ایده های خلاقانه در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

اتاق خواب کوچک دردسرساز است

اتاق خواب کوچک دردسرساز است. همیشه کلی خرت و پرت  وسط اتاق است که جایی برای نگهداری آنها نیست. اگر بخواهید اتاق خواب کوچک خود را مرتب کنید، باید کمی خلاق باشید. علاوه بر استفاده از فضاهایی که در دسترس دارید، می توانید فضاهایی نیز در اتاق ایجاد کنید بدون آنکه اتاق شما کثیف و به هم ریخته شود. می توانید از ایده های زیر برای مرتب کردن اتاق خواب کوچک خود استفاده کنید:

از فضای پشت درب ورودی اتاق استفاده کنید

آیا تا به حال فکر کرده اید که می توان از درب استفاده هایی دیگری هم کرد؟ درب اتاق فضای زیادی برای قرار دادن اشیاء بر روی آن و یا آویزان کردن از آن فراهم می کند. شما می توانید با آویزان کردن اشیاء از درب، از این فضا استفاده کنید. امروزه شما می توانید آویزهای مخصوص نگهداری اشیاء که بر روی درب نصب می شود، همه جا بیابید. چنگک و دستگیره های مخصوص برای نگهداری اشیاء به درب نصب کنید. آنچه در مورد اینگونه آویزها اهمیت دارد این است که در معرض دید نیستند.

از طاقچه در فضای پشت تخت خواب استفاده کنید

تاج بالای تخت خواب عملا فضا را هدر می دهد. ممکن است تاج بالای تخت به تخت شما جلوه شیک تری بدهد اما بی هیچ دلیلی فضای زیادی از دیوار پشت تخت را می گیرد. تاج بالای تخت را بردارید و به جای آن طاقچه قرار دهید. این نه تنها جلوه خوبی دارد بلکه فضای مناسبی را برای نگهداری وسایل دکوری و کتاب ها فراهم می کند.

به جای تخت خواب، از کاناپه های تخت شو استفاده کنید

کنار گذاشتن تخت خواب های قدیمی برای برخی سخت و غیر قابل تصور است. این قدم بزرگی است اما بهتر است که به جای تخت از کاناپه های تخت خواب شو استفاده کنید. هر زمان که نمی خواهید از کاناپه استفاده کنید، می توانید آن را ببندید و جمع کنید. این وسیله دو منظوره است و می توانید در مواقعی که مهمان در اتاقتان دارید، از کاناپه برای نشستن استفاده کنید.

اگر اتاق خواب شما بسیار کوچک است می توانید کاناپه هایی را انتخاب کنید که ظاهر جمع و جور و منظمی دارد که حتی وقتی آن را باز می کنید اتاق را خیلی شلوغ نکند.

از جعبه های کارتونی به عنوان جداکننده استفاده کنید

از هر چیزی که در دسترستان هست استفاده کنید. جعبه های کارتونی مواد غذایی را نگه دارید تا از آنها به شیوه های خلاقانه استفاده کنید. جعبه های کارتونی را به شکل و حالت مناسبی درآورید و برای زیباتر شدن دور آنها نوارهای رنگی بپیچید و از آنها به عنوان کمد و جعبه های نگهداری وسایل استفاده کنید. این کار بسیار ارزان تر از آن خواهد بود که از جعبه های واقعی استفاده کنید (روش ساختن قفسه چوبی در خانه را مطالعه کنید).

از فضای خالی زیر تخت استفاده کنید

یادتان می آید وقتی بچه بودید زیر تخت پنهان می شدید؟ الان که بزرگ شده اید نمی توانید این کار را بکنید اما آنچه باید به خاطر آورید فضای خالی زیاد زیر تخت است. استفاده از تخت خواب هایی که روی آن را می توان به راحتی بلند کرد، امکان بیشتری برای استفاده از فضای زیر تخت در اختیار قرار می دهد. شما هر چیزی را از روتختی گرفته تا لباس های زمستانی می توانید در زیر تخت نگه دارید.

کفش ها را روی دیوار آویزان کنید

کفش ها ظاهر به هم ریخته و شلوغ به اتاق می دهند. از آنجایی که هیچ فضای مخصوصی برای نگهداری از آنها در اتاق وجود ندارد، به هر گوشه از اتاق پرتاب می شوند. به همین خاطر به یک نردبان غیر قابل استفاده نیاز دارید. نردبان را روی دیوار اتاق تکیه دهید و کفش ها را روی پله های نردبان آویزان کنید. با این کار نه تنها فضایی برای نگهداری کفش ها ایجاد کرده اید، بلکه یک وسیله دکوری هم درست کرده اید.

از رخت آویز نهایت استفاده را بکنید

شلوغ کردن کمد دیواری با چندین رخت آویز و آویزان کردن لباس ها از آنان ظاهر شلوغ و شلخته ای به کمد می دهد. بهتر است یک کش سر را با چسب به میانه رخت آویز بچسبانید، بگذارید خشک شود و سپس گیره رخت آویز دیگر را به کش گیر دهید و از آن رخت آویز آویزان کنید.

زیورآلات خود را در قاب عکس قدیمی نگه دارید

از خلاقیت خود در مرتب کردن زیورآلات استفاده کنید. برای این کار شما به یک قاب عکس قدیمی، ۳ شاخه درخت بزرگ و مقداری سنجاق نیاز دارید. با استفاده از چسب داغ، شاخه ها را به صورت افقی روی قاب عکس بچسبانید. سپس سنجاق ها را روی شاخه ها قرار دهید و زیورآلات را از قسمت سنجاق آویزان کنید. این قاب عکس را می توانید به عنوان وسیله ای دکوری در اتاق مورد استفاده قرار دهید.

از میز تحریر به عنوان میز پاتختی استفاده کنید

یک میز تحریر و یک میز پاتختی می تواند برای یک اتاق خواب کوچک زیاد باشد و آن را شلوغ کند. به همین خاطر می توانید از میز تحریر به عنوان میز پاتختی هم استفاده کنید. این راحتترین روش است. فقط کافی است میز تحریر را کنار تخت خواب قرار دهید. این کار جلوی ریخت و پاش میز را با فنجان ها و ظروف می گیرد.

از قوطی به عنوان وسیله نگهداری وسایل استفاده کنید

قوطی های غذا ابزار خوبی برای نگهداری وسایل هستند. آنها را بشویید و با چیزهای دکوری زیبا تزیین کنید. زیورآلات و بقیه خرده ریزها را داخل آن بریزید. این کار از گم شدن اشیاء نیز جلوگیری می کند.

منبع lifehack.org
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.