نکات مهم در انتخاب صندلی میز نهارخوری

راحتی و شیک بودن را در انتخاب خود مدنظر قرار دهید.

قبل از خرید صندلی میز نهارخوری به خاطر داشته باشید که: باید صندلی‌ها هم راحت و هم شیک باشد. راحت باشد زیرا افراد دور میز نهارخوری می‌نشینند که غذا بخورند، کار بکنند و با هم گفتگو کنند. و باید شیک باشد زیرا شما می‌خواهید ظاهر زیبایی به خانه ببخشد و سبک دکوراسیون شما را نشان دهد. از این منظر شما باید از میان انواع مختلف طرح‌ها، جنس‌ها، رنگ‌ها و برندها دست به انتخاب بزنید.

در خصوص انتخاب میز نهارخوری و به خصوص صندلی‌های آن تنها لازم است چند فاکتور را مدنظر قرار دهید. بر اساس این فاکتورها در زمان انتخاب میز نهارخوری راحت‌تر می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که بهترین گزینه برای شما باشد.

اندازه‌ها را بسنجید

معمولا اندازه‌ها در خرید میز نهارخوری چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و نادیده گرفته می‌شود. اما نباید نگران این موضوع باشید: قبل از آنکه به دنبال صندلی میز نهارخوری باشید، اندازه‌هایی که موردنیاز شما هستند را در نظر بگیرید. برای این کار باید اندازه اتاق غذاخوری و فضای اطراف میز نهارخوری را در نظر بگیرید.

همچنین باید ببینید می‌خواهید در مواقعی که از میز نهارخوری استفاده نمی‌کنید، صندلی‌های اضافی را در کجا قرار دهید. اتاق غذاخوری و میز نهارخوری را اندازه بگیرید تا ببینید چه تعداد و چه اندازه صندلی را می‌توانید در اتاق غذاخوری و در اطراف میز نهارخوری جای دهید (بهتر است ابتدا میز نهارخوری را انتخاب کنید و سپس به دنیال صندلی‌های آن باشید). حتما فاصله بین صندلی‌ها را در نظر بگیرید همچنین فضایی که صندلی‌ها اشغال می‌کنند و بر این اساس اندازه مناسب صندلی‌ها را انتخاب کنید. حتما به خاطر داشته باشید که شما برای مواقعی که صندلی‌ها را از داخل میز بیرون می‌آورید، نیازمند فضای اضافی در اطراف میز نهارخوری هستید.

صندلی دسته‌دار یا بدون دسته؟

این کاملا به شما بستگی دارد که دوست دارید صندلی‌های میز نهارخوری دسته‌دار باشد یا بدون دسته. معمول است که صندلی دسته‌دار را در راس میز نهارخوری و صندلی‌های بدون دسته را در اطراف آن قرار می‌دهند، اما بسته به فضا و سبک دکوراسیون می‌توانید دورتادور میز نهارخوری از صندلی‌های دسته‌دار استفاده کنید و یا بسته به فضا و سبک دکوراسیون از صندلی‌های بدون دسته استفاده کنید.

صندلی‌های بدون دسته فضای کمتری نسبت به صندلی‌های دسته‌دار اشغال می‌کنند اما صندلی‌های دسته‌دار راحت‌تر از صندلی‌های بدون دسته هستند. برای افراد مسن و کسانی که مشکل زانو دارند، دسته صندلی به نشست و برخاست راحت‌تر این افراد کمک می‌کند. باید در نظر بگیرید که چه کسی معمولا پشت این میز غذا می‌خورد.

انتخاب سبک

می‌توانید ست میز نهارخوری انتخاب کنید یا اینکه صندلی و میز را به طور جداگانه انتخاب و خریداری کنید. قبل از اینکه هر کدام از این روش‌ها را برگزینید، ابتدا سبک دکوراسیون خود را مدنظر قرار دهید. ببینید می‌خواهید سبک آن رسمی یا غیررسمی باشد.

برخی صندلی‌ها پشتی دارند و پشت برخی از آنها باز است. هر دو مدل از این صندلی‌ها می‌توانند پارچه‌ای، فلزی، چوبی یا آکریلیک باشند. تمام زوایای صندلی از جمله پشتی‌ها، پایه‌ها و دسته‌های آن را خوب ملاحظه کنید و ببینید کدامیک به اتاق غذاخوری و میز نهارخوری شما می‌خورد. برای فضاهای کوچک صندلی‌هایی که ظریف‌تر باشند و پشت آنها باز باشد مناسب‌تر است در حالی که برای فضاهای بزرگتر صندلی‌های بزرگتری که شکل و فرم زیبایی داشته باشد، بهتر است. باز هم بیش از هر چیز دیگر اندازه‌ها مهم است (۶ اشتباه در دکوراسیون فضاهای کوچک و راه حل آنها).

راحتی صندلی

تعریف اینکه چه چیزی در شما احساس راحتی ایجاد می‌کند دشوار است زیرا اولویت‌های راحتی افراد با هم متفاوت است. روی صندلی بنشینید و ببینید چه حسی دارید. آیا جای نشیمن آن به اندازه کافی عریض و راحت هست؟ پشتی آن چه احساسی به شما می‌دهد وقتی به آن تکیه می‌کنید؟ آیا صندلی خیلی بلند یا خیلی کوتاه است؟ اگر صندلی از نوع پارچه‌ای است حتما روی نشیمن بالشتک دارد به همین خاطر احساس سفتی روی آن نخواهید داشت.

به طور خلاصه باید روی صندلی میز نهارخوری احساس راحتی داشته باشید به خصوص اگر از اتاق غذاخوری به عنوان اتاق کار نیز استفاده می‌کنید.

جنس صندلی

جنس صندلی میز نهارخوری بسیار مهم است زیرا تعیین‌کننده ظاهر و راحتی آن است.

  • صندلی فلزی می‌تواند ساده یا مات باشد مانند آهن آبکاری شده. شما می‌توانید برای ایجاد کنتراست میز چوبی را با صندلی‌های فلزی ست کنید.
  • صندلی‌های آکریلیک به فضاهای مدرن یا کوچک ظاهر خوبی می‌دهد.
  • چوب با هر سبکی همخوانی می‌یابد و می‌توانید از میان سبک و طرح‌های متنوع چوبی دست به اتخاب بزنید (فواید استفاده از وسایل چوبی برای اتاق خواب).
  • صندلی‌های پارچه‌ای طرح و رنگ به فضا می‌دهند و جلوه زیبایی به اتاق غذاخوری می‌بخشند.
  • صندلی‌های از جنس درخت خیزران و صندلی‌های حصیری سبک و بافت ویژه‌ای دارند.
  • می‌توانید صندلی‌هایی که از ترکیبی از این جنس‌های مختلف ساخته شده، انتخاب کنید.

کیفیت

قبل از خرید صندلی‌های میز نهارخوری از کیفیت آن مطمئن شوید:

  • حتما چک کنید که صندلی در زمان تکان خوردن صدا نمی‌دهد. پایه‌ها، دسته‌ها و پشتی آن نباید تکان خورده یا لق باشد.
  • نشیمن آن را چک کنید که راحت باشد. صندلی‌های چوبی باید از چوب یکسره باشد و هیچ قطعه از آن چسب‌کاری نشده باشد.
  • با دست خود سطح صندلی را لمس کنید. باید سطح آن نرم باشد و هیچ تراشه یا مانعی روی آن نباشد.
  • اگر می‌خواهید صندلی آنتیک بخرید، مطمئن شوید به اندازه کافی محکم هست که بتوان از آن استفاده کرد. آیا پایه‌های عقبی آن کج می‌شوند؟ آیا می‌تواند وزن افراد بزرگسال را تحمل کند؟
منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.