۷ تا از بهترین شرکت های سازنده سمعک در جهان

داخل گوش جا می شود، به راحتی قابل شارژ است، با شنوایی افراد سر و کار دارد و مخصوص افراد کم شنوا ساخته شده؛ داریم از سمعک صحبت می کنیم، یکی از مهمترین اختراعات بشر! اما بهترین برند برای خرید سمعک کدام است؟

طیف وسیعی از تولید کنندگان سمعک برای انتخاب وجود دارد؛ ما در این مقاله به بررسی و آنالیز چند تولیدکننده مختلف سمعک می پردازیم و در مورد محصولات هر برند و مواردی که ممکن است فرد بخواهد هنگام انتخاب و خرید سمعک به دنبال آن باشد، بحث می کنیم.

۹ نکته مهم در هنگام خرید سمعک

  1. امکان پذیر بودن خرید سمعک به صورت تکی یا جفتی
  2. محدوده قیمت و طرح های پرداخت
  3. کیفیت محصولات
  4. ویژگی های فناورانه سازگار با سمعک، مانند وجود اپلیکیشن های موبایلی یا کنترل های از راه دور
  5. سهولت بازگرداندن یا بازپرداخت
  6. انجام تست های لازم شنوایی توسط شرکت ارائه دهنده
  7. ارائه خدمات اضافی و خدمات پس از فروش شرکت مانند نصب سمعک یا تنظیمات بیشتر، تمیز کردن روتین و تعمیرات
  8. پایداری محصول – به عنوان مثال آیا سمعک های قابل شارژ در دسترس هستند یا خیر
  9. وجود ضمانت نامه و دارای گارانتی

نه نکته مهم در هنگام خرید سمعک

۴ مؤلفه مهم در هنگام انتخاب بهترین سمعک بازار

هنگام انتخاب سمعک، فرد باید معیارهای زیر را در نظر بگیرد:

قیمت: یک فرد باید در نظر داشته باشد که آیا قیمت سمعک با بودجه او مطابقت دارد یا خیر، زیرا برخی از مدل ها ممکن است بسیار گران باشند. همچنین ممکن است فردی بخواهد به این فکر کند که آیا مجبور است برای باتری های جدید هزینه ای بپردازد یا اینکه با خرید یک مدل قابل شارژ می تواند در درازمدت در هزینه های خودش صرفه جویی کند.

ویژگی های اضافی: برخی از افراد ممکن است سمعک بسیار ساده را ترجیح دهند. برخی از سمعک ها دارای ویژگی‌هایی مانند برنامه های تلفن همراه متصل، اتصال بلوتوث و سطوح بالای سفارشی سازی هستند که ممکن است نیاز به راحتی کاربران در استفاده از فناوری داشته باشد.

سبک و رنگ: سمعک ها در سبک های مختلفی وجود دارند. رایج ترین سبک ها عبارتند از: داخل گوش، داخل کانال، پشت گوش و گیرنده در کانال. برخی از برندها نیز طیف گسترده ای از رنگ ها را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر طیف رنگی محدودتری را دارند. ممکن است فردی بخواهد در نظر داشته باشد که سمعک با رنگ پوست او چگونه به نظر می رسد و کدام سبک برای او راحت تر است.

توصیه مهم: قبل از انتخاب سمعک، فرد باید در مورد آن با پزشک مشورت کند تا مطمئن شود که با نیازها و سطح کم شنوایی او مطابقت داشته باشد.

معیارهای بهترین شرکت های سازنده سمعک از دید مرکز شنوایی سمعک قلهک

  • داشتن تاییدیه FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا)
  • تولید انواع سمعک در طیف وسیعی از سبک ها همانند سمعک نامرئی (IIC)، سمعک Rite، سمعک های داخل گوشی (ITE)، سمعک پشت گوشی (BTE) و سمعک های داخل کانال (ITC)
  • دارا بودن طیف وسیعی از ویژگی ها همانند باتری های قابل شارژ، نویز سفید و قابلیت اتصال به اپلیکیشن موبایلی و…

هشت شرکت برتر سازنده سمعک در جهان

   MDHearingAid

  • بهترین شرکت سازنده سمعک در جهان به خاطر قیمت های مقرون به صرفه
  • قیمت: بین ۳۹۹ تا ۷۹۹ دلار

شرکت ام دی هیرینگ اید، با تولید سه مدل مختلف سمعک یعنی Air (یک سمعک تقریبا نامرئی با جدیدترین فناوری دیجیتال) Volt+ (یک سمعک شارژی با ماندگاری بالا مجهز به آخرین فناوری پیشرفته کیفیت صدا و مدیریت نویز پیشرفته) و Core (قابل تنظیم خودکار با محیط یک فرد) و ارائه سایر محصولات و خدمات جانبی از جمله انجام تست شنوایی آنلاین رایگان، لوازم جانبی از جمله باتری، شارژر، و… همچنین کیت های مراقبت برای سمعک و گوش افراد، حائز قرار گرفتن در رتبه اول این لیست است.

۲- Oticon

  • بهترین شرکت سازنده سمعک در جهان به خاطر ارائه بهترین طیف سمعک
  • قیمت: در سایت موجود نیست چون خرید سمعک Oticon از وب سایت خود شرکت، امکان پذیر نیست.

سمعک اتیکن از فناوری ثبت اختراع BrainHearing در سمعک های خود استفاده می کند تا صوت کاملی را در اختیار کاربران قرار دهد. سمعک مدل Oticon More ساخت این شرکت، مانند مغز افراد کار می‌کند و ۳۰ درصد صدای بیشتری را به مغز افراد می رساند. همچنین درک گفتار را تا ۱۵ درصد در مقایسه با مدل های قدیمی افزایش می دهد. Oticon More، Opn S، Xceed، Zircon، Oticon CROS و Siya جزو سمعک های تولیدی این شرکت هستند.

اتصال بلوتوث، سمعک برای ناشنوایی خفیف، شدید، عمیق و یک طرفه، دسترسی به صداهای تسکین دهنده همانند امواج اقیانوس، باتری های قابل شارژی که با ۳ ساعت شارژ می توان به مدت ۲۴ ساعت با قدرت کامل از آن استفاده کرد و دسترسی به Oticon App برای کنترل تنظیمات سمعک از دیگر ویژگی های سمعک Oticon می باشند.

این شرکت گسترده ترین طیف سمعک ها را برای تمام سطوح کم شنوایی با سبک ها و رنگ های مختلف از برندهای موجود در این لیست ارائه می دهد. ارائه سمعک کودکان نیز یکی دیگر از خدمات ارائه شده Oticon است. برای خرید سمعک اتیکن می توانید به سایت سمعک قلهک مراجعه کنید.

۳- Eargo

  • بهترین شرکت سازنده سمعک در جهان به خاطر ارائه بهترین مدل های شارژی
  • قیمت: بین ۱۹۵۰ تا ۲۶۵۰ دلار

تمام سمعک های تولیدی شرکت ایارگو، قابل شارژ و عملاً نامرئی هستند. این سمعک ها تقویت صدا و حذف فعال نویز را ارائه می دهند و در برابر آب نیز مقاوم هستند. این شرکت سه مدل مختلف سمعک Eargo 5،Eargo 6  و Eargo Neo HiFi را به فروش می رساند. همه این مدل سمعک ها با اپلیکیشن موبایلی Eargo کار می‌کنند و شخصی سازی صدا، کنترل صوتی پیشرفته و کمک هوشمند را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، تمام سمعک های Eargo دارای یک شارژر قابل حمل، یک کابل و فیش USB، یک محافظ مومی و یک برس تمیز کننده هستند. فرد می تواند پس از خرید سمعک Eargo به تست های شنوایی رایگان و معاینات تلفنی یا ویدیویی با متخصص شنوایی دسترسی داشته باشد.

۴- Lively

  • بهترین شرکت سازنده سمعک در جهان به خاطر ارائه بهترین طیف رنگ
  • قیمت: بین ۱۵۹۵ تا ۱۹۹۵ دلار

شرکت سازنده سمعک لاولی، یک نوع سمعک در هر دو مدل شارژی یا باتری دار را می فروشد. با هر بار شارژ مدل سمعک قابل شارژ تا ۳۰ ساعت می توانید از آن استفاده کنید. هر دو مدل در رنگ های مختلف موجود هستند و از استریم بلوتوث استفاده می کنند، بنابراین کاربران می توانند از تلفن یا تبلت خود برای پخش صدا یا برقراری تماس استفاده کنند.

برای سفارش سمعک از Lively، یک فرد باید یک تست شنوایی سنجی را از پزشک خود آپلود کند یا یکی از تست های شنوایی آنلاین رایگان Lively را انجام دهد. تمامی خریدها از این شرکت، شامل ۳ سال گارانتی سازنده و ۳ سال محافظت از ضرر و زیان می باشد.

۵- Signia

  • بهترین شرکت سازنده سمعک در جهان به خاطر ارائه بهترین طرح های محتاطانه
  • قیمت: در سایت نوشته نشده چون امکان خرید مستقیم از وب سایت خود شرکت وجود ندارد.

سمعک سیگنیا با اپلیکیشن موبایلی یا کنترل از راه دور کار می کند. کاربران با استفاده از اپلیکیشن می توانند با متخصصان مراقبت های شنوایی صحبت کنند و میزان صدا و سایر تنظیمات سمعک را کنترل کنند. سمعک های این شرکت از پلتفرم فناوری Signia به نام Signia Xperience استفاده می کند. یعنی با استفاده از این فناوری امکان تشخیص حرکت، افزایش درک گفتار، دستیار دیجیتالی هوش مصنوعی و پخش جریانی بلوتوث وجود دارد.

Signia Silk X (یک سمعک کوچک داخل گوش) Signia Styletto X (یک مدل سمعک قابل شارژ خارج از گوش) و Signia Pure 13 Nx (یک مدل سمعک پشت گوش) نمونه هایی از سمعک های تولیدی Signia هستند. این شرکت همچنین تست شنوایی آنلاین و آزمایشات رایگان را هنگام خرید سمعک ارائه می دهد.

نکته: سیوانتوس (Sivantos) شرکتی است که سمعک زیمنس (Siemens) را خریداری کرد و برند جدیدی به نام سیگنیا (Signia) را معرفی کرد. برای خرید سمعک زیمنس می توانید به سایت سمعک قلهک به آدرس اینترنتی samakeshenavae.com مراجعه کنید.

۶- Starkey

  • بهترین شرکت سازنده سمعک در جهان به خاطر ارائه بهترین برنامه سبک زندگی متصل
  • قیمت: قیمت در وب سایت در دسترس نیست چون نمی توان سمعک را به صورت آنلاین خریداری کرد.

اپلیکیشن موبایلی شرکت استارکی با نام  Thrive طیف گسترده ای از عملکردهای سبک زندگی و ایمنی را به کاربران ارائه می دهد. این اپلیکیشن قادر به انجام تنظیمات سمعک، ردیابی مراحل، تشخیص زمین خوردن، استفاده از ردیابی مغز برای کنترل تعامل استفاده از ردیابی بدن برای ردیابی گام های روزانه، اندازه گیری حرکت و نظارت بر فعالیت بدنی و حتی ترجمه می باشد.

Picasso، Livio AI و Livio Edge AI سه مدل سمعک ارائه شده توسط شرکت Starkey است که با برنامه Thrive کار می کنند. هر مدل در سبک های مختلف موجود است. این بدان معناست که فرد می‌تواند انتخاب کند که سمعک او در مجرای گوش، داخل گوش یا پشت گوش قرار گیرد. در ضمن همه این سمعک ها دارای امکاناتی همچون اتصال بلوتوث، جریان بی سیم، اتصال گوشی هوشمند و… هستند.

باید بدانید سمعک اینترنتون (INTERTON) نیز قابلیت های مشابه محصولات استارکی را دارد و با استفاده از لوازم جانبی می توان آنها را به دستگاه های دارای بلوتوث متصل کرد و صداها را مستقیماً از سمعک شنید؛ پس ما خرید سمعک اینترنتون را نیز به عنوان یک گزینه عالی به شما پیشنهاد می کنیم.

۷- Phonak

  • بهترین شرکت سازنده سمعک در جهان به خاطر ارائه تست شنوایی و پشتیبانی مناسب
  • قیمت: قیمت در سایت فوناک موجود نیست و مشتریان نمی توانند مستقیماً از فوناک خرید کنند.

سمعک فوناک یک تست شنوایی آنلاین رایگان برای افراد دارد که قبل از خرید سمعک می توانند آن را انجام دهند. پس از دریافت نتایج، یک متخصص مراقبت های بهداشتی با کاربر تماس می گیرد تا در مورد نتایج صحبت کند و در صورت نیاز، قرار ملاقات های بعدی را ترتیب دهد. این قرار ملاقات ها می تواند به صورت مجازی یا حضوری انجام شود.

فوناک سمعک ها را در سبک های مختلف از جمله پشت گوش، داخل گوش، گیرنده در کانال گوش و صد در صد نامرئی ارائه می دهد. تمام سمعک های فوناک می توانند به اپلیکیشن myPhonak متصل شوند. با این برنامه، فرد می تواند کنترل های صدا و تنظیمات شنوایی را تنظیم کند و به پشتیبانی از راه دور و دستیار دسترسی پیدا کند. فوناک طیف وسیع تری از پشتیبانی مداوم را برای کاربران قبل و بعد از خرید سمعک در مقایسه با سایر برندهای موجود در این لیست ارائه می دهد.

چرا باید از سمعک قلهک خرید کنیم

بهترین سایت خرید سمعک در ایران کدام است؟

کلینیک شنوایی سمعک قلهک با مدیریت خانم دکتر آرزو بیگدلی و با بیش از ۳۰ سال سابقه، ارائه دهنده خدماتی همچون فروش انواع سمعک برند های مطرح دنیا، فروش لوازم جانبی مرتبط با سمعک و انواع تست های شنوایی است.

لازم به ذکر است که از میان شرکت های معرفی شده فوق، کلینیک سمعک قلهک دارای نمایندگی شرکت های فوناک، اتیکن و استارکی و همچنین نمایندگی شرکت های زیمنس (siemens)، سمعک ویدکس (widex)، یونیترون (Unitron)، ریساند (ReSound)، برنافن (bernafon)، پرسنا مدیکال (Personal Medical) و اینترتون (Interton) در ایران است. تمامی مراجعین این مرکز در تمام مقاطع سنی می توانند از خدمات آن بهره مند شوند. در صورت نیاز می توانید با شماره ۰۹۰۱۴۴۴۴۱۲۴ با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.