دکتر جراح پلاستیک چه جراحی هایی انجام می دهد؟

انتخاب بهترین متخصص جراح پلاستیک"Plastic Surgery" از مهم‌ترین فاکتورها قبل از انجام عمل زیبایی است .

زیبایی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم جهان است و همواره افراد به ­دنبال راهی برای بهتر دیده‌شدن و جوانسازی هستند. لذا بسیاری از اشخاص برای ایجاد تغییر در چهره یا هیکل خود به جراحان پلاستیک مراجعه می‌کنند. در بسیاری از مواقع نیز فرد برای درمان و جبران خساراتی که بر اثر رخ دادن یک حادثه یا بیماری در ظاهرش پدید آمده، باید نزد یک دکتر جراح پلاستیک کاربلد برود.

Plastic Surgery فرم و شکل بخش‌هایی از بدن نظیر صورت، گوش، شکم، دست و باسن را می‌تواند بهبود بخشیده و با زیبایی ایده‌آل همراه سازد. امروزه عمل‌های زیبایی از شایع‌ترین عمل‌هایی هستند که در ایران انجام می‌گیرند. انتخاب بهترین متخصص جراح پلاستیک”Plastic Surgery” از مهم‌ترین فاکتورها قبل از انجام عمل زیبایی است . در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره کار یک متخصص ماهر صحبت کنیم.

جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک چیست؟

این یک سوء تفاهم رایج است که کلمه plastic در Plastic Surgery به معنای مصنوعی است؛ در حقیقت این کلمه از واژه یونانی plastikos، به معنای قالب دادن یا شکل دادن سرچشمه گرفته است. Plastic Surgery یک تخصص پزشکی است که هم با بهبود ظاهر فرد و هم بازسازی نقایص بافت صورت و بدن به­دلیل بیماری، تروما یا اختلالات هنگام تولد انجام می‌شود. البته در جراحی پلاستیک این بسیار مهم است که پزشک شما چه کسی باشد؛ زیرا این عمل ارتباط مستقیم با ظاهر شما دارد و اگر خطایی در آن رخ دهد، ممکن است جبران‌ناپذیر باشد یا به جای بهبود و بازسازی، سبب جلوه بد در ظاهرتان شود؛ لذا انتخاب یک دکتر جراح پلاستیک ماهر برای بازیابی و بهبود عملکرد و همچنین ظاهرتان بسیار دارای اهمیت است.

آیا جراح پلاستیک با جراح زیبایی یکی است؟

شاید برای شما هم سوال باشد که بین دکتر جراح پلاستیک و دکتر عمل زیبایی چه فرقی وجود دارد؟ آیا با هم یکی هستند؟ در حقیقت عمل زیبایی و عمل ترمیمی، هر ۲ از زیر شاخه‌های Plastic Surgery هستند. متخصصان ترمیمی افرادی را با مشکلات پزشکی که بر ظاهر، فرم یا عملکرد تأثیر می­گذارد، درمان می‌کنند. متخصصان زیبایی ظاهر ویژگی‌های فیزیکی را به دلایل زیبایی شناختی و نه پزشکی بهبود می‌بخشند.

عمل زیبایی بخشی از آموزش تمام متخصصان Plastic Surgery است. ارائه­دهندگان خدمات مراقبت‌های بهداشتی که مایل هستند تا دکتر زیبایی تمام وقت شوند، گاهی اوقات آموزش‌های اضافی را از طریق کمک هزینه تحصیلی تکمیل می‌کنند. سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی ممکن است تصمیم بگیرند که فقط در انجام عمل­های زیبایی به­دنبال گواهی باشند. با این حال، این افراد آموزش رسمی Plastic Surgery را دریافت نمی‌کنند و از هیئت Plastic Surgery کشور، گواهینامه رسمی دریافت نمی‌کنند.

عمل جراحی زیبایی

ویژگی های یک پروفسور جراحی پلاستیک چیست؟

از مهم­ترین وظایف و ویژگی­های یک جراح پلاستیک می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولویت کلیه پزشکان جراح پلاستیک باید سلامتی بیماران باشد؛ به­خصوص دکتر جراح پلاستیک که سال‌های سال ظاهر فرد به نتیجه و کار آن پزشک بستگی دارد.
  • یک متخصص باید در تمامی زمینه‌های جراحی و دستگاه‌ها به مقدار کافی اطلاعات داشته باشد.
  • پزشک وظیفه دارد تمامی اطلاعات مربوط به عمل را به فرد بدهد و او را از نحوه عمل و نتیجه عمل بعد از جراحی آگاه سازد.
  • در صورتی که فرد شرایط مناسبی برای عمل ندارد، پزشک باید این موضوع را در نظر بگیرد و تنها به فکر سود و سرمایه خود نباشد.
  • انتخاب بهترین متخصص Plastic Surgery از مهم‌ترین آیتم‌ها پیش از اقدام به عمل زیبایی است. لذا انتخاب اشتباه متخصص ممکن است بیمار را  نیازمند عمل مجدد و صرف هزینه دوباره کرده و در مواردی اثرات جبران­ناپذیری برای او ایجاد کند. دکتر جراح پلاستیک دکترتو از بهترین و مطرح‌ترین افراد در این زمینه است که شما می‌توانید با خیالی آسوده برای بهبود ظاهر و عملکرد خود را به او بسپارید.

خدماتی که جراحان پلاستیک می توانند ارائه دهند

یک دکتر جراح پلاستیک، توانایی خدمات‌رسانی و فعالیت در زمینه‌های زیر را دارد که عبارتند از:

  • انجام عمل زیبایی بینی، گوش، پلک
  • خدمات جوانسازی مثل تزریق چربی ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس، لیفت صورت
  • جراحی جمجمه، صورت، فک و ناهنجاری‌های مادرزادی
  • جراحی میکروسکوپی
  • درمان و اصلاح شکاف‌های موجود در لب و سقف دهان
  • اصلاح آسیب‌های بعد از عمل جراحی پلاستیک
  • ترمیم دست و صورت و سوختگی
  • جدا نمودن یاخته‌های سرطانی پوست و صورت
  • جوانسازی اطراف چشم و پیشانی
  • کوچک و بزرگ کردن سینه‌ها
  • لیپوساکشن
  • لایه­برداری

عمل لاغری

تکنیک های گوناگون جراحی پلاستیک

دکتر جراح پلاستیک از تکنیک‌های مختلفی برای درمان آسیب‌های شدید، بهبود عملکرد و بازگرداندن ظاهری طبیعی برای بیماران استفاده می­کند. مطابق با خواسته و شرایط هر بیمار، عمل‌های متفاوتی صورت می‌گیرد که عبارتند از:

میکروسرجری

شامل استفاده از میکروسکوپ برای کمک به متخصصان در انجام اقدامات پیچیده است. ممکن است برای اتصال مجدد عروق خونی یا اعصاب کوچک به میکروسرجری نیاز داشته باشید.

تهیه پروتز

برای افرادی است که بخشی از بدن خود را از دست می‌دهند، تکنیک‌ها شامل آماده شدن برای جایگزینی پروتز است. در برخی موارد، شامل اتصال اهداکننده یا جایگزینی ساخته شده توسط انسان است. پروتز بیشتر در بازسازی یا ایمپلنت سینه استفاده می‌شود، اما ممکن است در سایر اشکال بازسازی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پیوندهای پوستی

این پیوند‌ها، بخش‌هایی از پوست سالم هستند که پزشکان آن‌ها را می‌تراشند و به ناحیه‌ای از بدن شما متصل می‌کنند. پس از جراحی، پیوند با اتصال به عروق خونی موجود زنده می‌ماند. پیوند پوست به ترمیم زخم‌های بزرگ از جمله سوختگی کمک می‌کند.

فلپ ها

فلپ از بافت خود فرد برای ترمیم نقایص ناشی از برداشتن سرطان یا تروما استفاده می‌کند. پوست، چربی و گاهی اوقات عضله اغلب از ناحیه دیگری منتقل می‌شوند.

انتقال بافت آزاد

مشابه جراحی فلپ پوستی است. با این حال، بخشی از پوست، چربی یا ماهیچه از منبع خون اصلی خود خارج می‌شود و به ناحیه دیگری از بدن شما منتقل می‌شود. پزشکان آن را به یک منبع خون جدید در نزدیکی محل ایمپلنت متصل می‌کنند.

انبساط بافت

شامل قرار دادن یک وسیله بالون مانند در زیر پوست و پر کردن آن با نمک است تا به­آرامی آن را کشیده یا منبسط کند. سپس پزشکان منبسط کننده را برمی­دارند و از پوست برای بستن زخمی که ناحیه وسیعی را می­پوشاند، استفاده می­کنند. انبساط بافت اغلب در بازسازی سینه استفاده می‌شود.

مراقبت از زخم های پیچیده

برای افرادی است که زخم‌های بزرگ یا پیچیده دارند. متخصصان گاهی اوقات می‌توانند از تکنیک‌هایی برای بستن زخم و در عین حال به حداقل رساندن جای زخم استفاده کنند. آن‌ها ممکن است از تکنیک‌های مختلفی از جمله میکروسرجری و پیوند پوست استفاده کنند.

جراحی زیبایی صورت

جمع بندی

یک متخصص Plastic Surgery (جراح پلاستیک) روش‌های مختلفی را برای بازیابی عملکرد و بهبود ظاهر انجام می‌دهد. می‌توانید برای بهبود ویژگی‌های صورت و نواحی خاصی از بدن خود به یک جراح پلاستیک مراجعه کنید. جراحان پلاستیک تحت آموزش‌های دقیق قرار می‌گیرند و گزینه‌های درمانی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

دریافت خدمات از یک پزشک واجد شرایط که با آن احساس راحتی می‌کنید، بسیار مهم است. در طول اولین قرار ملاقات خود، سوالات زیادی بپرسید تا بتوانید روشی را انتخاب کنید که برای نیازهای شما بهترین است. درصورتی­که اطلاعات چندانی از دکتر جراح پلاستیک شهر خود ندارید، دکترتو می‌تواند به شما با ارائه بهترین پزشکان در نوبت‌دهی کمک کند. اگر در کرمان زندگی می‌کنید با استفاده از دکترتو می‌توانید بهترین دکتر جراح پلاستیک کرمان را یافته و نوبت بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.