با خواص تخم کرفس بیشتر آشنا شوید

تخم کرفس راهی برای درمان انواع بیماری

تخم کرفس به درمان گرفتگی عضله کمک شایانی می کند.

کرفس گیاهی به رنگ سبز، نازک و کشیده است. این گیاه سه تا پنج برگ به همراه گل هایی با گلبرگ سفید ریز دارد و طعم تند و نشاط آور آن را در انواع ترشی ها مزه کرده اید. تخم کرفس از گل این گیاه بدست می آید که بوی خوبی دارد و قهوه ای رنگ است. تخم کرفس که به عنوان یک ماده طبیعی یاد می شود، به صورت مکمل غذایی هم در دسترس است. این ماده به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان و ترکیبات ضدالتهابی در درمان بسیاری از بیماری ها مفید است. اما تحقیقات موجود در زمینه آثار سلامتی مصرف این ماده محدود است. این گیاه حاوی روغنهای سیال (از جمله آپول)، فلاونیدها، بورون، کلسیم، آهن، لیمونین، سدیم، روی، ان-بوتیل، فاتالید ۳، اسید آلفالینولنیک، b ادوسمول، گواکول، ایزوایمپراتورین، P – سایمین، ترپنین – ۴- ال و آمبلیفرون می باشد.

مصرف تخم کرفس برای درمان این بیماری ها:

  • اضطراب
  • آرتروز
  • سرماخوردگی
  • آنفولانزا
  • نقرس
  • کلسترول بالا
  • بی خوابی
  • سرطان
  • سلامت کبد
  • هضم غذا
  • ورم مفاصل و اسپاسم عضله

علاوه بر موارد بالا، برخی مواد شیمیایی موجود در تخم کرفس خاصیت ضد باکتری دارد در حالیکه برخی دیگر ادرارآور است، بدین معنا که به تخلیه آب بدن در قالب ادرار کمک می کند. همچنین تخم کرفس به درمان گرفتگی عضله کمک شایانی می کند.

تخم کرفس و کرفس
تخم کرفس حاوی آنتی کسیدان می باشد

تا به امروز، درباره مبحث تخم کرفس و موارد درمانی آن تحقیقات زیادی انجام نشده است. با این حال در ادامه به برخی از خواص درمانی آن می پردازیم:

یافته های منتشر شده در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد: محققان با آزمایش تخم کرفس روی موش ها دریافتند این گیاه باعث کاهش فشار خون در حیوانات می شود اما بر روی افراد تاثیر ندارد. تحقیقات نشان می دهد که عصاره تخم کرفس خواص ضدسرطانی دارد. مطالعات انجام گرفته بر موش ها در سال ۲۰۰۵ نشان می دهند که عصاره تخم کرفس نقش قابل توجهی در درمان سرطان کبد دارد. علاوه بر این، مطالعه منتشر شده در مجله جلوگیری از سرطان آسیا و اقیانوسیه، نشان داده است که تخم این گیاه به درمان سرطان معده نیز کمک می کند. در این مطالعه، که با آزمایش بر سلول های انسانی به انجام رسید، مشخص شد که عصاره تخم کرفس از گسترش سرطان معده در بدن جلوگیری می کند. ماده ای دیگر در این گیاه “لیمونین” است که به عنوان یک آرامبخش خفیف عمل می کند. کلسیم موجود در تخم کرفس اعصاب تحت فشار را آرام می بخشد.

هشدار

بی خطر بودن مصرف مکمل های غذایی دارای تخم کرفس هنوز به اثبات نرسیده است و مصرف طولانی مدت برای مبتلایان به بیماری التهاب کلیه مضر می باشد. همچنین تخم کرفس را با داروهای ادرار آور، لیتییوم، رقیق کننده خون و داروهای تیروئید نباید مصرف شود. از مصرف این مکمل ها خانم های باردار، مادران شیرده، کودکان و کسانی که مشکلات پزشکی دارند خودداری کنند. قبل از مصرف تخم کرفس حتما با پزشک مشورت کنید. اگر ازتخم کرفس به عنوان دارو ادرارآور استفاده می کنید حتما اول با پزشک مشورت کنید چون پتاسیم ضروری بدن را ممکن است خالی کند. همچنین، تخم کرفس را که مستقیماً از مزرعه می چینند مصرف نکنید. اغلب تخم ها که به قصد تکثیر گیاه بفروش می رسند آغشته به مواد و عناصر شیمیایی است و نباید مصرف داخلی داشته باشد.

نتیجه

با توجه به تحقیقات اندکی که در این زمینه وجود دارد، نمی توان گفت که تخم کرفس یک گزینه درمانی قطعی است. بنابراین اگر قصد دارید از تخم کرفس برای درمان مشکلات خود استفاده کنید، بهتر است از قبل با پزشک تان مشورت کنید.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.