فوت و فن آرایش برای عینکی ها

فریم عینک هم ظاهر شما را تغییر می‌دهد و هم کمک می‌کند تا برخی جنبه‌های صورت بیشتر دیده شود.

آرایش برای بسیاری از خانم‌ها یک کار ساده و روتین است، اما برای کسانی که عینکی هستند، شرایط کمی متفاوت است. شاید آرایش برای عینکی ها دشوارتر باشد، ولی نباید مانع از این باشد که بدون آرایشی که دوست دارید، دیده شوید. با دانستن چند فوت و فن ساده می‌توانید آرایشی متناسب با نوع عینک و شکل صورت خود داشته باشید و زیبایی خود را دوچندان کنید. البته علاوه بر آرایش، انتخاب فریم عینک مناسب هم در زیبایی چهره بسیار تاثیرگذار است.

آرایش صورت

یکی از معضلات آرایش برای عینکی ها، مربوط می‌شود به میانه بینی. بسته به نوع پوست یا آرایشی که استفاده می‌کنید، ممکن است در طول روز شاهد لکه شدن روی پل بینی یا لیز خوردن عینک روی آن باشید. اما، صنعت لوازم آرایشی نکات و ابزارهای متعددی را در اختیار عینکی ها قرار داده است.  از پودر فشرده و پرایمر چشم گرفته تا انواع اسپری‌های تثبیت کننده، محصولاتی وجود دارند که به شما در رفع این نگرانی‌ها کمک می‌کنند.

پرایمر

حتی اگر هر روز آرایش کامل انجام نمی‌دهید، اما حتما از پرایمر استفاده کنید. این محصول می‌تواند حتی به رنگ پوست شما کمک کند و چربی آن را کنترل کند، که به جلوگیری از لیز خوردن عینک روی بینی شما کمک می‌کند. قبل از هر گونه آرایش، ابتدا صورت خود را تمیز و مرطوب کنید. روتین آرایش خود را با یک پرایمر خوب صورت و در صورت امکان پرایمر چشم شروع کنید. نکته: حتی ممکن است از پرایمر چشم بر روی پل بینی خود استفاده کنید تا از حرکت عینک خود جلوگیری کنید.

آرایش چشم با فریم رنگی

فوندیشن

یکی از اشتباهات رایج عینکی ها ، استفاده بیش از حد از فوندیشن روی پل بینی است. هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، پوست شما بسیار صاف و لیز می‌شود و ممکن است عینک روی آن لیز بخورد.  همچنین ممکن است هر گونه لکه یا علائم قرمز روی بینی خود را بیشتر نمایان کنید. استفاده کمتر از فوندیشن روی بینی، جایی که فریم عینک شما قرار دارد، می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

پودر و اسپری تثبیت کننده

روتین آرایش خود را با پودر و اسپری تثبیت کننده تمام کنید. علاوه بر ثابت نگه داشتن آرایش، پودر فشرده می‌تواند به جلوگیری از چسبیدن کرم پودر به عینک و جلوگیری از سر خوردن عینک روی بینی کمک کند. یک اسپری تثبیت کننده خوب همچنین به جلوگیری از لکه شدن بیش از حد آرایش شما کمک می‌کند. می‌توانید اسپری‌هایی را بیابید که برای پوست‌های خشک آبرسانی می‌کنند یا برای کسانی که می‌خواهند چربی پوست و آرایش صورت خود را کنترل کنند، یک روکش مات ارائه می‌دهند.

آرایش مژه

مژه‌های بلند ممکن است شیک باشند، اما در صورت استفاده از عینک (چه آرایش داشته باشید چه نباشید) می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند.  وقتی پلک می‌زنید ممکن است مژه‌ها به عدسی‌های عینکتان بخورند. این نه تنها آزاردهنده است، بلکه ممکن است تکه های ریمل روی لنزهای عینک یا تکه های سیاه ریمل در اطراف چشم بریزند. یک راه خوب برای جلوگیری از این امر این است که مژه های خود را قبل از زدن ریمل فر کنید. این کار مژه های شما را اندکی به سمت بالا می‌برد و از تماس آنها با لنز جلوگیری می‌کند. (این تکنیک ممکن است روی مژه های فوق بلند جواب ندهد).  راه دیگر برای جلوگیری از لک شدن یا پوسته پوسته شدن، استفاده از ریمل ضد لک یا ضد آب است که می‌تواند مانع از ریختن ریمل بر روی لنز عینک شما شود. اگر بعد از امتحان هر یک از این تکنیک‌ها همچنان مشکل دارید، بهتر است ریمل خود را عوض کنید. ممکن است برند یا نوع ریمل مناسب شما یا چشمان شما نباشد.

آرایش متناسب با عینک

سایه زیر چشم

فریم عینک هم ظاهر شما را تغییر می‌دهد و هم کمک می‌کند تا برخی جنبه‌های صورت بیشتر دیده شود. اما بسته به شرایط نوری ممکن است عینک روی صورت شما سایه بیندازد. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که در نور خاصی فریم عینک زیر چشم شما سایه می‌اندازد. با کمک برخی از لوازم آرایشی می‌توانید سایه‌های زیر چشم را از بین ببرید. در نظر داشته باشید که هایلایتر یا کانسیلر را زیر چشم خود و نزدیک پل بینی خود بزنید تا این ناحیه روشن شود. همچنین می‌توانید با یک هایلایتر در بالاترین نقطه استخوان گونه‌تان، نزدیک ناحیه‌ای که فریم‌هایتان روی صورتتان قرار می‌گیرد، بازی کنید. اروشن کردن پوست می‌تواند به کاهش سایه‌ها کمک کند.

فریم عینک را تنظیم کنید

فریم‌های نامناسب که خیلی شل یا خیلی تنگ هستند ممکن است سایه‌های عجیبی روی صورت شما ایجاد کنند. یک متخصص می‌تواند به شما کمک کند فریم خود را طوری تنظیم کنید که عینک‌تان به درستی روی صورت شما قرار بگیرد. این می‌تواند به شما کمک کند در قاب عینک احساس راحتی بیشتری داشته باشید و بهترین خود را به دنیا نشان دهید.

فریم عینک را به نمایش بگذارید

آرایش شما در تضاد با فریم عینک شما نیست. در واقع، آرایش شما می‌تواند زیبایی عینک شما را دو چندان کند. همانطور که ممکن است در هنگام آرایش به شکل یا رنگ چشم خود توجه کنید، باید فریم عینک خود را نیز در نظر بگیرید. ضخامت یا نازکی فریم‌های خود را با خط چشم برجسته یا ظریف نشان دهید. اگر از فریم‌های خنثی‌تری استفاده می‌کنید، رنگ ‌روشن‌تر را در سایه چشم یا رنگ لب خود آزمایش کنید. بسته به فرم قاب و سلیقه شما، ممکن است بخواهید بر ویژگی‌های خاصی در آرایش خود تأکید کنید. باید خودتان تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام جنبه بیشتر به چشم بیاید، آرایش یا فریم؟

آرایش با عینک بدون فریم

سایه چشم

رنگ سایه چشم بستگی به فریم عینک شما دارد. اگر فریم عینک شما ضخیم است، سایه چشم روشن بزنید. اگر فریم عینک نازک است یا بدون فریم است، سایه‌های پررنگ استفاده کنید. حتی به جای سایه چشم، می‌توانید از خط چشم‌های رنگی استفاده کنید که چشم‌هایتان را درشت‌تر نشان دهد.

خط چشم

اگر فریم عینک شما رنگی است، بهتر است از خط چشم استفاده نکنید. اما ضخامت خط چشم هم باید متناسب با فریم عینک باشد. خط چشم باریک برای فریم‌های نازک و خط چشم پهن برای فریم‌های ضخیم. با فوت و فن های کشیدن خط چشم آشنا شوید.

اگر چشم شما دوربین است و چشمان شما با عینک درشت‌تر به نظر می‌رسد، از خط چشم قهوه‌ای یا مشکی در داخل چشم استفاده کنید تا چشم‌ها را ریزتر نشان دهد. اگر نزدیک بین هستید و چشمان شما در عینک ریزتر به نظر می‌رسد، از خط چشم نود یا بی رنگ داخل چشم استفاده کنید تا چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند.

ابروها

اگر فریم عینک شما روی ابروها را می‌پوشاند، از توجه به ابروها و آرایش ابرو چشم پوشی کنید. اگر فریم عینک شما مشکی و ضخیم است، لازم نیست ابروها را پهن و پررنگ کنید، بلکه آرایش طبیعی کافی است.

متناسب با سلیقه و عینکتان آرایش کنید

همانطور که در این مطلب گفته شد، آرایش صورت برای عینکی ها باید متناسب با فرم عینکشان باشد. عینک‌های بدون فریم کار را راحت می‌کنند و تقریبا محدودیتی در آرایش ایجاد نمی‌کنند، اما در صورتی که از عینک ‌بزرگ یا با فریم‌های رنگی استفاده می‌کنید، باید حواستان باشد آرایش مناسبی داشته باشید تا صورت شما را شلوغ و بدشکل نکند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.