عامل مخرب اعتماد به نفس را بشناسید

اعتماد به نفس مهمترین عامل موفقیت

اعتماد به نفس مهارت مهمی در زندگی است که قدرت را به حداکثر می رساند و در هر جایی به کار می آید. اعتماد به نفس نه تنها به موفقیت کمک می کند بلکه انرژی شما را وقتی از استعدادهای خود استفاده می کنید، افزایش می دهد. چه در روابط شخصی و یا بازی های خلاقانه، اعتماد به نفس می تواند نقش مهمی در موفقیت شما ایفا کند. از سوی دیگر، ضعف و عدم اعتماد به نفس شما را به عقب می کشاند.

تا به جال چند بار این جمله را به کار برده اید که: “من تو این کار خوب نیستم”؟ در هر کاری چه در حرفه، چه در نقاشی یا یک سخنرانی عمومی، فکر اینکه آن کار را بلد نیستید و یا در آن خوب نیستید، شما را به عقب می کشاند و موجب نارضایتی از خود می شود.

کارولین دوک استاد روانشناسی استنفورد معتقد است موفق ترین افراد کسانی هستند که باور دارند در هر چیز می توانند رشد و پیشرفت داشته باشند. آنها اندیشه رشد در سر دارند که ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس دارد و موجب می شود به چالش ها با خوش بینی بنگرند و مدام پیشرفت کنند. باور داشتن به اینکه استعدادها، مهارت ها و شایستگی های شما ایستاست و رشد نمی کند، دروغ بزرگی است که می توانید به خود بگویید.

فقط کافی است مغز خود را مجدد بازسازی کنید و به این باور برسید که می توانید در هر چیزی که تمرکز می کنید و انرژی می گذارید، بهترین شوید. سراغ مهارت های جدید رفتن به شما کمک می کند به کارایی شخصی خود پی ببرید و فرصت های جدیدی برای موفقیت خود بسازید. برای آنکه اندیشه رشد را بپرورانید و اعتماد به نفس خود را بهبود بخشید، از همینجا شروع کنید.

موقعیت هایی که به شما این احساس را می دهد که مهارت های شما ذاتی یا انتسابی است را شناسایی کنید

کجای زندگی خود قرار گرفته اید؟ چه چیزهایی شما را به خود جذب می کند اما در مواجهه با آنها به خود می گویید از پسش برنمی آیید؟ شناسایی این دسته از مهارت هایی که فکر می کنید در آنها خوب نیستید، قدم اول برای بهبود آنهاست. ببینید در مواجهه با چه چیزهایی می گویید، در آن خوب نیستم و لیستی از آنها تهیه کنید. دور یک یا دو تا از آنها که می خواهید در آنها بهتر باشید، خط بکشید و انرژی خود را به آنها معطوف کنید.

تلاش و پیشرفت خود را اندازه بگیرید

هیچ کس قهرمان ژیمناستیک به دنیا نیامده یا هیچ کس در یک چشم به هم زدن سخنران نمی شود. هر کس که در کاری مهارت پیدا کرده، آن را با صرف زمان و انرژی به دست آورده است. شما با تلاش بیشتر می توانید در هر کاری بهترین شوید. اگر جایی که شروع کرده اید و فرآیند کار را ثبت کرده و اندازه گیری کنید، برای ادامه راه بیشتر انگیزه پیدا خواهید کرد.

در شرایط انقباض با هم پیش بروید

وقتی کاری انجام می دهید که احساس می کنید در آن قوی نیستید، احساس ناراحتی خواهید داشت. اما افراد بزرگ و موفق چکار می کنند؟ اینگونه کارها را به هر شکلی شده انجام می دهند. آنها این احساس انقباض را در خود احساس می کنند اما با این حال ادامه می دهند. داشتن اندیشه رشد به شما انگیزه می دهد که ادامه بدهید و این احساس انقباض را از بین ببرید. این احساس انقباض به شما می گوید که در نهایت به سطح جدیدی که آرزوی آن را دارید خواهید رسید.

هر جا که به خود گفتید در این خوب نیستم، این چهار نکته را به ذهنتان بیاورید. اندیشه رشد به شما یادآور می شود که بد نیستید، فقط آن کار را تجربه نکرده اید و به خود سخت می گیرید.

اگر چیزی هست که واقعا دوست دارید تجربه کنید، بیاموزید یا خلق کنید، نگذارید افکار جازننده و اشتباه شما را از انجام آنها بازدارند. شما ثابت، ایستا و راکد نیستید. شما در هیچ کاری بد نیستید. فقط در آن کار در سطح بالایی نیستید. باور داشته باشید که می توانید و انجامش خواهید داد.

منبع success.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.