چطور خانه را پیش از اثاث‌کشی تمیز کنیم؟

قبل از جابه‌جایی خانه جدید را خوب تمیز کنید

یکی از کارهایی که پیش از اثاث‌کشی باید انجام دهید، تمیز کردن خانه جدید است. باید پیش از آمدن اثاث و وسایل به خانه، آنجا را به طور کامل تمیز کنید.

آشپزخانه

احتمالا آشپزخانه اولین جایی است که تمیز می‌شود. نه تنها به این خاطر که استفاده زیادی از آن خواهد شد، بلکه به این خاطر که بوی غذاهای به جامانده از صاحبان پیشین خانه از بین برود، این مکانی است که اعضای خانواده زمان‌های زیادی را در آن سپری می‌کنند. آن را کامل تمیز کنید طوری که افراد احساس خوبی در آن داشته باشند.

یخچال را تمیز کنید

برای تمیز کردن یخچال باید از تمیزکننده‌های قوی استفاده کنید. می‌توانید از ترکیبات خمیری چون ترکیب جوش‌شیرین و آب استفاده کنید و آن را با اسفنج یا دستمال به یخچال بزنید. از سطح آن شروع کنید. دستمال بزنید اما طوری که خراش و خط روی سطح یخچال ایجاد نشود. طبقات و قفسه‌های یخچال را در سینک پر از آب داغ و صابون قرار دهید و بگذارید تا شستشوی دیگر قسمت‌ها، در آب خیس بخورند.

اجاق گاز را تمیز کنید

با تمیزکننده مخصوص اجاق گاز داخل آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن قسمت‌های مختلف اجاق گاز حدود ۲۰ دقیقه زمان بگذارید. زیر هود و قسمت‌های چرب را با تمیزکننده قوی تمیز کنید تا تمام قسمت‌های سخت لکه‌ها از بین بروند. یک کاغذ زیر آن قرار دهید تا تکه‌های اضافی روی آن بریزد.

وقتی همه قسمت‌های فرگاز را تمیز کردید، آن را جابه‌جا کنید تا دیوار پشت آن را تمیز کنید. پانل جلویی اجاق و دکمه‌های آن را نیز به خوبی تمیز کنید.

مانند یخچال همه قفسه‌ها و قسمت‌های مختلف داخل فرگاز را بیرون آورده و تمیز کنید. هر چه قابل جدا کردن است، جدا کرده و در سینک یا تشت قرار دهید و دیواره‌های داخل فرگاز را تمیز کنید. این کار را می‌توانید در مورد فریزر نیز انجام دهید اما پیش از آن مطمئن شوید که آن را از برق کشیده‌اید. یخچال و فریزر را از برق بکشید و وقتی گرم شد آن را تمیز کنید. همچنین از دستمال نرم استفاده کنید تا روی سطوخ خراش ایجاد نکند.

فریزر را جلوتر بکشید، پشت و دیواره‌های آن را تمیز کنید. درب یخچال و دستگیره‌های آن را نیز خوب دستمال بزنید.

کابینت و پیشخوان آشپزخانه

با دستمال لطیف داخل کابینت‌ها را تمیز کنید. اگر داخل کابینت‌ها آستر یا روکش ندارد، حتما روکش بگذارید و سپس ظروف را در آن قرار دهید. از روکش‌هایی استفاده کنید که چسبی نباشد تا بتوانید هرگاه لازم شد آنها را جابه‌جا کنید.

روی کابینت‌ها و درها را تمیز کنید. اگر سطح آنها از چوب است، از پاک‌کننده ملایم یا پاک‌کننده مخصوص چوب استفاده کنید. برای لکه‌های چرب، از آب و جوش‌شیرین استفاده کنید. خمیری درست کرده و بگذارید چند دقیقه روی سطوح بماند. همچنین داخل کشوها و دستگیره‌ها را نیز تمیز کنید.

تمیز کردن پیشخوان ساده‌تر است، از یک چاقوی باریک استفاده کنید تا آلودگی‌های بین شکاف‌ها را بیرون آورده و تمیز کنید. با جوش‌شیرین و آب یا یک تمیزکننده ملایم لکه‌های آشپزی را پاک کنید.

سینک را بشویید

مقداری سفیدکننده بدون کلر همراه با آب داخل یک اسپری بریزید و سینک را با آن تمیز کنید. داخل سینک را خوب اسپری بزنید و بگذارید مواد چند دقیقه در سینک بماند. سپس خوب آبکشی کنید. می‌توانید سفیدکننده را به تنهایی چند دقیقه در سینک ریخته و در نهایت تمیز کنید. با استفاده از ترکیب آب و جوش‌شیرین می‌توانید بوی سینک را از بین ببرید.

دیوارها را تمیز کنید

اگر صاحبان قبلی دیوارهای خانه را به تازگی رنگ زده‌اند، نیازی به تمیز کردن آن نیست. اگر قبلا در این خانه بچه‌های کوچک زندگی می‌کرده‌اند، احتمالا اثر انگشت بچه‌ها پایین دیوارها یا دور دکمه‌ها دیده می‌شود. مایع شوینده به خوبی می‌تواند این لکه‌ها را از بین ببرد. روش دیگر این است که یک نرم‌کننده لباس را روی اسفنجی بزنید و با آن لکه‌های دیوار را تمیز کنید. از این روش می‌توانید برای پاک کردن لکه‌های کاغذ دیواری نیز استفاده کنید.

کف خانه را تمیز کنید

حتما کف خانه را خوب شستشو دهید. کف اتاق را خوب جارو بزنید، به خصوص زیر وسایل گرمایشی. با استفاده از یک شوینده ملایم کف را خوب تمیز کنیدو در صورتی که کفپوش چوبی است، از تمیزکننده مخصوص چوب استفاده کنید، سپس از یک پولیش روی آن استفاده کنید تا جلا پیدا کند.

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.