برای سفر به اسپانیا باید بدانید

سفر به چهارمین کشور گردشگرپذیر دنیا

علاقه ملیت های مختلف جهت سفر به اسپانیا صرفا متعلق به مردمان خارج از اروپا نیست. حتی اروپائیان نیز سالیانه به دفعات به این کشور مسافرت میکنند و همیشه با خاطرات خوش از آنجا باز می گردند.اسپانیا کشور وسیعی می‌باشد که به همراه پرتغال شبه جزیره ایبریان را در جنوب غربی اروپا شکل می دهند. این کشور از لحاظ تعداد سایت های میراث جهانی یونسکو مقام دوم را بعد از ایتالیا دارد.

اسپانیا
اسپانیا کشور وسیعی می‌باشد که به همراه پرتغال شبه جزیره ایبریان را در جنوب غربی اروپا شکل می دهند

بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) اسپانیا با ۵۷ میلیون گردشگر ورودی، چهارمین کشور گردشگر پذیر دنیا می‌باشد. بسیاری از گردشگران ایرانی هر ساله این کشور را به دلیل ساکنین صمیمی، شیوه زندگی آرام، آشپزی، زندگی شبانه، فرهنگ عامه و آداب و رسومش به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند. سواحل تفریحی اسپانیا در کل دنیا معروف می‌باشد. پایتخت آن مادرید، زبان رسمی اش اسپانیایی، نوع حکومتش پادشاهی مشروطه، واحد پول آن یورو، مذهب مردم آن مسیحی کاتولیک می‌باشد. اسپانیا عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن می‌باشد.

  • سفارتخانه اسپانیا در تهران: دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی
  • شماره تماس سفارتخانه اسپانیا: تلفن: ۲۲۵۶۸۶۸۱ – شماره فکس: ۲۲۵۶۸۰۱۶
  • ساعات کار سفارتخانه اسپانیا یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ می‌باشد.

ویزا توریستی اسپانیا برای دو هفته تا سه ماه صادر می شود و به مسافر اجازه کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان ویزا را نمی دهد.  جهت اخذ ویزا، حضور متقاضی الزامی است و مصاحبه صورت می گیرد.

روشهای مختلف مسافرت به اسپانیا

خط هوایی ملی اسپانیا ایبریا می‌باشد. بزرگ ترین فرودگاه های بین المللی این کشور در مادرید، بارسلونا، پالما دو مالورکا، سویل، والنسیا و بیلبائو می باشند. فرودگاه های مادرید، بارسلونا و اسپانیا فرودگاه های زیبایی می باشند که توسط معماران معروف طراحی شده اند. ارزان ترین خطوط هوایی فعال در اسپانیا Vueling، easyjet، Ryanair و Blue Air می باشند.

سیستم حمل و نقل ریلی در این کشور بسیار مدرن و قابل اطمینان می‌باشد. بلیط قطار ، نسبتاً بالا می‌باشد و شبکه راه آهن در سرتاسر اسپانیا گسترش نیافته است. سفر با اتوبوس ارزان ترین و جذاب ترین شیوه مسافرت در اسپانیا می‌باشد. سفر با اتوبوس بسیار قابل اطمینان است و بیشتر اتوبوس ها مدرن و راحت می باشند. اتوبوس ها تقریباً به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸ یورو دریافت می کنند.

جاذبه های گردشگری در اسپانیا

مهمترین شهر های اسپانیا در اولویت بازدید گردشگران قرار دارند مادرید، بارسلونا، بیلبائو، کادیز، کوردوبا، گرانادا، سویل، والنسیا و زاراگوزا می باشند. معروف ترین سواحل آن، در سواحل مدیترانه و جزایر قناری واقع می باشند. برای کوهنوردی نیز می توانید به کوه های سیرا نوادا در جنوب، کوردیلرای مرکزی و پیرنیس شمالی بروید.

مهمترین جاذبه های گردشگری اسپانیا عبارتند از: کاخ الحمرا، کاخ سلطنتی مادرید، پارک گوئل، ساختمان کازامیلا (لاپدررا)، عمارت بارسلون، بیمارستان صلیب مقدس و سنت پاول، کلیسای ساگرادا فامیلیا، قصر موسیقی کاتالونیایی، موزه ملی هنر کاتالونیا، بنای بازسازی شده کازاباتیو، سواحل بارسلون، موزه هنر های معاصر بارسلون، مؤسسه خوان میرو، کوه تیبیدابو، آب گذر سگوبیا، برج هرکول، امارت پالائوگوئل، محوطه تاریخی لاس مدولاس، کلیسای جامع مریم مقدس سی، میدان پارتا دل سول، موزه پرادا، کاخ سلطنتی، کلیسای آلمدینا و میدان مرکزی مادرید. اسپانیا ۴۴ اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو دارد که از لحاظ تعداد آثار رتبه دوم را بعد از ایتالیا دارد. از این آثار، ۳۹ سایت میراث فرهنگی، ۳سایت میراث طبیعی و ۲ سایت آمیزه میراث طبیعی و فرهنگی می باشند.

خرید کردن دراسپانیا

ارز رایج ، یورو (EUR) می‌باشد. یک یورو به ۱۰۰ سنت تقسیم می شود. این واحد در سال ۲۰۰۲ جایگزین پزتا اسپانیا شد. ۵۰۰ یورویی در اکثر فروشگاه ها پذیرفته نمی شود. شما می توانید پول خود را در هر بانکی تبدیل کنید. کارت های اعتباری در اکثر مراکز توریستی پذیرفته می شوند. اکثر کسب و کار ها بعد از ظهر (ساعت ۱۴) می بندند و در حدود ساعت ۱۷ دوباره باز می کنند. رستوران ها، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای از این قاعده مستثنا می باشند.

در اسپانیا نهار مهترین وعده غذایی می‌باشد و بسیاری از رستوران ها در این زمان باز می باشند. شنبه کسب و کارها دوباره هنگام عصر باز نمی شوند و تا یکشنبه بسته می مانند. در ماه دسامبر در مادرید و بارسلونا فروشگاه ها باز می مانند.

غیر از معروف ترین مارک ها دنیا نظیر زارا، مانگو، برشکا، کمپر، دسیگوال، اسپانیا برند های ملی نیز دارد که در دیگر کشور ها یافت نمی شود؛ مهترین آن‌ها کاستو بارسلونا و کوالسکی می‌باشد. ال کورت اینگلز معروف ترین فروشگاه زنجیره ای اسپانیا می‌باشد که در اکثر شهر ها شعبه دارد. فروشگاه های بزرگ دیگر نیز نظیر کاساس، کمپر و فور وجود دارد.

آشپزی اسپانیایی بسیار پر شور و پر از سبزیجات، ماهی و گوشت‌های متنوع می‌باشد. در غذاهای اسپانیایی زیاد از فلفل استفاده نمی‌شود، به جای آن بیشتر سعی می‌کنند از ترکیبات باکیفیت بالا استفاده کنند تا غذا مزه خوبی به خود بگیرد.

اسپانیا و غذا
آشپزی اسپانیایی بسیار پر شور و پر از سبزیجات، ماهی و گوشت‌های متنوع می‌باشد.

معروف‌ترین غذاهای بومی این کشور AceitunasOlivas، Bocadillo de Calalares، Boquernes en vinagre، Calamares،Churros و Lentejas می‌باشند.

اقامتگاه‌های گردشگران در اسپانیا

طیف وسیعی از انواع اقامتگاه‌ها در اسپانیا وجود دارند. ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده شامل قیمت‌ها نمی‌شود. بسیاری از بازدید کنندگان خارجی در هتل‌های ساحلی و جزیره‌ای اقامت می‌گزینند که توسط بسته‌های مسافرتی مجریان تور به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، اگرچه برای گردشگران مستقل طیف وسیعی از هتل‌ها با توجه به هر بودجه‌ای موجود می‌باشد. اسپانیا از لحاظ کیفیت تأسیسات اقامتی در اروپا شهرت دارد.

پارادور (مهمانسرا) هتل‌هایی با درجات ۳ تا ۵ ستاره می‌باشند. این زنجیره هتل‌ها اولین بار در سال ۱۹۲۸ توسط پادشاه اسپانیایی آلفونسو هشتم شکل گرفت. جنبه منحصر به فرد پارادور ها مکان و تاریخ آن‌ها می‌باشد زیرا بیشتر در بناهای تاریخی نظیر صومعه، مغربی (Moorish)، قلعه‌ها (نظیر الحمرا) ساخته شده اند. پارادورها صبحانه سرو می‌کنند (حدود ۱۰ یورو) و غذای محلی آن منطقه را ارائه می‌دهند (حدود ۲۵ یورو). قیمت تأسیسات اقامتی از ۸۵ یورو به ازای یک اتاق دابل تا ۲۴۵ یورو برای یک اتاق تویین می‌باشد.

نکات ایمنی مهم به هنگام مسافرت در اسپانیا

گردشگرانی که قصد سفر به اسپانیا را دارند بهتر است نکات ایمنی زیر را رعایت فرمایند:

  • چهار نوع پلیس در اسپانیا وجود دارد: پلیس محلی (پلیس راهنمایی و رانندگی)، پلیس ملی (پلیس جرائم)، Guardia Civil (راهنمایی و رانندگی خارج از شهر و روستا) و پلیس‌های ایالتی.
  • اسپانیا کشور امنی می‌باشد، اما رعایت جوانب احتیاط همیشه بهتر است. کیف قاپی با موتور و جیب‌بری در مراکز توریستی رایج می‌باشد. مواظب کیف خود باشید
  • پول و اشیای گران قیمت خود را در معرض دید عموم قرار ندهید. پول زیاد با خود حمل نکنید.
  • تاکسی‌ها باید نرخ‌های خود را روی شیشه بزنند. قبل از سوار شدن تاکسی قیمت را طی کنید.
  • شب‌های آن خصوصاً در تعطیلات پر سر و صدا می‌باشد.
  • همه فروشگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها باید یک فرم رسمی شکایت داشته باشند.
  • شماره تلفن و فوریت‌ها (پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس)، ۱۱۲ می‌باشد که از هرجایی به صورت رایگان می‌توانید با آن تماس بگیرید.
  • داروخانه‌ها با صلیب سبز نشان داده شده‌اند، همه شهرها داروخانه‌های شبانه‌روزی دارند.
  • همه اسپانیا را به عنوان یک کشور گرم می شناسند، اما شمال و مرکز این کشور زمستان سردی دارد و بعضی نقاط در فصل تابستان بارانی می‌باشد. لباس مناسب با خود بیاورید.
  • آب شیر بسیاری از شهرها، آشامیدنی می‌باشد اما بهتر است از آب بطری استفاده کنید.
  • از سال ۲۰۱۰ کشیدن سیگار در فضاهای سرپوشیده عمومی، نزدیک بیمارستان‌ها و زمین‌های بازی ممنوع شده است.
  • اسپانیایی‌ها نسبت به کشور و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، بسیار تعصب دارند. در مورد مردم کاتالونیا و باسک بحث نکنید.

بسیاری از ایرانیانی که این کشور را دیده‌اند معتقدند که شباهت‌های فرهنگی زیادی بین ما و آنان وجود دارد. با این حال، پیش از سفر به اسپانیا بهتر است بیشتر درباره آنان بخوانیم و بیاموزیم تا درک  دقیق‌تری در خصوص این کشور و مردمان آن داشته باشیم.

منبع ghasrangasht.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.