگ‌های روشن مطابق با رنگ لباس‌تان استفاده کنید حتما در زیرساخت سایه از رنگ‌های دودی و تیره استفاده کنید و بعد روی آن‌ها سایه‌های روشن و براق بزنید.

لباس مناسب برای صورت گرد و اندام چاق

اگر حس خوبی نسبت به خود داشته باشید، این شما هستید که به چشم می‌آیید، نه به اندام چاق شما! وقتی جلوی آینه می‌ایستید، به بخش‌هایی از اندامتان نگاه کنید که بیشتر دوستش دارید. درست است که رنگ‌های تیره و مخصوصا مشکی برجستگی‌های بدن را می‌پوشاند و شما را لاغرتر نشان می‌دهد اما در پوشیدن لباس تیره افراط نکنید. هر چقد هم چاق باشید، حق دارید لباس‌های روشن و رنگی یا گلدار بپوشید. حتی اگر چاق هستید، می‌توانید به کمک آرایش مو یا استفاده از زیورآلات هماهنگی در اندام خود ایجاد کنید. برخلاف عادت افراد چاق، به جای پوشیدن لباس‌های گشاد، لباس‌های سایز خودتان را بپوشید.

نکته:

برای کشیده‌تر نشان دادن صورت باید بیشتر توجه‌ها را به قسمت مرکز صورت جلب کنید. برای اینکه بتوانید توجه‌ها را به مرکز صورت جلب کنید باید قسمت مرکزی صورت به رنگ روشن باشد. برای این کار لازم است با پودر یا کرم رنگ روشن خود بین ابروها، روی تیغه بینی، بالای لب و مخصوصا چال بالای لب و مرکز چانه را رنگ روشن کنید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.