سفر چگونه زندگی شما را عوض می‌کند؟

هیچ احساسی بهتر از این نیست که کوله پشتی بردارید و بروید سراغ ماجراجویی‌های جدید

هیچ احساسی بهتر از این نیست که کوله پشتی بردارید و بروید سراغ ماجراجویی‌های جدید. کمتر چیزی در زندگی وجود دارد که می‌تواند به اندازه سفر بر شما تاثیر بگذارد. وقتی از کشوری به کشور دیگر سفر می‌کنیم دریچه جدیدی رو به زندگی ما گشوده می‌شود و گویی دوباره متولد شده‌ایم. هیجان و تجربیاتی که در سفر کسب می‌کنید قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری نیست. تماشای مناظر زیبای کشورهای دیگر و آشنایی با زبان‌های جدید تجربیاتی منحصربه فرد هستند. در این مطلب ۵ دلیلی که نشان می‌دهد چرا سفر زندگی شما را عوض می‌کند، بیان می‌گردد.

سفر دیدگاه شما را وسعت می‌بخشد

هیچ چیز به اندازه دیدن روش زندگی دیگران نمی‌تواند دیدگاه شما را نسبت به تجربه زندگی خودتان تغییر دهد. نه تنها قدردان و سپاسگزار زندگی که دارید خواهید بود بلکه احساس حیرت و از سویی همدلی با دیگر فرهنگ‌ها و کشورها را پیدا می‌کنید. عمیق شدن در زبان، سبک زندگی و ارزش‌های مردم کشورهای دیگر به شما این درک را می‌دهد که هر جای دنیا با هم متفاوت است و شما را وامی‌دارد ارزش‌های خود را مجددا ارزیابی کنید.

می‌آموزید که در لحظه زندگی کنید

بازدید از جاذبه‌های دیدنی جهان همچون کانال ونیز یا اهرام مصر برای بار نخست حسی از هیبت و شگفتی ایجاد می‌کند (با جاذبه های گردشگری مصر آشنا شوید). سفر چشمان شما را به روی زیبایی ها می‌گشاید و موجب می‌شود توقف کنید و از ثانیه ها، دقایق و لحظه ها لذت ببرید. وقتی در حال بازدید از اماکن و جاهایی هستید که تا به حال ندیده بودید یا فقط درباره آنها مطالعه کرده بودید، دیگر دشوار است که به چیزهای دیگری بیندیشید. سفر به ما می‌آموزد بخش‌های جدیدی از خود را بیرون کشیده، کشف کنیم و بشناسیم.

سفر زندگی شما را عوض می‌کند

برای تجربه بیش از چیزهای دیگر ارزش قائل می‌شوید

وقتی سفر می‌کنید و به اهمیت سفر پی می‌برید، متوجه می‌شوید که بالا رفتن از برج ایفل یا تماشای ساحل تایلند از هر کالا یا جنسی که خریداری می‌کنید باارزش‌تر است. به جای سرمایه‌گذاری برای خرید یک ماشین لوکس، بر روی چیزهایی سرمایه‌گذاری کنید که برایتان مهم‌تر است، چیزهایی چون بازدید از مناطقی که تا به حال نبوده‌اید و آشنایی با فرهنگ‌های جدید. سفر تنها انجام یک کار نیست بلکه روش زندگی است.

یاد می‌گیرید خود را با همه چیز انطباق دهید

تقریبا هر کسی تجربه این را دارد که پروازش تاخیر داشته باشد یا کنسل شود و یا چمدانش را گم کند. اینگونه اتفاقات به شما یاد می‌دهند چگونه با شرایط مواجه شوید. هر چه زودتر یاد بگیرید چگونه با چالش‌هایی که در زندگی رخ می‌دهد کنار بیایید، زودتر احساس بی‌خیالی پیدا می‌کنید و برای ماجراجویی‌های بعدی اشتیاق و شعف بیشتری خواهید داشت. یاد می‌گیرید که چطور وقتی پرواز کنسل می‌شود یا با دیگر مشکلات حین سفر مواجه می‌شوید، آرامش خود را حفظ کنید و ناامید و ناراحت نشوید. این از ارزشمندترین مهارت‌هایی است که می‌توانید نه تنها برای سفرهای خود بلکه برای دیگر جنبه‌های زندگی نیز به کار ببرید. به سرعت خواهید آموخت که می‌توانید بیشتر موقعیت‌ها را مدیریت کنید و واقعا بسیاری چیزها ارزش ناراحت شدن را ندارد.

پذیرش بیشتری نسبت به روش‌های مختلف زندگی پیدا می‌کنید

زندگی در هیچ کشور و حتی شهری مشابه هم نیست. کشورها فرهنگ‌های مختلفی دارند و مردم باورهای مختلف، اما وقتی سفر می‌کنید می‌بینید واقعا مهم نیست که چقدر افراد و شیوه زندگی آنها با هم متفاوت است، ذات خوب در اکثر افراد وجود دارد. این همان ریسمانی است که همه ما را به هم متصل می‌کند.

منبع lifehack.org
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.