ترفندهای آرایشی برای صورت بیضی

اگر صورت بیضی دارید، تبریک می گوییم چون در گروه افراد جذاب قرار دارید.

تاریخچه آرایش به زمان مصری های باستان برمی گردد و از همان زمان ها مردم با علاقه ای که به زیباتر دیده شدن داشتند، به دنبال آرایش کردن و ساختن لوازم آرایش بودند. در واقع آرایش و لوازم آرایشی قدمتی طولانی دارد.

هدف اصلی از آرایش کردن زیباتر و جذاب تر دیده شدن است؛ آرایش بهترین دوست زن است، برای یک آرایش خوب و مناسب باید اول شناخت خوبی از فرم صورتتان داشته باشید و آرایش مناسب با فرم صورت خودتان انجام دهید. برای اینکه آرایش صحیح و درست داشته باشید، باید بدانید فرم صورت شما از کدام نوع است: گرد، بیضی، مربعی، کشیده  و …..

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که صورت بیضی دارند، تبریک می گوییم چون در گروه افراد جذاب قرار دارید. در اینجا ما قصد داریم در مورد اصول مناسب آرایش صورت بیضی شکل که به عواملی مثل رنگ پوست و مدل مو، مدل ابرو بستگی دارد برای شما توضیحاتی بدهیم. پس ابتدا بهتر است بدانید به چه صورت هایی بیضی گفته می شود:

صورت بیضی چه ویژگی هایی دارد؟

افراد با صورت بیضی، صورتی کشیده دارند و صورتشان از کناره های گونه کم کم باریک می شود، پیشانی بلند و چانه برجسته دارند. بیضی یکی از محبوب ترین فرم های صورت است.

یک روش ساده برای تعیین طول چهره­ این است که یک خط خیالی را به صورت افقی زیر چشم خود تصور کنید و یک خط دیگر به صورت عمودی از بالای سر خود و از وسط بینی به سمت چانه بکشید، اگرنسبت خط افقی به خط عمودی یک به یک و یا برابر  باشند، چهره ی شما گِرد، قلب و یا مربع است.

اگر خط عمودی خیالی شما تقریباً یک و نیم برابر خط افقی باشد، فرم صورت شما بیضی است که اکثر مردم معمولا در این دسته قرار می گیرند و البته ناگفته نماند که این فرم، بهترین فرم چهره است.اگر خط عمودی خیالی شما بیشتر از یک و نیم برابر خط افقی باشد، پس فرم صورتتان مستطیل و یا کشیده و بلند است.

ویژگی های فرم چهره و صورت بیضی

  • متعادل بودن فرم پیشانی، گونه ها و فک
  • فک یا فرم منحنی: زمانی که فک شما حالت فرم مُدَور و یا منحنی داشته باشد، به احتمال زیاد فرم چهره ی شما گرد و یا بیضی است.
  • بلند بودن طول چهره ولی به اندازه و متناسب

چهره های بیضی شکل از متعادل ترین فرم های صورت است که برای آرایش این فرم صورت دستتان باز است و کسانی که چهره های بیضی شکل دارند، با هر نوع آرایش تقریبا بی نظیر به نظر می آیند، اما بسیاری از افراد در آرایش صورت بیضی و آرایش صورت کشیده به اشتباه می افتند.

به گفته ی یک هنرمند آرایشگر در نیویورک: یک ویژگی مثبت صورت های بیضی این است که نیازی به برجسته سازی در آرایش ندارد. بیشتر روی زاویه دار کردن بعضی قسمت های صورت باید تمرکز کنید.

خیلی از مدل ها فرم صورت بیضی دارند و بسیاری از آژانس های استعدادیابی یا مدلینگ به دنبال افرادی با این فرم صورت هستند. ما چند ترفند برای جذاب تر شدن چهره شما داریم.

کانتورینگ صورت بیضی

راه و روش آرایش برای صورت های بیضی

با ساختار طبیعی خودتان کنار بیایید

اگر صورت شما بیضی شکل است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فوندیشنی( محصولی که برای زیرسازی آرایش استفاده می‌شود و تاثیر زیادی در پوشاندن لکه ها دارد) را انتخاب کنید که نزدیک ترین رنگ به پوست شما باشد، در غیر این صورت ممکن است آرایش شما جلوه بسیار بد و غیر طبیعی به خود بگیرد.

یک آرایشگر نیویورکی می گوید: اگر می خواهید صورت شما کمی کوتاه تر و لاغرتر به نظر برسد، می توانید در امتداد خط فک خود یک سایه تیره تر از رنگ طبیعی پوست خود بزنید.

بر روی یک ویژگی چهره تان تمرکز کنید

افراد  با صورت بیضی باید بدانند برای زیباتر شدن چهره شان، بهتر است به طور هم زمان آرایش چشم و لب را انجام ندهند، زیرا چشم ها و لب های شما مکمل یکدیگر هستند و از برجسته سازی هر دو به طور هم زمان دوری کنید. در آرایش چشم و لب زیاده روی نکنید، اگر آرایش چشمتان غلیظ و پررنگ است، رژ لبی با رنگ ملایم به لب ها بزنید و اگر می خواهید از رژ لب پر رنگ استفاده کنید، حتما آرایش چشمتان را ملایم انجام بدهید. این یکی از مواردی است که در آرایشتان بسیار اهمیت دارد، اما خیلی از افراد آن را نادیده می گیرند. اگر نمی خواهید لب هایتان آرایش داشته باشد، مشکلی نیست. برای کسانی که  صورت بیضی دارند، تنها آرایش چشم کافی است. با رنگ های کرم، صورتی، قرمز، بنفش و سبز و مژه‌های ضخیم به چشم هایتان جلوه بدهید.

همچنین در صورت بیضی شکل می توانید هر مدل خط چشم را با نهایت ظرافت بکشید.

اگر تا به حال به دلیل آرایش چشم خیلی مرکز توجه قرار گرفته اید احتمالاً هم زمان لب ها و چشم های خود را بسیار تیره کرده اید. همانطور که در بالا گفتیم، سعی نکنید هم زمان هر دو را انجام بدهید.

صورت بیضی

با یک کرم برنزه کانتورینگ را انجام دهد

در واقع با صورت بیضی شکل به کانتورینگ زیادی احتیاج ندارید، اما این به این معنا نیست که از کانتورینگ صرف نظر کنید؛ اگر کمی کانتورینگ در اطراف گونه های خود انجام دهید، تفاوت چشمگیری در ظاهر صورت خود مشاهده خواهید کرد.

این یک نکته عالی برای آرایش صورت بیضی شکل است.

برای کانتور کردن صورت های بیضی شکل باید پیشانی را کوچکتر نشان دهید تا فرم صورت تان کمی گرد تر شود و از حالت بیضی خارج شود. اولین کاری که انجام می دهید، این است که صورتتان را با کرم پودر کانتورینگ پوشش دهید, خط رویش مو در پیشانی را با کرم برنزه که دو درجه از رنگ پوستتان تیره تر است، مشخص کنید و به وسیله قلم موی مخصوص آن را محو کنید.

حالا زمان مشخص کردن استخوان گونه است که با این کار گونه های برجسته ای خواهید داشت. پس با کرم پودری که دو درجه از پوست تان تیره تر است، با قلم موی مخصوص از گوشه لب ها به طرف گوش بکشید.

مدل ابروها در آرایش صورت بیضی

صورت هایی بیضی شکل ، استخوانی و تا حدی زیادی به یک تخم مرغ شباهت دارند،  بهترین نوع ابرو برای این فرم صورت ابرویی با قوس کم است، که تعادل طبیعی صورت شما را حفظ می کند، میزان جذابیت شما را بالا می برد و صورت شما را فوق العاده جذاب نشان می دهد. .بدترین مدل ابرو برای این فرم صورت ابروهایی با ارتفاع بلند است چون چهره شما را خیلی متعجب یا عصبانی نشان می دهد.

گونه های خود را برجسته تر نشان دهید

رژگونه زدن باعث رنگ و لعاب دادن به صورت و آرایش می شود، با این وجود خانم ها برای آرایش روزانه خیلی به سراغ رژگونه نمی روند، اما آشنایی با روش صحیح رژگونه زدن متناسب با فرم صورت به شما کمک زیادی میکند تا آرایشی بی نقص داشته باشید. در مورد صورت های بیضی هم همین طور است، روش و محل صحیح زدن رژگونه از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتخاب رنگ رژگونه متناسب با رنگ پوست و سبک آرایش صورت بسیار مهم است، چرا که یک رژگونه با رنگ نامناسب چهره شما را خسته نشان می دهد، اما رنگ های با طیف روشن همیشه صورت را شاداب و با طراوت نشان می دهند.

در صورت های بیضی، رژگونه باید دقیقا روی استخوان گونه زده شود، برای این کار ابتدا محل دقیق استخوان گونه را پیدا کرده و سپس براش آرایشی آغشته به رژ گونه را روی استخوان گونه بکشید، برای پیدا کردن محل دقیق استخوان گونه تنها کافی است با لب های بسته یک لبخند ملیح بزنید تا گونه ها نمایان شوند، سپس براش دارای پودر رژگونه را از پایین ترین نقطه استخوان گونه به طرف بالاترین نقطه استخوان گونه کشیده و دقیقا روی استخوان گونه حرکت کنید. این حرکت را به صورت رفت و برگشت انجام داده و از فشار دادن براش روی پوست خودداری کنید. این کار را با ملایمت انجام دهید، در نهایت گونه های برجسته ای خواهید داشت.

درست است که گفتیم بهتر است از رنگ روشن در رژگونه زدن استفاده کنید، اما باید در نظر داشته باشید که رنگ های روشن مناسب پوست های سبزه نیستند، به خصوص در آرایش صورت کشیده و سبزه بهتر است از رنگ های نارنجی، مسی و قهوه ای استفاده کنید.

نکاتی برای رژگونه زدن صحیح

  • رژگونه باید آخرین مرحله آرایش شما باشد.
  • بعد از رژگونه زدن پودر تثبیت کننده بزنید.
  • هنگام رژگونه زدن لبخند بزنید تا گونه ها نمایان شوند.
  • رنگ رژگونه و رژلب باید هماهنگی داشته باشند.
  • برس رژگونه را خیلی پرنکنید, یک لایه نازک کافیست.

آرایش مو صورت بیضی

مدل مو برای صورت بیضی

اینکه چه مدل مویی برای شما می تواند بهترین مدل مو باشد شاید انتخاب سختی باشد، اما همه می دانیم که صورت بیضی از جذاب ترین فرم های صورت برای خانم هاست و به همین دلیل است که وقتی صورتی با فرم بیضی دارید، می توانید ازانواع مدل مو استفاده کنید. با این فرم صورت شما نباید معمولی به نظر برسید، بلکه باید شگفت انگیز باشید. صورت بیضی با مدل موهای مختلفی جذاب به نظر می آید به همین دلیل گزینه های زیادی دارید.

همیشه کوتاهی مو برای خانم ها حرکتی جسورانه بوده است، افرادی که صورت آن ها بیضی شکل است، می توانند از اغلب مدل ها برای کوتاهی موهایشان استفاده کنند. مدل موی چتری یکی از مناسب ترین مدل مو برای صورت بیضی است، زیرا این مدل باعث گردتر به نظر رسیدن صورت می شود و اگر شما پیشانی کشیده ای دارید، بهتر است از این مدل برای کوتاه کردن موهایتان استفاده کنید همچنین مدل موی چتری صاف باعث کادربندی صورت های بیضی شکل می شود و این مدل برای افرادی مناسب است که دارای موهای لخت و صافی می باشند و از مدل موی لایر یا خرد شده برای موهای بلند می توانید استفاده کنید.

بنابراین درست است که فرم صورت یک زیبایی خدادادی است، اما با روش هایی در آرایش کردن و انتخاب درست مدل مو می توانید جذابیت خودتان را دو چندان کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.