طرز تهیه ترشی توت فرنگی ساده

یک ترشی جدید در کنار سایر ترشی‌های خوشمزه‌ای که در خانه دارید.

ترشی یکی از خوراکی‌های پرطرفدار در ایران است که نزد همه خانواده‌های ایرانی محبوبیت دارد. از هر میوه، سبزیجات و هر چیزی که فکرش را بکنید، ترشی آن را می‌توان تهیه کرد. طرز تهیه انواع ترشی هم تقریبا مشابه یکدیگر است.

از آنجا که توت فرنگی از میوه‌های خوش طعم است که خاصیت‌های بسیاری نیز دارد، به شیوه‌های مختلفی مانند مربا توت فرنگی، مارمالاد و … مورداستفاده قرار می‌گیرد. اما در این مطلب قصد داریم شیوه تهیه ترشی توت فرنگی را به شما آموزش دهیم. یک ترشی جدید در کنار سایر ترشی‌های خوشمزه‌ای که در خانه دارید.

مواد لازم برای تهیه ترشی توت فرنگی

  • توت فرنگی: ۱ کیلوگرم
  • شکر: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک: ۱ قاشق غذاخوری
  • سرکه سفید: ۱.۵ پیمانه

طرز تهیه ترشی توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی‌ها را خوب بشویید و اجازه دهید خوب خشک شوند. برگ‌ها و قسمت ته توت فرنگی‌ها را جدا کنید. توت فرنگی‌ها را از وسط نصف کنید و همه را داخل یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید.

در یک قابلمه کوچک، سرکه و نمک و شکر را بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا همه مواد با هم خوب مخلوط شوند (۵ دقیقه). سپس یک پیمانه آب جوش به مواد اضافه کنید و آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

سپس این مواد را روی توت فرنگی‌ها بریزید. ظرف را کامل پر کنید.

پس از ۲۴ ساعت می‌توانید از این ترشی استفاده کنید و تا یک ماه می‌توانید آن را در یخچال نگهداری کنید.

ترشی توت فرنگی

ترشی توت فرنگی؛ یک ترشی متفاوت و جذاب

ترشی توت فرنگی را در خانه درست کنید و از آن در کنار غذا، ساندویچ و سالاد استفاده کنید. اگر توت فرنگی خریداری کرده‌اید و مقدار زیادی از آن مصرف نشده و نگران خراب شدنش هستید، تهیه کردن ترشی بهترین راه حل است. اگر ترشی توت فرنگی را درست کرده‌اید، در نظرات همین صفحه از تجربیات خود برایمان بگویید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.