تمیز کردن لپ تاپ پس از ریختن مایعات

سریع بجنبید تا لپ تاپ از کار نیفتد

ریختن قهوه، آب و آبمیوه روی لپ تاپ می تواند بسیار وحشتناک باشد. اما اگر سریع بجنبید می توانید لپ تاپ را نجات دهید. در این مطلب یک راهکار ۵ مرحله ای برای تمیز کردن لپ تاپ از مایعات آموزش می دهیم.

لپ تاپ را خاموش کنید

لپ تاپ را خاموش کنید. برای آنکه این کار سریعتر انجام شود، به مدت ۵ ثانیه دکمه پاور را فشار دهید. سیم برق را بکشید، سیم اتصال همه لوازم جانبی را از لپ تاپ جدا کنید و باتری لپ تاپ را بیرون آورید. بزرگترین خطر در این مواقع از کار افتادن دستگاه است.

مایعات اضافی را از روی دستگاه پاک کنید

مایعات باقیمانده روی دستگاه را با دستمال پارچه ای نرم یا دستمال کاغذی جمع آوری کنید. دستمال را روی دستگاه نکشید زیرا بدتر موجب انتشار رطوبت می شود.

لپ تاپ را برگردانید

لپ تاپ را به طرفین کج کنید و آن را به آرامی پشت و رو کنید تا مایعات باقیمانده از چهار طرف آن خارج شود.

با سشوار لپ تاپ را خشک کنید

مطمئن شوید همه مایعات از دستگاه خارج شده است سپس با یک کمپرس هوا یا سشوار سرد دستگاه را خشک کنید. مدتی سشوار را روشن بگذارید و سشوار را حداقل به فاصله ۲۰ سانتیمتری از بالای لپ تاپ نگه دارید.

لپ تاپ را کناری بگذارید تا کاملا خشک شود

لپ تاپ را به صورت V شکل باز نگه دارید و در هوای گرم بگذارید تا کاملا خشک شود. لپ تاپ را در معرض مستقیم آفتاب یا روی رادیاتور قرار ندهید. به مدت ۲۴ ساعت یا بیشتر بگذارید بماند تا مطمئن شوید کیبورد به طور کامل خشک شده است سپس باتری و سایر لوازم جانبی را وصل کنید.

در صورت نیاز کیبورد دیگری را جایگزین کنید

کیبورد بسیاری از لپ تاپ ها توسط یک متخصص می تواند جا به جا شود و کیبورد جدیدی جایگزین شود یا از کیبوردهای بی سیم یا USB استفاده کنید.

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.