راه درمان خانگی قارچ ناخن

حتما می‌دانید که قارچ ناخن را می‌توان هم با کمک دارو و هم به صورت خانگی درمان نمود. عفونت قارچ ناخن در صورت عدم درمان ممکن است به سایر نواحی بدن و حتی جریان خون نیز انتقال یابد. از طرفی دیگر ناخن‌های قارچی به شدت شکننده هستند و ظاهر ناپسندی دارند که این مورد ممکن است منجر به کاهش اعتماد به نفس افراد نیز شود. اگر شما هم از شکنندگی و  ظاهر ناپسند ناخن‌هایتان که در اثر تجمع گروهی از قارچ‌ها به این شکل در آمدند، خسته شدید، حتما تا پایان با مجله کاویاب همراه باشید.

برخی از مهم‌ترین راهکارهای درمان قارچ ناخن به روش خانگی به شرح زیر می‌باشد:

قارچ ناخن علل و درمان

درمان قارچ ناخن با حنا

یکی از در دسترس‌ترین مواد طبیعی که می‌تواند تاثیر معجزه‌آسایی بر درمان قارچ ناخن بگذارد، حنا است. استفاده از این ضدقارچ خانگی هیچ دشواری ندارد و کافیست مقداری مناسبی از آن را با روغن‌های گیاهی یا  آب گرم ترکیب کند و در نهایت مخلوط را بر روی ناخن‌های خود قرار دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که نباید با انجام یک یا دو بار، توقع تاثیر معجزه‌آسا داشته باشید چرا که برای نتیجه گیری باید به طور مرتب این درمان خانگی را انجام دهید.

درمان قارچ ناخن با سرکه سیب

سرکه سیب یک ضد قارچ طبیعیست که معمولا برای درمان انواع قارچ ناخن‌ها استفاده می‌شود. برای انجام این درمان کافیست درون ظرفی سرکه سیب بریزید و ناخن‌های خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در ظرف نگه دارید. این روش درمانی را در هفته چندین بار انجام دهید تا شاهد تاثیر جادویی آن شوید.

چنانچه سرکه سیب در دسترس نداشتید، می‌توانید سرکه سفید را جایگزین آن کنید.

درمان قارچ ناخن با الکل و وایتکس از ممنوعات است!

به احتمال زیاد زمانی که به دنبال راه‌های درمان خانگی قارچ ناخن بودید، با دو ماده ممنوعه الکل و وایتکس برخورد داشتید. الکل و وایتکس دو ماده ممنوعه هستند که استفاده از آن‌ها برای درمان قارچ ممکن است بیشتر سبب آسیب به ناخن‌های شما شوند و بستر ناخن‌هایتان را از بین ببرند. با این تفاسیر بهتر است برای درمان از راه‌های خانگی دیگر کمک بگیرید.

استفاده از روغن چای برای درمان قارچ ناخن کاشت

امروزه بسیاری از خانم‌ها برای زیبایی بیشتر ناخن‌هایشان، اقدام به کاشت ناخن یا ژلیش می‌نمایند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، باید بگوییم سخت مراقب سلامت ناخن‌هایتان باشید. در صورتی که بهداشت ناخن‌ها در اثر کاشت رعایت نشود  و یا کاشت غیر صحیح ناخن صورت گیرد، زمینه برای قارچ‌ها عفونتی فراهم می‌شود.

اما چنانچه به قارچ ناخن کاشت یا قارچ ناخن ژلیش، مواجه شدید، استفاده از روغن چای می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. برای انجام این راهکار در ابتدا باید قبل از هرکاری ژلیش یا کاشت را بردارید.

در مرحله بعد یک قطره روغن چای را با ده قطره روغن بادام ترکیب کنید و در نهایت به ناخن‌هایتان بزنید. ترکیب را هم به ناخن‌های قارچی و هم به ناخن‌های سالم بزنید تا از انتقال قارچ به ناخن‌های سالم جلوگیری شود. این روش درمانی را بهتر است در طول روز ۲ ال ۳ بار تکرار کنید.

در آخر باید گفته شود که اگر دائما ژلیش یا کاشت ناخن انجام می‌دهید، علاوه بر روغن چای، استفاده از قطره کانازول نیز برایتان خالی از لطف نیست. قطره کانازول از انتقال و تشدید عفونت‌های قارچی به سایر نقاط بدن جلوگیری می‌کند.

قارچ ناخن چه رنگیه؟

یکی از عمده‌ترین سوالاتی که معمولا افراد با تغییر رنگ ناخن‌هایشان ممکن است برایشان پیش بیاید، این است که “قارچ ناخن چه رنگیه؟”  یا ” قارچ ناخن چه شکلیه” قارچ ناخن دست و پا، به طور معمول خود را به شکل لکه‌های سفید، زرد و زرد مایل به قهوه‌ای نشان می‌دهد.

با این تفاسیر اگر شاهد این علائم بر روی ناخن‌های خود بودید، هر چه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کنید.

قارچ ناخن واگیر دارد؟

اگر دچار قارچ ناخن شدید، به این نکته توجه داشته باشید که قارچ ناخن واگیر دار است و به سرعت به افراد دیگر منتقل می‌شود. سعی کنید نکات بهداشتی لازمه را رعایت کنید تا مبادا افراد سالم نیز به این بیماری دچار شوند.

دقت داشته باشید که حتی در برخی موارد که تنها تعدادی از ناخن‌ها مبتلا به قارچ می‌شوند، احتمال انتقال قارچ به ناخن‌های سالم نیز وجود دارد. البته می‌توان این احتمال انتقال را با قطره کانازول به حداقل ممکن رساند.

قارچ ناخن درد داره؟

به صورت معمول قارچ ناخن با همان علائم تغییر رنگ و شکنندگی ناخن‌ها، حضور خود را اعلام می‌کند و کمتر کسی به درد مواجه می‌شود. با این وجود نمی‌توان گفت به هیچ عنوان قارچ ناخن درد ندارد چرا که برخی از افراد زمانی که ناخن‌هایشان لمس می‌شود یا کمی فشار به آن‌ها وارد می‌شود، احساس درد رخ می‌دهد.

قارچ ناخن پا

قارچ ناخن پا

قارچ ناخن انگشت پا به علت عفونت ایجاد شده به وسیله باکتری ها ایجاد می شود. این عارضه در محیط گرم و مرطوب رشد می کند و با افزایش رشد باکتری، ناخن هاسفت، شکننده شده و تغییر رنگ می یابد اگرچه این نوع عفونت قارچی در مراحل اولیه دردناک نیست اما پس از مدتی درد آن شروع می شود.

 علل:

  • محیط مرطوب در اماکن عمومی مانند باشگاه های ورزشی، استخر و…
  • پوشیدن کفش های تنگ
  • حجم غیرعادی PH پوست
  • کاهش ایمنی بدن
  • مرطوب بودن پا پس از حمام و یا ورزش
  • آسیب دیدن ناخن
  • بهداشت نادرست پا
  • مستعد بودن به قارچ.

علایم:

  • تغییر رنگ ناخن شست پا به زرد یا قهوه ای
  • تجمع آلودگی بدبو زیر ناخن
  • افتادن ناخن
  • شکستگی یا ناصافی ناخن
  • ظاهر شدن لکه روی ناخن
  • شکنندگی ناخن ها
  • سفت شدن ناخن
  • تغییر شکل ناخن ها
  • ناخن بدبو

 درمان:

تشتی را با سرکه سیب و آب به مقدار مساوی پر کنید و به مدت ۲۰ دقیقه پای خود را در آن قرار دهید و سپس خشک کنید. مخلوطی از یک قاشق مرباخوری روغن زیتون و ۲ قطره روغن مرزنگوش را روی قسمت های مربوط بمالید تا درد تسکین پیدا کند. مواد غذایی حاوی باکتری های مفید مانند ماست به رژیم روزانه خود اضافه کنید. باکتری های مفید در از بین بردن قارچ موثر است. مایه ای با زردچوبه و آب درست کنید و روی ناخن عفونی بمالید. پس از خشک شدن، پا را بشویید و خشک کنید. برش های پیاز را برای چند دقیقه روی ناخن بمالید. پنبه آغشته به آب لیمو را روی ناخن بمالید. پس از حضور در اماکن تفریحی مانند استخر پاهای خود را به خوبی بشویید. وسایل حمام، کفش و حوله را با افرادی که قبلا دچار این بیماری شده اند به طور مشترک استفاده نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.