تمرین هایی برای تقویت قدرت ذهنی

یکی از عوامل موثر بر موفقیت و رهبری، قدرت ذهنی است

یکی از عوامل موثر بر موفقیت و رهبری، قدرت ذهنی است. برای پیشرفت در زندگی و رسیدن به مراتب بالا در هر زمینه‌ای باید بخواهید، تلاش کنید و انضباط و دیسیپلین داشته باشید. حتی فراتر از آن باید خودتان به سختکوشی تمایل داشته باشید و خود را در معرض کشمکش‌ها قرار دهید. افراد دارای قدرت ذهنی، با خودسازی هر روزه قدرت و استقامت خود را بالا می‌برند. در این مطلب هشت عادت روزانه که قدرت ذهنی شما را بالا می‌برد، معرفی می‌کنیم.

مشتاق یادگیری باشید

ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم اما هنوز هم همه افراد از امکانات آموزشی که در اختیارشان است ، استفاده نمی‌کنند. افرادی که قدرت ذهنی دارند، یادگیری را به عنوان یک فرآیند خسته‌کننده در نظر نمی‌گیرند، بلکه آن را یک رویه ضروری برای افزایش قدرت ذهنی خود می‌دانند. بایستی یادگیری را راهی برای پیشرفت خود و پیشروی در این دنیای رقابتی بدانید.

مشتاق سازگاری باشید

تغییر در زندگی، همیشگی و دائمی است. باید یاد بگیرید با آن کنار بیایید زیرا هیچ چیز ثابت و بدون تغییر نمی‌ماند. برای انعطاف‌پذیر بودن و سازگاری با شرایط بیرونی باید از قدرت ذهنی بهره‌مند بود. نمی‌توانید تمام عمر خود را به سرزنش و شکایت از شرایط زندگی که هیچگاه کامل و بی‌عیب و نقص نیست، بگذرانید پس به جای آنکه سعی کنید شرایط را عوض کنید، یاد بگیرید راه حل پیدا کنید.

بخشنده باشید

بخشنده بودن بخش مهمی از موفقیت است. بخشنده بودن مستلزم قدرت ذهنی است تا برای کسی بدون آنکه انتظار جبران داشته باشید قدمی بردارید. برای افزودن به ارزش زندگی در این دنیا کاری بکنید.

از منطقه امن خود بیرون بیایید

افرادی که قدرت ذهنی دارند، مسیر خود را می‌سازند. گاهی باید خلاق باشید و مسیر رسیدن به هدف خود را در خارج از منطقه امن خود و در مسیرهای ناآشنا بیابید. دیدگاه شما باید راه‌حل‌گرا باشد و به مشکلات به عنوان فرصت نگاه کنید.

به خود باور داشته باشید

اگر خودتان به خودتان باور نداشته باشید، پس توقع دارید چه کسی شما را باور کند؟ این ربطی به آنچه دیگران درباره شما می‌گویند ندارد بلکه به آنچه خودتان درباره خود می‌گویید مربوط است. ما در زندگی خود با چالش‌های زیادی مواجه می‌شویم اما اگر در خواسته‌های خود قاطع و مصمم باشید، به آنچه بیش از همه می‌خواهید، خواهید رسید.

مسئولیت‌پذیر باشید

موفقیت و شکست شما برای شماست نه کس دیگری. گرچه برخی افراد همیشه ترجیح می‌دهند دیگران را مقصر دانسته و مذمت کنند اما شما با پذیرش خطاهایتان و پذیرش مسئولیت در مواجهه با چالش‌ها، قدرت ذهنی خود را افزایش دهید. به دیگران نشان دهید به جای آنکه از ترس عقب‌نشینی کنند، چه کاری لازم است انجام دهند و از اینکه بر چالش‌های زندگی غلبه کرده‌اند، احساس غرور کنند.

خودآگاه باشید

سوال درست، پاسخ درست ارائه می‌دهد. برای فهم احساسات و نقاط قوت و ضعف خود به قدرت ذهنی نیاز دارید. حتی وقتی روز بدی را پشت سر گذاشته‌اید، می‌دانید که باید چه کاری انجام دهید تا به آرامش برسید. ارزیابی احساسات و شناخت خود به شما کمک می‌کند حتی در مواقع بحران، آرامش خاطر خود را حفظ کنید.

کنترل را بدست بگیرید

در دنیای دیجیتالی امروز بسیاری چیزها از کنترل ما خارج شده است. طبق گفته نیل پتل (Neil Patel) کارآفرین و استراتژیست دیجیتال، ما در زمانی زندگی می‌کنیم که مدام توسط رسانه‌های مختلف داد و ستد می‌شویم. آینده از آن کسانی است که کنترل شرایط را بدست می‌گیرند. افرادی که قدرت ذهنی دارند، فراتر از شرایط منفی و حواس‌پرتی‌های این زمانه‌ای قرار دارند.

منبع success.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.