تأثیر کیفیت رنگ مو در سلامتی موها

استفاده از رنگ مو یکی از تکنیک‌های زیبایی است که در بین خانم‌ها بسیار پرطرفدار است. مدل‌های مختلفی از رنگ‌های مو با برندهای متفاوت وجود دارد که آگاهی از ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند به داشتن یک انتخاب بهتر به شما کمک کند. نکتهٔ قابل توجه و مهم در زمان خرید رنگ مو این است که از بهترین برندهای این ابزار آرایشی استفاده کنید، چراکه در صورت عدم استفاده از یک محصول باکیفیت، دچار مشکلاتی همچون خشکی و شکنندگی مو، ریزش و موخوره خواهید شد، به همین دلیل توصیه می‌شود که کیفیت بالای رنگ را در اولویت خرید خود قرار دهید.

با ما همراه باشید تا دربارهٔ ویژگی‌های یک رنگ موی خوب بیشتر بدانید:

رنگ مو

مزایای استفاده از رنگ موی باکیفیت

رنگ کردن موها یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای بانوان است، چراکه تغییر رنگ موها سبب تغییرات زیادی در چهره ‌شده و درنهایت موجب افزایش اعتمادبه‌نفس ‌می‌شود. از آنجایی که این محصولات آرایشی در سراسر دنیا پر‌طرفدار هستند، تنوع بسیار زیادی در طیف رنگی و برندهای سازنده دارند، بنابراین مهم است که کیفیت رنگ به‌عنوان یک عامل اساسی در نظر گرفته شود، چراکه این محصولات به‌طور مستقیم با پوست و موی سر در ارتباط هستند. از سری مزایای خرید رنگ موی باکیفیت و مرغوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیبی به سلامت موها وارد نمی‌کنند

از آنجایی که رنگ‌ها به ساختار داخلی فیبر موها نفوذ می‌‌کنند و رنگ جدید را جایگزین می‌کنند، بنابراین بهتر است که قبل از خرید رنگ، حتماً درمورد کیفیت و مواد تشکیل‌دهندهٔ آن، کسب اطلاع کنید. رنگ‌هایی که حاوی ترکیباتی نظیر کراتین، روغن آووکادو، شی باتر و روغن زیتون هستند، انتخاب مناسب‌تری برای خرید هستند، چراکه این مواد مغذی از آسیب‌دیدن مو جلوگیری کرده و به طور کلی محصولات ضد ریزش مو هستند.

  • به پوشش کامل موهای سفید کمک می‌کنند

یکی دیگر از مزایای تهیهٔ رنگ باکیفیت، توانایی آن در پوشاندن کامل موهای سفید است. در اصل محصولی که نتواند رنگ‌دهی خوبی داشته باشد، قطعاً از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

  • ماندگاری بالای رنگ از دیگر عوامل مهم است

رنگ‌هایی که از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند، به دلیل وجود ترکیبات تغذیه‌کننده، درخشان‌کننده و رنگدانه‌های غلیظی که دارند، سبب افزایش ماندگاری رنگ بر روی موها می‌شوند. هم‌چنین بعد از رنگ کردن موها، ظاهری سالم و درخشان در آن‌ها به‌وجود می‌آورند و به کمک شامپو و دیگر محصولات مراقبتی، سبب تثبیت رنگ بر روی آن‌ها می‌شوند.

  • مواد تشکیل‌دهندهٔ رنگ، ضدحساسیت و ضدآلرژی هستند

متأسفانه استفاده از محصولات بی‌کیفیت، سبب ایجاد واکنش‌های آلرژیک در پوست سر و آسیب دیدن موها می‌شود، به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از استفاده از محصول، تست حساسیت را انجام دهید. در بیشتر برندهای مطرح، نشانی از وجود آلرژی دیده نمی‌شود.

چگونه رنگ موهای خود را تثبیت کنیم؟

رنگ کردن مو کاری زمان‌بر و پر‌هزینه است که باید به دقت انجام شود. یکی از عواملی که در تثبیت رنگ بر روی مو نقش دارد، کیفیت رنگ و اکسیدان مو است که باید در زمان خرید رنگ مو به آن توجه شود. در سویی دیگر، روش‌هایی ساده و آسان وجود دارد که می‌تواند رنگ را بر روی موها برای مدت طولانی‌تری حفظ کند. در ادامه این روش‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

  • استفاده از محصولات مراقبتی مو

اولین اقدامی که بعد از رنگ شدن موها باید انجام دهید، خرید و استفاده از محصولات مراقبتی ویژهٔ موهای رنگ‌شده است. توجه داشته باشید که استفاده از انواع ماسک، کرم و روغن‌هایی که برای مراقبت از مو کاربرد دارند، نمی‌توانند برای موهای رنگ‌شده مؤثر باشند و درنهایت سبب کم‌رنگی و کدرشدن موها می‌شوند.

  • استفادهٔ کمتر از شامپو

شست‌وشوی کمتر با شامپو یکی دیگر از نکات ماندگاری رنگ و حفظ سلامت موهاست. توصیه می‌شود که تا حد امکان، مصرف شامپو را کاهش دهید و هم‌چنین از محصولاتی استفاده کنید که برای موهای رنگ‌شده باشند.

  • استفاده از نرم کننده‌های بدون نیاز به آبکشی

در ساخت نرم‌کننده‌هایی که نیاز به آبکشی ندارند، از موادی استفاده شده‌است که در برابر حرارت و دیگر صدمات از موهای شما محافظت می‌کند. درواقع مادهٔ سیلیکونی موجود در این محصولات، یک لایهٔ محافظ بر روی موها ایجاد می‌کند و درنهایت سبب افزایش سلامت موها می‌شود.

سلامت و رنگ مو

چگونه از موی رنگ‌شده نگه‌داری کنیم؟

اگر به‌طور مرتب موهای خود را رنگ می‌کنید، به احتمال زیاد موهایتان دچار خشکی و شکنندگی شده‌است. با این‌که خرید رنگ مو و اکسیدان باکیفیت و استفاده از آن می‌تواند تا حد زیادی از آسیب دیدگی موها جلوگیری کند، با این حال پیروی از روش‌هایی زیر برای افزایش سلامت و درخشندگی موها توصیه می‌شود:

  • کاهش استفاده از سشوار

از آنجایی که موهای رنگ‌شده از موی طبیعی شکننده‌تر هستند، بنابراین توصیه می‌شود که استفاده از سشوار، اتوی مو، برس حرارتی و دیگر وسایل مشابه را تا حد امکان کاهش دهید. اگر ناچار به استفاده از این لوازم هستید، بهتر است که از مدل‌های با قابلیت تنظیم دما استفاده کنید. با انجام این کار ساده، به زودی متوجه خواهید شد که سلامت موهایتان تا چه اندازه برگشته است.

  • استفاده از نرم‌کننده

این امکان وجود دارد که حتی با استفاده از بهترین برندهای رنگ مو، موها خشک و شکننده شوند، به همین دلیل استفاده از نرم‌کننده برای ترمیم بافت موها بسیار ضروری است. این نکته را از یاد نبرید که حتماً از نرم‌کننده‌های ضد ریزش مو و مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده کنید.

  • نوک‌گیری موها

در اقدام بعدی و برای افزایش سلامت موهای رنگ‌شده، نوک‌گیری موها را فراموش نکنید. بهتر است که حداقل ماهی یک بار این کار را انجام دهید. نوک‌گیری مداوم سبب از بین رفتن موخوره‌ها و افزایش شادابی و طراوت موها می‌شود.

نوک گیری موها

سخن پایانی

خرید رنگ موی باکیفیت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در زمان خرید و انتخاب رنگ برای موها باید به آن توجه کنید. دقت داشته باشید که حتی با استفاده از رنگ‌های مرغوب نیز، امکان آسیب دیدن به موها وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود که از روش‌های مراقبتی همچون عدم استفاده از سشوار، اتوی مو، استفاده از شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای آسیب‌دیده و رنگ‌شده به جهت افزایش سلامت و ماندگاری موها استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.