به اشتراک گذاری فایل‌های ویندوز ۱۰ با دستگاه‌های مجاور

با قابلیت Nearby sharing فایل‌ها را بین دستگاه‌ها به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاری فایل‌ها بین کامپیوترها می­‌تواند کمی سخت باشد. البته از طریق ایمیل یا ذخیره‌سازی ابری می‌­تواند به راحتی انجام شود، در صورتی که قصد دارید فایل‌ها را با دستگاه­‌های مجاور به اشتراک بگذارید با ما همراه باشید.

بسیاری از کاربران با ارسال فایل از طریق ایمیل، فلش آشنایی دارند، اما روش دیگری نیز وجود دارد، شما می‌­توانید از قابلیت  Nearby sharing برای ارسال فایل‌ها بین کامپیوترهای شخصی به صورت بی­سیم استفاده کنید.

در به روز رسانی آوریل ۲۰۱۸، ویندوز ۱۰ یک قابلیت به نام Nearby sharing  اضافه کرد. این قابلیت به شما اجازه می­‌دهد تا به سرعت فایل‌ها را با دستگاه‌­های مجاور به اشتراک بگذارید. در ادامه مطلب، نحوه استفاده از قابلیت Nearby sharing در ویندوز ۱۰ را آموزش خواهیم داد:

نحوه به اشتراک گذاشتن فایل­‌های ویندوز ۱۰  با دستگاه­‌های مجاور

اولین کاری که باید انجام دهید فعال کردن قابلیت Nearby sharing است، (این قابلیت بر روی دستگاه‌­های مجهز به ویندوز ۱۰ اجرا می‌شود). برای انجام این کار، به مسیر Settings > System > Shared experiences مراجعه کنید.

سپس، از فعال شدن گزینه Nearby sharing مطمئن شوید. همچنین می‌­توانید دستگاه­‌هایی که اجازه اتصال به سیستم شما را دارند، مشخص کنید. یکی از دو گزینه Everyone nearby یا My devices only را انتخاب کنید. در صورت انتخاب گزینه دوم، انتقال بین دستگاه­‌هایی که حساب مایکروسافت یکسان دارند محدود می­‌شود.

به صورت پیش فرض فایل‌های انتقال داده شده در بخش Downloads ذخیره می‌­شود، اما می‌­توانید به دلخواه خود یک پوشه پیش فرض برای ذخیره فایل‌های منتخب تنظیم کنید.

تنظیم پوشه برای به اشتراک گذاری فایلهای ویندوز 10

اکثر سیستم­‌ها به طور پیش فرض دارای نام عمومی هستند و به سختی می­‌توان آنها را شناسایی کرد. برای راحتی کار می‌­توانید نام سیستم را تغییر دهید.

پس از فعال شدن این قابلیت، امکان اشتراک گذاری فایل‌ها توسط هر برنامه‌­ای که از آن پشتیبانی می­‌کند امکان­‌پذیر می­‌شود. این قابلیت از هر دو مورد بلوتوث و وای فای استفاده می­‌کند. به سادگی بر روی آیکون Share در هر برنامه‌­ای مانند Edge یا ویندوز اکسپلورر کلیک کنید تا فایل به اشتراک گذاشته شود.

برای به اشتراک­‌گذاری، یک لیست از دستگاه‌­های اطراف را مشاهده خواهید کرد. هنگامی که روی نام دستگاه مورد نظر کلیک می­‌کنید، دستگاه گیرنده یک اعلان دریافت خواهد کرد که برای انتقال باید درخواست را قبول کند.

لیست دستگاههای اطراف برای به اشتراک گذاری فایلهای ویندوز 10

این روش برای اشتراک­‌گذاری فایل‌ها، روشی آسان است، اما تنها گزینه ممکن نیست و روش­‌های بسیاری وجود دارد که ارزش امتحان کردن دارد. با این روش می­‌توانید با سرعت هر چه بیشتر فایل­‌های خود را به دستگاه­‌های مجاور ارسال کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.