تأثیر هوش مصنوعی در زندگی روزمره

هوش مصنوعی در زمینه‌­های گوناگون، می‌­تواند بر زندگی بشر تأثیرگذار باشد

هوش مصنوعی یک فناوری انقلابی است که در زمینه‌­های گوناگون، می‌­تواند بر زندگی بشر تأثیرگذار باشد. با این حال، تأثیر هوش مصنوعی در زندگی روزمره به مراتب پایین‌تر و دور از دسترس است، به طوری که می­‌تواند نشان‌دهنده علم تخیلی باشد.

طبق پیش‌بینی‌­های صورت گرفته، هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ توانایی ارائه ۱۵.۷ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی را دارد و اکثر جایگاه‌های شغلی به شکل اتوماسیون و بدون حضور انسان انجام می­‌گیرند.

امروزه نیز شاهد کاربردهای هوش مصنوعی در زندگی روزمره هستیم، دانلود یک برنامه از آمازون یا تماشای فیلم از طریق Netflix، همه اینها از طریق الگوریتم‌­های هوش مصنوعی صورت می­‌گیرد.

هوش مصنوعی حتی ایمیل­‌های ورودی شما را فیلتر کرده و هرزنامه­‌ها را از صندوق ورودی دور می­‌کند. عملکرد هوش مصنوعی بهتر از قوانین­ نرم‌افزاری است زیرا می‌­تواند هرزنامه را براساس محتوای ایمیل و رفتار هرزنامه تشخیص دهد و با استفاده از الگوریتم‌های صورت گرفته می‌­توان مدلی ایجاد کرد که با استفاده از آن ایمیل­‌های هرزنامه و ایمیل­‌های عادی را تفکیک کرد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی بسیار وسیع‌تر از توصیف یک کتاب یا فیلتر کردن ایمیل­‌های شماست. بیایید از یک نگاه دیگر تأثیر هوش مصنوعی در زندگی روزمره را بررسی کنیم.

دستیارهای صوتی گوگل (Google Now)، اپل، مایکروسافت(Cortana)، تنظیم قرارهای ملاقات (Google Assistant) به سوالات و درخواست شما پاسخ می­‌دهند، شما برای استفاده از این کاربردها با هوش مصنوعی ارتباط برقرار می‌­کنید. روش استفاده از این تکنولوژی‌­ها با یادگیری اطلاعات جمع‌آوری شده توسط الگوریتم‌­های هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

همچنین، شرکت‌های مالی از هوش مصنوعی برای نظارت و ایجاد امنیت استفاده می‌­کنند. ممکن است هکرها برای یافتن خطاهای امنیتی و راه‌­های نفوذ به کامپیوترها، ماه‌­ها تلاش کنند؛ اما در مقابل، افراد می‌­توانند با استفاده از هوش مصنوعی این حملات سایبری را به موقع تشخیص داده و در عرض چند دقیقه با آنها مقابله کنند. مدتی پیش در یک مسابقه برنامه‌­نویسی از هوش مصنوعی برای مقابله با حملات سایبری استفاده شد. به یاد داشته باشید مواردی که به آن‌ها اشاره شد، ذره‌ای از اقیانوس هوش‌ مصنوعی هستند.

منبع forbes.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.