فوت و فن آشپزی که هر خانم خانه دار باید بداند

آیا دوست دارید همه از دستپخت تان تعریف کنند؟

همه آشپز ها از مواد غذایی یکسانی استفاده می کنند. اما فوت و فن آشپزی در نحوه استفاده و نگهداری مواد می باشد که دستپخت ها را از هم تفکیک می کند. در این مقاله فوت و فن آشپزی را برایتان آورده ایم:

روغن

روغن در آشپزی نقش مهمی دارد. همیشه از روغن خوب و باکیفیت در پخت و پز استفاده کنید. قبل از مصرف روغن، آن را بچشید و بو کنید. هنگام سرخ کردن مواد غذایی، حرارت را از ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بالاتر نبرید. بعد از هر بار سرخ کردن، روغن درون ظرف را خالی و با دستمال آن را پاک کنید و دوباره روغن بریزید و مواد غذایی را سرخ کنید اما بعد از ۸ بار حتماً ظرف را بشویید.

ماهی

ماهی را خیلی ساده طعم دار کنید. آن را با احترام بپزید! طعم ماهی باید همانی باشد که شما می خواهید. برای خوش‌طعم شدن ماهی سرخ‌شده، چند دقیقه‌ای آن را در شیر نمک زده یا خامه تازه یا سیب‌زمینی رنده شده بخوابانید. برای گرفتن بوی ماهی نیز می‌توانید به روغن، قبل از قرار دادن آن روی حرارت، آب‌لیمو اضافه کنید. وقتی آن را سرخ کردید، مقداری لیموی تازه روی آن بریزید و سرو کنید.

فلفل

فلفل طعم لذیذی به غذا می دهد اما گاهی باعث تند شدن بیش از حد غذا می شود. در این صورت چند دقیقه قبل از برداشتن از روی حرارت، آب یک عدد لیموترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید.

کلم

اگر می خواهید گل کلم بپزید، مقداری شیر و نمک به آب آن اضافه کنید تا همچنان سفید باقی بماند، سپس آن را داخل آب یخ فرو کنید تا پختش متوقف شود. همچنین برای گرفتن بوی کلم در غذا می‌توانید از تکه‌ای نان خشک یا یک قاشق سوپ‌خوری آرد استفاده کنید.

پیاز

برای گرفتن بوی پیاز قبل از خرد کردن آن در غذا، اجازه دهید ۵ دقیقه در آب جوش قل بزند. حتی می‌توانید پیاز را برش بزنید و چند ساعتی در آب، روغن یا آب‌لیمو قرار دهید. برای سرخ شدن سریع‌تر پیازها، نصف قاشق چای‌خوری نمک به روغن درون تابه اضافه کنید. با این کار پیازها سریع‌تر سرخ می‌شوند و طعم بهتری پیدا خواهند کرد. راه دیگر سرخ کردن پیاز این است که پیاز را داخل یک تابه بدون روغن روی حرارت متوسط خیلی سریع سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. با این روش، پیاز هم خیلی سریع و هم خیلی زیبا سرخ خواهدشد.

سبزیجات

برای نگهداری سبزی‌ها بعد از شست‌وشو، آن‌ها را در حوله کاغذی بگذارید و بعد از گذاشتنشان درون یک کیسه پلاستیکی، در یخچال قرار دهید. همچنین در هنگام پخت بعد از اینکه سبزیجات را از آب داغ بیرون آوردید، آن ها را داخل آب یخ فرو کنید. این کار باعث می شود سبزیجات تغییر رنگ ندهند.

آب مرغ

هرگاه آب مرغ، گوشت یا سبزیجات شما زیاد‌ آمد‌، د‌ور نریزید‌؛ بلکه آب را د‌ر قالب یخ بریزید‌ و د‌ر فریزر بگذارید‌ و هربار که بخواهید‌ سوپ یا خورشتی د‌رست کنید‌ می‌توانید‌ از یک یا چند‌ قالب آب مرغ یا گوشت یخ زد‌ه استفاد‌ه کنید‌.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.