با ساده‌ ترین اختراعات دنیا آشنا شوید

خیلی از اختراعات دنیا در ابتدا فقط یک فکر ساده در ذهن مخترع آن بوده‌اند

انگیزه اصلی اختراع ساده شاید در ابتدا فقط با دیدن چند شی در اطراف فرد به ذهنش خطور کرده باشد. اشیایی که ما هر روز با آن سرکار داریم؛ اما به آنها توجهی نداریم. چه اختراع بسیار کاربردی باشد و چه نباشد به نظر مخترع یک فرد خلاق است و نمی‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد. خیلی از اختراعات دنیا در ابتدا فقط یک فکر ساده در ذهن مخترع آن بوده‌اند و خیلی از این اختراعات که امروزه از آن استفاده می‌کنیم شاید در ابتدا به این نوع نبوده و باگذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی به شکل ایده ال خود رسیده‌اند. امروز باهم گشتی در اختراعات می‌زنیم تا با ساده‌ ترین اختراعات دنیا آشنا شویم.

۱۷ مورد از ساده‌ترین اختراعات دنیا را بشناسیم

  1. تشک بادی ماشین

تشک بادی ماشین

بیشتر شما احتمالاً خوابیدن در ماشین را تجربه کرده باشید زمانی که توی ماشین می‌خوابید به‌خاطر نوع صندلی ماشین بعد از بیدارشدن بدنتان خشک شده است و برایتان خوشایند نبوده است. پس چه‌ بهتر که از یک تشک بادی که بر روی صندلی‌های پشتی قرار می‌گیرد و شما می‌توانید طی مسیر خیلی راحت بخوابید یا دراز بکشید تا به مقصد برسید، استفاده کنید. بعد از استفاده هم می‌توانید به‌ راحتی باد تشک بادی را خالی کنید و در صندوق عقب ماشینتان جای دهید. این محصول تولید کشور چین است.

  1. کیسه مخصوص اسباب‌بازی

کیسه اسباب بازی

همیشه دغدغه کسانی که کودک دارند تمیز نگه‌ داشتن خانه‌شان است. پراکنده بودن اسباب‌بازی‌ها در هر گوشه خانه و جمع‌کردن هر روزه آن برای والدین شاید کار سختی باشد؛ اما کیسه مخصوص اسباب‌بازی این مشکل را حل می‌کند. با پهن کردن این کیسه، کودک می‌تواند اسباب‌بازی‌هایی که دوست دارد را روی آن بچیند و باری کند. در آخر هم مادر یا پدر بند کیسه را می‌کشند و همه اسباب‌بازی‌ها به‌راحتی داخل کیسه قرار می‌گیرند.

  1. جدا کن آشغال‌های جارو دستی

جدا کن آشغال

کسی دوست ندارد بعد از جارو زدن، آشغال‌هایی که به جارو می‌چسبد را با دست جدا کند، با این وسیله ساده شما می‌توانید به‌راحتی آشغال‌ها را از جارو جدا کنید.

  1. وردنه چوبی طرح‌دار

وردنه چوبی طرح دار

یکی از ساده‌ ترین اختراعات دنیا که در حال سادگی کاربردی است، این وردنه‌های طرح‌دار است. شاید این‌طور به نظر بیاید که این وردنه‌ها بیشتر برای کسانی باشد که شیرینی‌پزی می‌کنند؛ اما دقیقاً این وردنه‌ها برای همه‌ی کسانی که دوست دارند شیرینی بپزند و ظاهر جذاب آن برایشان اهمیت دارد بسیار کاربردی است.

  1. علامت راهنما برای دوچرخه سواران

علامت راهنما دوچرخه سواران

دوچرخه‌ سواری‌ کردن مخصوصاً در جاهای شلوغ و خیابان‌ها بسیار خطرناک است بابایف آذربایجان برای در امان‌ ماندن دوچرخه سواران و برای اینکه بتوانند هنگام تغییر مسیر، دیگران را از حرکت خود، آگاه کنند دست به یک اختراع زد او یک پروژکتور کوچک به پشت دوچرخه اضافه کرده که به واسطه‌ی یک نرم‌افزار موبایلی قابلیت پخش عکس‌های کنترل شده بر پشت دوچرخه‌سوار را دارد و او را از خطر تا حدی حفظ می‌کند.

  1. پاشنه‌های قابل تعویض

پاشنه های قابل تعویض

کفش‌هایی با پاشنه‌های قابل تعویض به شما این امکان را می‌دهند که شما با یک کفش به چند مهمانی بروید و از آن در مکان‌های مختلف استفاده کنید. طراح این کفش‌ها تانیا هیث است و شما می‌توانید نسبت به جایی که می‌خواهید بروید نوع پاشنه کفشتان را انتخاب کنید. همچنین این کفش برای کسانی که مدام در سفر هستند و نمی‌توانند کلی کفش با خودشان حمل کنند هم گزینه مناسبی است.

  1. زین بچه یا SaddleBaby 

زین بچه

نشستن روی شانه‌های پدر و مادر یک تفریح برای آنان محسوب می‌شود و کودکان از اینکه روی شانه‌های والدین بنشینند، لذت می‌برند. SaddleBaby فضای مناسب را برای کودکان شما برای نشستن روی شانه‌های والدین فراهم کرده است.

  1. قمقمه ورزشی جا موبایل دار

قمقمه جا موبایل دار

اگر اهل ورزش‌ کردن هستید و دوست ندارید موبایلتان را در زمان باشگاه رفتن آن را در کمد یا کیفتان بگذارید، این قمقمه‌ها به کارتان می‌آید. این قمقمه‌ها به‌وسیله‌ی یک محفظه‌ی شیشه‌ای از هم جدا می‌شوند و شما در یک طرف می‌توانید نوشیدنی‌تان را بریزید و در طرف دیگر آن هم موبایلتان را قرار دهید.

  1. نی انعطاف‌پذیر

نی انعطاف پذیر

شنیدن داستان این اختراع ساده خالی‌ از لطف نیست. فردیمن در حال تماشاکردن جولیا دختر دو ساله‌اش بود که می‌خواست از لیوان نوشیدنی بنوشد. او نی را خم می‌کرد تا بتواند نوشیدنی را تا آخر بنوشد، اما وقتی نی را خم می‌کرد راه بالا آمدن مایع بسته می‌شد. او سخت تلاش می‌کرد و به جایی نمی‌رسید. فردیمن پیچی درون نی فرو کرد و نخ دندانی را به‌دور شیارهای پیچ پیچاند و آن را سفت و محکم کرد. با این کار کنگره‌ای در نی به وجود آورد و به آن، شکل بازویی لولا دار را داد. فردیمن این اختراع را در نوامبر سال ۱۹۳۶ ثبت کرد.

  1. فنجان آینه‌ای

فنجان آینه ای

این فنجان‌ها توسط یک تیم طراحی ژاپنی به نام D-Bros  ساخته شده است. این فنجان‌ها مشکل ست‌ کردن را حل کرده‌اند و می‌توانند طرح‌ها و نقش‌های بشقاب‌های کوچک را انعکاس دهند.

  1. خمیر دندان دوطرفه

خمیر دندان دو طرفه

از ساده‌ ترین اختراعات دنیا همین خمیر دندان‌های دوطرفه است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه با خمیر دندان مشکل دارید و نمی‌توانید تا آخر آن را مصرف کنید این اختراع به شما کمک می‌کند تا این مشکلتان برطرف شود و با این ایده شما می‌توانید از دو طرف خمیر دندانتان استفاده کنید و با این اختراع ساده هیچ خمیر دندان استفاده نشده‌ای باقی نمی‌ماند.

  1. نایلون ساندویچ

نایلون ساندویچ

این نایلون‌ها هم به درد کسانی می‌خورند که همیشه ساندویچشان در محل کار خورده می‌شود. با قراردادن ساندویچتان در این نایلون‌ها دیگر کسی به آنها دست نمی‌زند. شاید از خودتان بپرسید چرا؟ این نایلون چه فرقی با دیگر نایلون‌ها دارند. فرق این محصول در این است که ظاهر ساندویچ شما را کپک‌زده نشان می‌دهد و دیگران با این فکر که این غذا خراب است دیگر به آن دست نمی‌زنند.

  1. کلاه پنکه دار

کلاه پنکه دار

این کلاه، از کلاه‌های موردعلاقه کودکان است. بیشتر شما در فصل تابستان برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به سر و صورتتان از کلاه استفاده می‌کنید. با یک کلاه لبه‌دار نمی‌شود از گرما فرار کرد برای همین طراح، پنکه‌ای را روی لبه‌ی کلاه قرار داده و با استفاده از یک پنل خورشیدی انرژی لازم برای حرکت این پنکه به دست می‌آید.

  1. ماهیتابه نچسب

ماهیتابه نچسب

یکی از پرکاربردترین اختراعات ساده دنیا ماهیتابه نچسب است. مارک گریگور نام کسی است که ایده ماهیتابه نچسب به ذهنش رسید. در اصل همسرش باعث شد او دست به این اختراع بزند و ماهیتابه‌ای بسازد که نچسب باشد. گریگور دست‌ به‌ کار شد و با استفاده از پلیمر تفلونی که در ابزار ماهیگیری وجود دارد، ماهیتابه نچسب را ساخت. او بعد از موفق شدن در ساختن این ماهیتابه، در سال ۱۹۵۶ برند خود را با نام تفال راه‌اندازی کرد.

  1. لیوانی که از چکیدن مایعات بر رویتان جلوگیری می‌کند

لیوانی که از چکیدن مایعات بر رویتان جلوگیری می‌کند

این فنجان‌ها با طراحی و برش خاصی که در قسمت پایینشان دارند از ریختن نوشیدنی‌ها بر روی لباستان جلوگیری می‌کنند.

  1. کاهش مصرف آب با طراحی نوعی شیر آب

کاهش مصرف آب با طراحی نوعی شیر آب

سیمین کیو، با طراحی شیرهای آب چرخشی لوکس موفق شده، با تبدیل جریان آب به مارپیچ‌های چرخشی زیبا و ظریف روشی جدید برای صرفه‌جویی در مصرف آب را اختراع کند. این طراحی با ارسال آب از طریق یک توربین دوبل که با حرکت آب در درونش می‌چرخد و شبکه‌ای استادانه و زیبا از جریان آب تولید می‌کند کار می‌کند. این توربین جریان آب را نیز تا پانزده درصد کاهش می‌دهد و همین باعث می‌شود از هدر رفتن آب جلوگیری کند.

  1. جعبه پیش‌بینی آب‌ و هوا

جعبه پیش‌بینی آب‌ و هوا

پیش‌بینی وضعیت آب‌ و هوا به‌وسیله یک جعبه کوچک شاید برایتان جالب باشد. این جعبه‌ی کوچک با قطره‌های ریز آب، شکل‌گیری توده‌ی ابر و با تغییر رنگ و نور محیط، وضعیت آب‌ و هوای روز بعد را به شما اعلام کند. کِن کاواموتو نام اختراعش را Tempescope گذاشته است.

سخن آخر

انسان‌ها از قدیم تا به اکنون در حال اختراع‌ کردن بوده‌اند. اگر انسان‌های نخستین از ایده‌ها و خلاقیتشان استفاده نمی‌کردند، احتمالاً خیلی از وسایلی که امروز در اختیار داریم را دیگر نداشتیم. ۱۷ مورد از ساده‌ ترین اختراعات دنیا را برای شما گفتیم؛ اما دوست داریم شما هم درباره اختراعاتی که به نظرتان ساده و جالب است برای ما بنویسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.