۵ گام تا رسیدن به زندگی که همیشه آرزویش را داشته‌اید

راهکارهایی برای تحقق آرزوها

تنها ۸ درصد مردم به چشم‌انداز سالیانه خود دست می‌یابند. پس چرا با وجودی که نتیجه‌ای برایمان حاصل نمی‌شود اما هر سال چشم‌انداز سال پیش رو را برای خود ترسیم می‌کنیم ؟ تا زمانی که تصویر دقیق و روشنی از آنچه می‌خواهیم باشیم، انجام دهیم یا داشته باشیم ترسیم نکنیم، در دستیابی به چشم‌انداز خود شکست خواهیم خورد. اگر در پیش‌بینی‌هایتان، خود را آنطور که هستید در نظر آورید نه آنطور که می‌توانید باشید و از طرف دیگر توانایی‌های بالقوه خود را درک نکنید، قبل از رسیدن به چشم‌انداز، از راه بازخواهید ماند.

آیا برای یک چشم‌انداز جدید در سال جاری آماده‌اید؟ ابتدا باید آنچه می‌توانید باشید را تصور کنید. این تصور باید باور شما باشد پس باید در همان راستا قدم بردارید و مطمئن باشید که روزهای خوب فراخواهند رسید. آماده‌اید؟

آینده را ترسیم کنید

هر کس در این دنیا به جایی رسیده است، آن را با یک تخیل آغاز کرده. تصویری از آنچه خواهید شد را ترسیم کنید نه آنچه در حال حاضر هستید. درباره آنچه می‌خواهید باشید، انجام دهید یا داشته باشید فکر کنید. تصور کنید چه شکلی، چه مدلی و چه حالتی خواهد بود. تصویر خود را مطابق با چشم‌اندازی که در نظر دارید شکل دهید.

روی قابلیت‌های خود تمرکز کنید

بر هر چیزی تمرکز کنید، محقق خواهد شد پس تمرکز خود را بر روی پتانسیل‌ها و نقاط مثبت زندگی معطوف کنید نه بر روی مشکلات و نقاط منفی. وقتی خود را با تمام قابلیت‌هایتان تصور کنید، یعنی می‌توانید به آنچه خواهید شد باور داشته باشید. تصویری که از خود می‌سازید مرکز تمرکز، هدف و مقصد دست‌یافتنی شما خواهد شد. پس الان دقیقا می‌دانید که به کجا می‌روید.

به آن بچسبید

به نتیجه بیندیشید. هرگز نگذارید اطرافیان، باورهای مردم و گذشته‌تان بر تصمیم شما اثر بگذارند. هر گاه دچار شک و جدال شدید، به هدفتان بچسبید بیخیال هر چیز دیگر. علی‌رغم تمام مشکلاتی که با آنها مواجه می‌شوید، جا نزنید.

در مسیر چشم‌اندازتان قدم بردارید

حال که می‌دانید کجا می‌روید و می‌خواهید چجور آدمی شوید، کارهای روزانه خود را بر اساس نقشه راهی که دارید انجام دهید. به چشم‌انداز آینده و مقصد نهایی بیندیشید و در مسیر چشم‌انداز قدم بردارید.

همانی شوید که می‌خواهید

هر کاری که انجام می‌دهید، فکری که در ذهن دارید و هر رفتار شما باید شما را به سمت تحقق تصویری که از خود ساخته‌اید رهنمون سازد. آنچه از خود ساخته‌ای را زندگی کن.

منبع success.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.