راهکارهای سفید کردن پوست صورت

برای داشتن یک پوست شفاف و درخشان راهکارهای مختلفی وجود دارد.

همه‌ی ما دوست داریم که یک پوست سالم و شفاف و ترجیحا سفید داشته باشیم. به خاطر بازار پر مشتری محصولات پوستی، سالانه بسیاری شرکت‌ها محصولات مختلفی را برای مراقبت و آرایش پوست به بازار عرضه می‌کنند. متاسفانه بخش قابل توجهی از این محصولات مرغوب نیستند و استفاده مداوم از آنها موجب آسیب‌های پوستی می‌شود.بخش بزرگی از این محصولات را کرم‌های روشن کننده پوست تشکیل می‌دهند . معمولا تبلیغات مربوط به این کرم‌های غیر واقعی و بزرگ نمایی شده هستند. این تبلیع‌ها طوری وانمود می‌کنند که با استفاده از این محصول رنگ دانه پوست به کلی تغییر می‌کند.

باید بدانید که پوست ما شامل یک ماده رنگی به نام ملانین است. رنگ طبیعی پوست از این ماده نشأت می‌گیرد. هر شخص با توجه به نژاد و محل زندگی، رنگ پوست مشخصی دارد و تغییر در رنگ اصلی پوست امکان پذیر نیست. اما داشتن یک پوست صاف و شفاف  با همان رنگ طبیعی آرزوی محالی نیست.

پوست به علت‌های مختلف تیره می‌شود.  عواملی مثل قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب، آلودگی هوا، استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نامرغوب و نداشتن تغذیه مناسب باعث از بین رفتن شفافیت پوست می‌شود.

محصولات آرایشی و بهداشتی مختلفی  برای این کار در بازار وجود دارد، اما قطعاً به همه این محصولات نمی‌توان اعتماد کرد. تبلیغات این محصولات  نتایج غلو شده ای را نمایش می‌دهند.  بنابراین استفاده از این محصولات بدون آگاهی، خود می‌تواند عامل آسیب رسانی به پوست شما باشد؛ هیچ چیز بهتر از درمان های طبیعی و خانگی نیست.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد راهکارهای خانگی سفید کردن پوست صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 چگونه پوست سفید داشته باشیم؟

برای داشتن یک پوست شفاف و درخشان راهکارهای مختلفی وجود دارد. بخش زیادی از مشکلات پوستی شما با اصلاح سبک زندگی و نوع تغذیه حل می‌شود.  با ما همراه باشید تا تعدادی از این راه کارهای ساده را با شما به اشتراک بگذاریم.

خواب برای سلامت پوست

۱. خواب کافی داشته باشید

هر چند این توصیه ساده به نظر می‌رسد، اما جالب است بدانید که داشتن خواب کم تأثیر مستقیمی‌بر روی سلامت پوست شما دارد. انسان بزرگسال بین ۷ تا ۹ ساعت خواب احتیاج دارد. وقتی به اندازه کافی استراحت کنید، بدن زمان دارد تا خون رسانی کامل به پوست شما داشته باشد، بنابراین پوست شفاف تری خواهید داشت. اما نداشتن استراحت کافی پوست شما را تیره می‌کند و باعث ایجاد سیاهی دور چشم می‌شود.

بخوانید: درباره مضرات کم خوابی بیشتر بدانید

۲.  آب کافی بنوشید

وجود آب برای همه فعالیت‌های بدن ضروری است. هر انسان بالغ به طور متوسط باید روزانه ۲ لیتر آب بنوشد. مصرف به اندازه آب، بافت پوست شما را بهتر می‌کند و ظاهری شفاف‌تر به آن می‌بخشد.  به علاوه مصرف آب باعث دفع سموم بدن می‌شود که این موضوع نیز به شفافیت پوست کمک می‌کند.

۳.  از ضد آفتاب استفاده کنید

اشعه‌های مضر نور خورشید، یکی از عوامل مهم تیرگی پوست هستند. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب حتی در محیط داخلی منزل، باعث می‌شود که پوست شما در برابر این اشعه‌ها محافظت شود و در نتیجه پوست شفاف‌تر و سفید تری خواهید داشت.

۴.  از مرطوب کننده ها استفاده کنید

استفاده از مرطوب کننده‌ها یا روغن‌های صورت باعث می‌شود تا پوست شما رطوبت کافی داشته باشد. وجود رطوبت کافی علاوه بر از بین بردن خشکی‌های پوست، باعث رو شن تر شدن رنگ پوست شما می‌شود.  به این ترتیب شما پوست سفید تر و درخشان تری خواهید داشت. توصیه می‌شود از مرطوب کننده‌ها چندین بار در روز استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده

۵.  بخور دهی به پوست

استفاده از بخور آب گرم روی پوست باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود. بدین ترتیب آلودگی‌هایی که درون منافذ نفوذ کرده اند، از آن آزاد شده و پوست شما  کاملاً تمیز خواهد شد. برای نتایج بهتر می‌توانید از برش‌های لیمو ترش درون آب بخور استفاده کنید.

برای بخور گرفتن صحیح به مدت ۲ دقیقه صورت خود را در معرض بخار آب قرار دهید. سپس با یک حوله تمیز آن را خشک کنید.

ویتامین C موجود در لیمو باعث روشن شدن پوست شما می‌شود.

مواد طبیعی و در دسترس بسیاری وجود دارند که بر روی درخشان شدن و سفید شدن پوست صورت تاثیر مثبتی می‌گذارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد قوی‌ترین ماسک‌های روشن‌ کننده پوست، صحبت کنیم.

ماسک‌های روشن کننده صورت

عسل برای شفافیت پوست

 ماسک روغن زیتون و عسل

ماساژ روزانه پوست با روغن زیتون و عسل می‌تواند به روشن و درخشان شدن پوست شما کمک کند. برای تهیه این ماسک کافی است دو قاشق از روغن زیتون را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و آن را برای چند دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. اگر پوست چربی دارید، چند قطره  آب لیمو ترش نیز به این ماسک اضافه کنید. سپس ماسک را با کمک آب ولرم از روی صورت خود بشویید.

این ماسک خانگی در روشن تر کردن رنگ پوست شما تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت.

 ماسک گلاب سرد

گلاب خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند قرمزی پوست شما را کاهش دهد. اسپری کردن گلاب سرد روی صورت به پوست شما طراوت می‌بخشد و همچنین رنگ چهره شما را روشن تر می‌کند. خوبی این ماسک ساده بودن آن است. شما می‌توانید در هر ساعتی از روز از آن استفاده کنید.

روغن نارگیل

 ماسک آرد برنج و روغن نارگیل

این ماسک برای لایه برداری پوست مناسب است. همانطور که می‌دانید، از بین بردن لایه پوست مرده بر روی درخشان شدن و طراوت پوست شما تأثیر ویژه‌ای دارد. ماسک آرد برنج و روغن نارگیل خاصیت لایه برداری دارد و از آن می‌توانید برای درخشان تر کردن پوست خود استفاده کنید. برای تهیه این ماسک باید دو قاشق از آرد برنج را با مقدار کمی‌ از روغن نارگیل مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی پوست خود بمالید تا از شر لایه سلول‌های مرده پوست راحت شوید  و رنگ پوستتان سفید شود.

 ماسک موز و عسل

برای تهیه یک ماسک پاک کننده صورت خانگی کافیست مقداری کره بدون نمک را با دو قاشق  پوره موز و یک قاشق عسل مخلوط کنید.  مخلوط به دست آمده را برای چند دقیقه روی همه پوست صورت ماساژ دهید.  از یک حوله گرم برای برداشتن این ماسک از روی صورت استفاده کنید. پس از استفاده مداوم از این ماسک، تاثیر آن را بر روی رنگ و بافت پوست خود خواهید دید.

 ماسک پوست پرتقال و شیر

مخلوط پوست پرتقال تازه با شیر سرد یک ماسک عالی برای درخشان شدن پوست شما است. برای تهیه این ماسک کافی است پوست پرتقال تازه را با شیر درون مخلوط کن بریزید و مخلوط به دست آمده را روی صورت و گردن خود بمالید. از این مخلوط هفته‌ای دو بار استفاده کنید تا پوستی روشن‌تر داشته باشید.

پوست پرتقال

 ماسک پوست پرتقال و جوش شیرین

برای داشتن یک پوست سفید طبیعی می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. برای تهیه آن کافی است دو قاشق از پودر پوست پرتقال یا پوست لیمو را به همراه یک قاشق از جوش شیرین، یک قاشق عسل و دو قاشق آبلیمو با یکدیگر مخلوط کنید. استفاده از این ماسک بر روی پوست باعث سفیدتر شدن پوست، از بین رفتن رنگدانه‌ها و دکلره شدن موهای صورت می‌شود.

 ماسک آلوورا

دو قاشق ژل آلوورا را با یک دوم قاشق زردچوبه و یک قاشق غذاخوری از عسل با یکدیگر مخلوط کنید. و سپس آن را بر روی صورت و گردن خود بمالید. برای ۱۵ دقیقه زمان بدهید و بعد از آن با استفاده از یک پد پنبه آغشته به شیر آن را پاک کنید و سپس صورتتان را با آب خنک بشویید.

این ماسک باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شما شده و  رنگ پوستتان روشن تر می‌کند.

 ماسک خیار

با استفاده از برش‌های بدون پوست خیار، پودر چوب صندل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو می‌توانید یک ماسک روشن کننده پوست خانگی تهیه کنید. مخلوط را به صورت و گردن خود بمالید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد از آن پوست خود را بشویید و خشک کنید. این ماسک باعث درخشان شدن و روشن شدن رنگ پوست شما می‌شود.

تونر طبیعی

برای تهیه تونر طبیعی به مقدار برابر از سرکه سیب و گلاب احتیاج دارید. پد پنبه‌ای را به این محلول آغشته کنید و صورت خود را با آن پاک کنید و بعد از دو دقیقه آبکشی کنید. اینکار آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست شما را نرم و رنگ چهره شما را درخشان‌تر می‌کند.

 ماسک تخم مرغ

سفیده تخم مرغ می‌تواند روی پوست شما معجزه کند. تخم مرغ دارای خواص جمع کنندگی است که منافذ پوست شما را کوچکتر می‌کند و پوست را سفت تر می‌کند.  بعلاوه باعث درخشان تر شدن و روشن تر شدن پوست شما می‌شود. برای تهیه ماسک تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری پودر آرد ذرت را با یک سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید و روی صورت بمالید. ‌کسانی که پوست مستعد به آکنه دارند، می‌توانند برای نتیجه بهتر از چند قطره آب لیمو نیز استفاده کنند.

 ماسک لیمو ، عسل و شیر

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذا خوری شیر، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را روی پوست تمیز صورت خود بمالید. به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا ماسک روی صورت شما بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید.

از آنجایی که لیمو یک سفید کننده طبیعی پوست است، این ماسک باعث می‌شود که رنگ پوست شما کمی‌ روشن تر شود. به علاوه لیمو در درمان کک و مک و پوست‌های چرب نیز موثر است. عسل نیز اکسیر مشکلات پوستی است. خواص ضد باکتریایی این ماده به محو شدن جای زخم و از بین رفتن رنگدانه‌ها کمک می‌کند و در نتیجه به پوست شما درخشندگی می‌بخشد.

 ماسک سیب زمینی

برای تهیه این ماسک یک سیب زمینی را پوست بگیرید و آن را  رنده کنید.  سیب زمینی‌های رنده شده را بر روی لکه‌های پوستی خود بمالید. آب سیب زمینی به از بین رفتن این لکه ها کمک می‌کند.

سیب زمینی خاصیت روشن کنندگی پوست دارد. استفاده از ماسک سیب زمینی هیچ آسیبی برای پوست شما به دنبال نخواهد داشت. وجود ویتامین سی و مواد آنتی اکسیدان درون سیب زمینی، باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود، سلول‌های مرده را از روی پوست شما جدا می‌کند و در نهایت پوست سالم تری به شما هدیه می‌دهد. شما می‌توانید آب سیب زمینی را برای ۴ روز درون یخچال نگه دارید و از آن به عنوان ماسک هر شب استفاده کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

پاپایا به عنوان ماسک صورت

 ماسک پاپایا و عسل

برای تهیه این ماسک، نیمی‌از میوه پاپایا را ریز رنده کنید تا یک خمیر نرم بدست آید. سپس یک قاشق چای خوری به آن عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این ماسک را بر روی صورت خود بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را با آب گرم بشویید و مجدداً با آب سرد آبکشی کنید. در نهایت پوستتان را خشک کنید.

پاپایا حاوی آنزیم‌هایی مانند آلفا هیدروکسی اسید است که به از بین بردن آلودگی‌های پوستی، از بین بردن سلول‌های مرده پوست، از بین بردن لکه‌های پوستی و جای آکنه کمک می‌کند و در نتیجه پوست شما را درخشان تر می‌کند.

 ماسک ماست

۲ قاشق چای خوری ماست را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آید. این مخلوط را روی پوست خود بمالید و برای ۱۵ دقیقه به آن استراحت دهید. سپس با آب سرد بشویید.

ماست منبع غنی لاکتیک اسید است و به درخشان تر و سفید تر شدن پوست شما کمک می‌کند. علاوه بر این، ترکیبات ماست از پیری جلوگیری کرده و به از بین بردن چروک‌های صورت نیز کمک می‌کند. ماست حاوی ویتامین B کمپلکس است که عامل پوست شفافیت و درخشندگی پوست است. اگر از این ماسک به صورت روزانه استفاده کنید، تاثیرات معجزه‌آسایی از آن خواهید دید.

 ماسک آرد برنج و شیر

نصف پیمانه برنج را به خوبی آسیاب کنید تا یک آرد نرم به دست بیاید. سپس ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید تا خمیر شود. خمیر بدست آمده را روی پوست خود بکشید و برای مدت نیم تا یک ساعت صبر کنید، سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

ماسک آرد برنج توسط زنان منطقه‌ای شرق آسیا بسیار استفاده می‌شود و موجب افزایش براقیت پوست، نرمتر شدن آن و سلامت ظاهر پوست می‌شود.

مواد مغذی موجود در برنج، قابلیت محافظت از پوست شما در برابر آسیب‌های خورشید را دارد. به علاوه، این مواد علائم اولیه پیری را نیز بر روی پوست شما از بین می‌برند. شیر نیز تغذیه کننده پوست است. این دو ماده پر قدرت در کنار هم می‌توانند تاثیر شگفتی بر روی سلامت پوست شما داشته باشند و زیبایی و جوانی را برای شما به ارمغان آورد.

 ماسک دانه زیره سبز

برای تهیه این ماسک، یک قاشق چای خوری از زیره سبز را  در دو فنجان آب بجوشانید و سپس صورت خود را با این محلول بشویید.

ویتامین موجود در زیره از علائم پیری زودرس جلوگیری می‌کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان برای مبارزه با رادیکال‌های آزادی که باعث پیری پوست می‌شوند، عمل می‌کند. دانه‌های زیره به درمان آکنه، جوش‌ها، اختلالات پوستی مثل اگزما و پسرسورزیاس کمک می‌کند و سموم را از بین می‌برد. در نتیجه استفاده از ماسک زیره می‌تواند پوستی شفاف و درخشان و روشن را برای شما به همراه داشته باشد. برای نتایج موثرتر هر روز باید از این ماسک استفاده کنید.

ماسک آووکادو

 ماسک هویج و آووکادو

یک هویج متوسط را بجوشانید و صبر کنید تا سرد شود. سپس آن را به همراه یک آواکادو رنده کنید.  یک قاشق غذا خوری خامه پرچرب به آن اضافه کرده و سپس یک تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل بیافزایید. مخلوط به دست آمده را به خوبی هم بزنید تا یک خمیر نرم حاصل شود. خمیر را بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید و برای مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد آبکشی کنید.

هویج سرشار از بتاکاروتن است.آنتی اکسیدان‌های موجود در این سبزی به بهبود بافت و رنگ پوست کمک می‌کند. ویتامین‌های موجود در آووکادو نیز به حذف سلول‌های مرده، مبارزه با آکنه، باز کردن منافذ پوست و سلامت پوست کمک می‌کند . ترکیب این دو ماده با یکدیگر نتایج شگفت انگیزی را برای شما به دنبال خواهد داشت. برای نتایج موثرتر، هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

جمع بندی

پوست تاثیر بسیاری در ظاهر و زیبایی ما دارد. به همین خاطر محصولات آرایشی و بهداشتی زیادی برای پوست در بازار وجود دارد؛ اما استفاده مداوم از مواد شیمیایی که از کیفیت آنها نیز مطمئن نیستیم، می‌تواند تاثیرات غیرقابل جبرانی بر روی پوست شما داشته باشد. اگر به تبلیغات این مواد آرایشی دقت کرده باشید، گاهی در کارایی آنها غلو شده است. برای مثال، در تبلیغات کرم های روشن کننده پوست رنگ پوست به کلی  تغییر می‌کند.

در حالی که می‌دانید هر انسان بالغ با توجه به شرایط زندگی و نژاد خود دارای یک رنگدانه مشخص پوستی است . توقع نداشته باشید که یک پوست سبزه با استفاده از کرم روشن کننده پوست به یک پوست سفید تبدیل شود.  اما برای اینکه پوست شما در درخشان ترین و روشن ترین حالت خود باشد، راهکارهای زیادی وجود دارد. استفاده از ماسک‌های خانگی طبیعی مطمئن ترین آنهاست.

در این مقاله سعی کردیم تعداد زیادی از ماسک‌های سفید کننده پوست را به شما معرفی کنیم. استفاده مداوم از این ماسک‌ها نتایج شگفت انگیزی را به دنبال خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.