روش‌های ترک عادت‌های اشتباه در مورد صورت

عادت‌های غلط که به زیبایی صورت لطمه می‌زنند

با کنار گذاشتن برخی عادت‌های اشتباه، می‌توانید صورتی زیبا و ظاهری فوق‌العاده داشته باشید.

به صورتتان دست نزنید

شما هر روز به چیزهای مختلفی دست می‌زنید اما پیش از اینکه به صورت خود دست بزنید، حتما دست‌ها را بشویید. اگر خیلی عادت دارید که صورتتان را لمس کنید، از وسوسه دوری کنید. اگر احساس خارش در صورت کردید، سعی کنید با آستین لباس این کار را بکنید البته مطمئن باشید لباس تمیز است.

به لب‌ها زبان نزنید

بزاق دهان سبب خشکی لب می‌شود. چرب کردن لب و مصرف منظم آب می‌تواند درمان خشکی لب باشد. برای اینکه جلوی خشکی و ترک خوردگی لب را بگیرید، هر شب قبل از خواب لایه ضخیمی از وازلین رو لب‌ها بمالید. وازلین زدن به لب‌ها به خصوص برای کسانی که در اتاق خواب از دستگاه تهویه مطبوع استفاده می‌کنند، بسیار مفید است. می‌توانید لایه‌برداری کنید. یکبار در هفته با حرکت آرام و دورانی شکر را روی لب‌ها بمالید. بگذارید دو دقیقه بماند سپس بشویید. بهتر است شب‌ها قبل از استفاده از وازلین این کار را انجام دهید.

چشم‌ها را نمالید

پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است بنابراین مالیدن چشم‌ها می‌تواند آن را ملتهب کند. با دستمال کاغذی یا نوک انگشت ( که مطمئن هستید تمیز است)، به آرامی سوزش یا خارش را برطرف کنید.

به جوش‌ها دست نزنید

جوش‌ها منافذ پر شده از باکتری هستند، بنابراین دست زدن به آنها موجب سوزش می‌شود و جای آن بر روی پوست می‌ماند. محصولات مراقبت از زیبایی می‌تواند مفید باشد، اما بهترین راه شستشوی جوش‌ها این است که هر روز مقدار کمی روغن درخت چای روی جوش‌ها مالیده شود. این کار می‌تواند التهاب را به میزان زیادی کاهش دهد. اینگونه، جوش ها خیلی برجسته نخواهند شد. اگر عادت دارید در هوای سرد بخوابید، سعی کنید هر روز کمی دمای اتاق را بالا ببرید. اما اگر باز هم هوای سرد را ترجیح می‌دهید، یادتان باشد که هر شب با کف دستتان به بدنتان لوسیون بزنید و یک شب در میان قبل از خواب جوراب بپوشید.

منبع wikihow.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.