ژله خانگی با پودر ژلاتین را در خانه تهیه کنید

ژله ارگانیک برای خانواده‌تان درست کنید

اگر شما هم از فواید ژله و ژلاتین مطلع شده‌اید و نمی‌خواهید از پودر ژله‌های آماده و موجود در بازار به خاطر وجود مواد مصنوعی و نگهدارنده استفاده کنید با ما همراه شوید. تهیه این ژله خانگی بسیار بسیار ساده بوده و احتیاج به فوت وفن خاصی ندارد… . 

طرز تهیه انواع ژله خانگی: 

برای درست کردن ژله شما نیاز دارید به ماده پایه، یعنی اینکه شما چه نوع ژله‌ای می‌خواهید تهیه کنید. باید حتما شیره یا شهد آن را داشته باشید که می‌توانید از شهد شربت یا شیره مربای همان میوه تشکیل شود. مثلا اگر شما می‌خواهید ژله توت فرنگی درست کنید باید شیره توت فرنگی (شهد شربت یا شیره مربا توت فرنگی) را با آب مخلوط کنید و آن را بچشید تا شیرینی آن به نظرتان اندازه بیاید بعد به ازای هر لیوان شربت ۱قاشق غذاخوری پودر داخل شربت بریزید و آن را حرارت بدهید تا کاملا ذرات ژلاتین داخل آن حل شود و بعد آن را داخل یخچال بگذارید تا ببندد همین!

یک روش دیگر روش میوه‌های طبیعی است برای مثال برای تهیه ژله طبیعی پرتقال شما ۱لیوان آب پرتقال را می‌گیرید و بعد مراحل بالا را تکرار می‌کنید اگر هم شیرینی آن کم بود می‌توانید به آن عسل اضافه کنید یا شکر. نوع دیگری که می‌توانید ژله درست کنید استفاده از شیر است. این ژله سفید رنگ بسیار خوشمزه است و مناسب افراد دیابتی و رژیم  دار است. برای تهیه این ژله شما باید یک لیوان شیر عسل تهیه کنید طوری که خودتان شیرینی آن را بپسندید بعد مقداری گلاب هم به آن اضافه کنید و دوباره پودر ژلاتین را مثل بالا اضافه می‌کنید البته می‌توانید زعفران هم به آن اضافه کنید که دیگر خیلی خوشمزه می‌شود! 

یک نوع دیگر ژله میوه است! یعنی شما مقداری میوه را خرد می‌کنید و می‌ریزید داخل ظرف سپس ۱لیوان آبجوش و عسل و گلاب و پودر ژلاتین را مخلوط می‌کنید و می‌ریزید داخل آن و می‌گذارید داخل یخچال ببندد بدین صورت ژله طبیعی دارید. اگر رژیم دارید می‌توانید از شیرین کننده‌های مصنوعی هم استفاده کنید! 

طرز تهیه ژله مخروطی: 

ژله خانگی و ژله مخروطی

یک لیوان آب و چند قاشق شکر ( بسته به ذائقه ) را بگذارید تا بجوشد و شکر آن کاملا حل بشود می‌توانید یک شاخه گل محمدی هم به آن اضافه کنید تا نرم و شیرین بشود، سپس زیر شعله را خاموش کنید و کمی گلاب و یک قاشق پودر ژلاتین به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. گل محمدی را خارج کنید و کنار بگذارید و بقیه مواد را در قالب مخروطی ریخته و در یخچال بگذارید تا نیم بند شده و به حالت سفیده تخم مرغ در بیاید، سپس گل محمدی را در وسط آن قرار بدهید و مجددا بگذارید درون یخچال تا کاملا ببندد، سپس نصف لیوان شیر ولرم را با نصف قاشق غذاخوری پودر ژلاتین و کمی گلاب مخلوط کنید و اجازه بدهید تا کاملا خنک شود و روی ژله بی‌رنگتان بریزید و مجددا بگذارید تا ببندد، در صورت تمایل می‌توانید باز هم وقتی ژله شیرین‌تان نیم بند شد گل محمدی دورن آن بگذارید. نوش جان…

منبع: هفت گنج

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.