عواملی که باعث تخریب میل جنسی می شود

رابطه جنسی از عوامل بسیار مهم در زندگی زناشویی است.

رابطه جنسی تحت تاثیر عواملی کاهش می یابد

قابل باور است که برخی می‌گویند بالا رفتن سن، باعث از بین رفتن حس رضایتمندی در رابطه جنسی می شود. به همین دلیل روند طبیعی زندگی از جمله داد و فریاد کردن فرزندان، و یا برنامه های شلوغ کاری نباید به هیچ وجه مانع سلامت روانی زوجین و امتناع ورزیدن هر یک نسبت به برقراری رابطه جنسی با دیگری شود. مسائل جنسی از اهمیت چشمگیری برخوردار هستند. مخصوصا زمانی که شما تعهد دارید تا در هیچ کجای دیگر سراغ آنها نروید. برای داشتن یک زندگی سالم، هر دو طرف باید بر روی ارتباط خود کار کنند. در اینجا به بررسی عواملی که باعث کاهش میل جنسی می شوند پرداخته ایم:

استرس

استرس یکی از عوامل کاهش میل جنسی است. استرس در کار، خانه یا در رابطه زناشویی می تواند برای هرکسی اتفاق بیفتد. راه درست مدیریت استرس را یادبگیرید. خیلی از کارها را برای کمک به خودتان انجام دهید و از مشاور و دکتر کمک بگیرید.

الکل

مقدار کمی الکل شاید میل شما به رابطه جنسی را افزایش دهد، اما مصرف بیش از حد آن می تواند میل جنسی را تخریب کند. اگر معتاد به الکل شده اید هرچه سریع تر برای ترک آن چاره ای بیندیشد چون مست بودن فقط باعث دلسرد شدن همسرتان می شود.

کمبود خواب

اگر میل جنسیتان کاهش یافته است، شاید دلیل آن کمبود خواب است. اگر دیر به رخت خواب می روید و صبح زود بیدار می شوید و یا با مشکلاتی مثل خروپف گریبان گیر هستید هرچه سریع تر به فکر چاره باشید، چون کاهش کیفیت خواب روی میل جنسیتان تاثیر منفی می گذارد. خستگی باعث تضعیف میل جنسی می شود. اگر برای کمبود خوابتان تلاش می کنید اما نتیجه نمی گیرید حتما با دکترتان صحبت کنید.

بچه

نباید هنگامی که مادر و پدر شدید رابطه جنسیتان را کم کنید. با این حال بعضی از زمان ها به دلیل وجود بچه پا روی میلتان میگذارید. برای فرزندتان بعضی از روزها پرستار بگیرید، مطمئن باشید به خوبی مادر و پدر می تواند از فرزندتان مراقبت کند. اگر فرزندتان نوزاد است در هنگام خواب نوزاد رابطه جنسی برقرار کنید.

دارو

بعضی از دارو ها می تواند میل جنسیتان را کاهش دهد، مثل:

  • داروهای ضدافسردگی
  • داروهای فشارخون
  • قرص های ضدبارداری
  • شیمی درمانی
  • داروهای ضد HIV

از دکترتان بپرسید تغییر دارو یا میزان دز مصرفی می تواند کمکتان کند؟ همچنین مصرف هیچ قرصی را سرخود قطع نکنید.

نداشتن تناسب اندام

زمانی که اندامتان را دوست داشته باشید میل جنسی در شما افزایش می یابد. از امروز سعی کنید خودتان را دوست داشته باشید. اگر تلاش می کنید تا اندام مناسبی داشته باشید باعث حس خوبی درونتان می شود. اگر اعتماد به نفس همسرتان پایین است به او اطمینان دهید که بسیار جذاب است.

اضافه وزن

زمانی که اضافه وزن دارید، معمولا میل جنسیتان کاهش می یابد. همین امر باعث می شود از رابطه تان لذت نبرید و یا به دلیل اعتماد به نفس پایین مایل به برقراری رابطه جنسی نباشید. از یک مشاور کمک بگیرید تا به اندام مورد نظرتان برسید.

نعوظ

مردانی که مشکل نعوظ دارند اغلب در رابطه با مسائل جنسی نگرانند و این نگرانی می تواند باعث کاهش میل جنسی آن ها شود. مشکل نعوظ قابل درمان است و زوج ها می توانند با تغییر دادن نحوه رابطه شان آن را درمان کنند.

افسردگی

افسردگی در خیلی از موارد از جمله میل جنسی تاثیر می گذارد. افسردگی یکی از عواملی است که باید برای درمان، درخواست کمک کنید. اگر برای درمان قرص مصرف می کنید و میل جنسیتان کاهش یافته است با دکترتان این موضوع را در میان بگذارید.

یائسگی

در بسیاری از زنان میل جنسی در دوران یائسگی کاهش می یابد. خشکی واژن، درد در هنگام رابطه جنسی تاحدودی نشانه های کاهش میل جنسی هستند. اما این موضوع در زنان مختلف متفاوت است. ممکن است بعضی از زنان بعد از یائسگی هم رابطه جنسی با کیفیت داشته باشند و عزت نفسشان را حفظ کنند.

عدم نزدیکی

رابطه جنسی بدون احساس می تواند میل جنسی را از بین ببرد. صمیمیت و عشق از رابطه جنسی مهم تر است. اگر زندگی جنسیتان کسل کننده شده است سعی کنید بین خودتان رابطه ای بدون رابطه جنسی برقرار کنید. باهم صحبت کنید، یکدیگر را ببوسید و در آغوش بگیرید. راهی برای ابراز عشق بدون رابطه جنسی پیدا کنید. نزدیک شدن به یکدیگر میل جنسیتان را بیشتر می کند.

منبع webmd.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.