کارهایی که باید قبل از ۳۰ سالگی انجام دهید

راهکارهایی در خصوص آماده شدن برای دهه سوم زندگی

برای بسیاری از افراد ۳۰ سالگی یک تجربه وحشتناک است، حتی اگر هیچ اتفاق خاصی در صبح روز تولد ۳۰ سالگی شما رخ ندهد. اما از نظر رواشناسان در هر صورت تجربه رسیدن به این نقطه خاص از زندگی می تواند تجربه بزرگی باشد. در این سن به طور ناگهانی احساس بزرگ شدن خواهید کرد و به ناگاه دهه ۲۰ زندگی خود را پشت سر می گذارید. این می تواند به شما احساس پشیمانی و فقدان بدهد و احساس کنید دیگر زمانی برای دنبال کردن رویاهای خود ندارید. اما لزوما اینطور نیست. این به نوع دید شما بستگی دارد. در این مطلب ۴ راهکار به شما ارائه می دهیم که به وسیله آنها می توانید با چالش های ۳۰ سالگی و احساس پشیمانی که بعد از ۳۰ سالگی با آن مواجه می شوید، مقابله کنید.

ریسک کردن و شکست خوردن را تجربه کنید

این به معنای آن نیست که بعد از ۳۰ سالگی نباید ریسک کنید اما آیا نباید تا ۳۰ سالگی هیچ ریسکی را تجربه کرده باشید؟ شکست بخشی از زندگی است و نباید ما را از تجربه چیزهای تازه بازدارد اما گاهی باید شکست را تجربه کرد. خبر خوب این است که هر چه در ریسک کردن های خود شکست بخورید، بیشتر شما را به سمت مواجهه با چالش هایی که زندگی در آینده مقابل شما قرار خواهد داد، تشویق می کند. ریسک کردن در دهه ۲۰ زندگی صرف نظر از اینکه نتیجه آن چه خواهد شد، به شما کمک می کند پوستتان کلفت شود که همین شما را به سمت موفقیت های بیشتر در دهه سوم زندگی سوق می دهد. از ریسک ها درس های زیادی یاد می گیرید و این چیز بدی نیست.

ببینید چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید

دهه ۲۰ زندگی شما فرصت خوبی است برای آنکه بفهمید که هستید و چه می خواهید. درباره شغل خود مطمئن نیستید؟ تا جایی که می توانید شغلتان را تغییر دهید. هر گاه شک داشتید که شغلتان را دوست دارید یا خیر آن را عوض کنید. تا زمانی که چیزی را تجربه نکنید چطور می توانید بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است؟ در دهه بیستم زندگی خود سعی کنید بفهمید چه چیزی را دوست دارید، چه کسی را دوست دارید و در مابقی عمر خود چه کاری می خواهید انجام دهید. لازم نیست همین الان تصمیمی بگیرید اما وقتی تصمیم گرفتید، مطمئن خواهید شد که این تصمیم بهترین تصمیم برای شماست. هر چه تغییر در خود را به تعویق بیندازید، سخت تر خواهد شد و بیشتر احساس می کنید که توان کمی برای حل و فصل مسائل زندگی دارید. پس تا حد امکان تلاش خود را بکنید تا مسیر زندگی خود را بیابید.

ببینید کدام شیوه آموزشی بیشتر به درد شما می خورد

اغلب افراد می گویند ما هرگز یادگیری را متوقف نمی کنیم و البته این درست است. اما برای رشد فردی، بیشتر خودمان در طول زندگی به خود آموزش می دهیم و در هر مرحله از ۳۰ سالگی اهمیت این آموزش بیشتر از پیشرفت شغلی و ارتقا مقام است. دهه بیستم زندگی زمان خوبی است برای آنکه بفهمید چگونه از زندگی درس بیاموزید. آیا بیشتر از دیگران می آموزید؟ آیا جزء آن دسته از افرادی هستید که رشد فردی شان با تنها بودن و فکر کردن محقق می شود؟ آیا بیشترین چیزها را از کتاب هایی که می خوانید می آموزید؟ شاید ترکیبی از همه این روش ها را به کار می برید و شاید از هیچ یک از این روش های یادگیری استفاده نمی کنید. به هر حال اینها روش هایی هستند که به شما در یادگیری کمک می کنند، این شما هستید که تشخیص می دهید کدام روش برایتان مناسب تر است اما به محض آنکه روش خود را انتخاب کردید سریعا آن را به کار ببندید زیرا در مابقی عمر خود بایستی از این روش برای پیشرفت در زندگی بهره ببرید.

به جاهای مختلف سفر کنید

مارک تواین نویسنده معروف می گوید: سفر دشمن سرسخت قضاوت، تعصب و تنگ نظری است. وقتی فرهنگ های مختلف را تجربه می کنیم، فهم بیشتری از جهان به عنوان یک کل و ارتباطات درونی طبیعت آن به دست می آوریم و این دیدگاه وسیعی به ما می بخشد برای رشد فردی، اعتمادسازی و همدلی با اطرافیان. زیاد سفر کردن فواید بسیاری دارد. سفر می تواند آرامش دهنده، هیجان انگیز و یا چیزی مابین این دو باشد و به ما تجربه هایی بیاموزد که در هیچ صورت دیگری نمی توانستیم کسب کنیم. توصیه می شود در هر زمانی که توانستید به هر جا که شد سفر کنید چرا که سفر کردن در دهه بیست زندگی آسانتر از سال های بعدی زندگی است که مسئولیت های زندگی اجازه و زمان برای زیاد سفر کردن نمی دهد. خاطرات خوبی که از سفرهای خود تا پیش از ۳۰ سالگی کسب می کنید، شما را برای سفرهای بیشتر و کسب منافع حاصل از آن ترغیب می کند.

منبع lifehack.org
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.