روش هایی برای بهره مندی بیشتر از فواید پیاده روی

پیاده روی برای سلامتی و افزایش طول عمر بسیار خوب است

همانطور که می دانید پیاده روی برای سلامتی و افزایش طول عمر بسیار خوب است اما از سویی دیگر نیز به تناسب اندام کمک می کند. روش هایی وجود دارد که شما می توانید حداکثر استفاده را از پیاده روی در جهت تناسب اندام ببرید. اگر ورزش های شدید و منظم انجام می دهید تا به تناسب اندام دلخواه خود برسید، بهتر است نگاهی نیز به توصیه های زیر در خصوص پیاده روی کردن بیندازید تا از این طریق نیز اهداف تناسب اندام خود را دنبال کنید.

سعی کنید دست ها را با شدت بیشتری عقب و جلو بیاورید

ماهیچه های شما برای حرکت ساخته شده است بنابراین آنها را به کار بیندازید. وقتی بازوها را فعالیت دهید فیبرهای عضلانی بیشتری فعال می شوند و خون را پمپاژ می کنند. حتما بازوها را در زاویه ۹۰ درجه نگه دارید و مطمئن شوید که هماهنگ با حرکت پاهاست. سعی کنید همزمان با حرکت دست ها، قسمت فوقانی بدن و لگن را نیز درگیر کنید. تحقیقات نشان داده است که این کار ۲۰ تا ۴۰ درصد کالری سوزی را افزایش می دهد.

با سرعت های مختلف پیاده روی کنید

با سرعت های مختلف (کند، معمولی و سریع) پیاده روی کنید تا بدن برای حرکت تند و کالری سوزی بیشتر آماده شود. این کار موجب می شود به مدت طولانی تری پیاده روی کنید. حین پیاده روی سریع استایل خود را تغییر دهید. برای مثال حرکت بر روی پاشنه-میانه پا و انگشتان انجام دهید تا عضلات همسترینگ را درگیر کند و کالری بیشتری سوزانده شود.

ضربان قلب را کنترل کنید

از دستگاه مونیتور ضربان قلب استفاده کنید تا متوجه شوید فعالیت شما به اندازه ای است که ضربان قلب بالا برود و اهمال کاری نمی کنید. هر چقدر ضربان قلب بالاتر برود (از یک میزانی مشخص) بیشتر از فواید پیاده روی بهره مند می شوید. سعی کنید حرکت هایی حین پیاده روی انجام دهید و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید. در عین حال حرکت پاها را کنترل کنید.

پرش انجام دهید

پرش حین پیاده روی در فواصل مشخص بسیار مفید است. حتی اگر در همین حد باشد که بطری آب را بالای سر خود پرتاب کنید و بپرید و آن را در هوا بگیرید. همین کار تفاوت بسیاری ایجاد می کند. پرتاب هر چیز بالای سر و پریدن موجب می شود ضربان قلب بالاتر برود. حین پیاده روی بپرید و جهش انجام دهید. این کار در روند تکراری پیاده روی نیز تنوع ایجاد می کند.

از شیب بالا بروید

بالا رفتن از سربالایی موجب می شود تا ۵۰ درصد کالری سوزی افزایش پیدا کند. شیب بالای ۲.۵ درصد مصرف اکسیژن را بالا می برد و کالری سوزی را بیشتر می کند. از سربالایی بالا بروید و سرعت خود را زیاد کنید. اگر با سرعت ۴.۷ مایل در ساعت پیاده روی کنید به همان اندازه آهسته دویدن کالری می سوزانید.

با وزنه پیاده روی کنید

یک روش خوب برای بالا بردن کالری سوزی. یک کوله پشتی سنگین هم می تواند گزینه خوبی باشد اما کیف های یک بندی روی شانه می تواند فشار زیادی بر روی ستون فقرات بیاورد. بهترین مدل کوله پشتی هایی هستند که بندهایی روی کمر و سینه دارند این بندها فشار زیاد کیف بر روی بدن را کاهش می دهد. حرکت کشاورز انجام دهید. مانند وقتی که خریدها را از روی زمین برمی دارید، زانوها را کمی خم کنید، وزنه ها را همانطور که کمر صاف است از روی زمین بردارید. حرکت کشاورز گرچه سخت تر از حمل کوله پشتی به نظر می رسد اما برای سلامت قلب بهتر است.

منبع womansday.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.