مدل‌های رنگی و خوشمزه یخ برای تابستان

روشی برای نگهداری مواد غذایی

شما می‌توانید در سینی‌های یخ غیر از آب چیزهای دیگری نیز بریزید. با استفاده از جایخی می‌توانید سس و مواد غذایی باقیمانده را نگه داشته و در روزهای گرم تابستان از آنها استفاده کنید. در زیر به چند نمونه استفاده‌هایی که می‌توانید از یخ بکنید و در گرمای تابستان از آنها لذت ببرید، اشاره می‌کنیم:

اسموتی ماست میوه‌ای

یخ اسموتی میوه‌ای

اسموتی موردعلاقه خود را درست کنید و آن را در ظرف‌های جایخی بریزید. به مدت ۳ ساعت یا تا زمانی که یخ‌ها شکل بگیرند، آنها را در فریزر بگذارید. هرگاه هوس اسموتی کردید، قالب‌های یخ را بیرون آورده و بگذارید نرم شود یا اینکه آنها را در مخلوط‌کن بریزید.

اسموتی سبزیجات

یخ اسموتی سبزیجات

سبزیجات موردعلاقه خود را مخلوط کنید و با آن اسموتی درست کنید و در فریزر بگذرید. یک خوراکی دلچسب برای صبحانه یا میان وعده خواهد بود. اسموتی سبزیجات را نیز مانند اسموتی میوه‌ای که در بالا گفته شد در فریزر نگهداری کنید.

یخ با تکه‌های میوه

یخ میوه و گل

این تکه‌های یخ بسیار زیباست. به سادگی با اضافه کردن تکه‌های میوه یا نعنا می‌توانید لیوان آب یخ خود را زیباتر کنید. در تکه‌های یخ که در تصویر می‌بینید، از تکه‌های پرتقال، لیمو، خانواده توت‌فرنگی، نعنا و حتی گل‌ها استفاده شده است. می‌توانید در لیوان موهیتوی خود یخ نعنا قرار دهید و در لیوان آب خنک خود یخ مرکبات بگذارید.

یخ با روغن زیتون و سبزیجات

یخ سبزیجات و روغن زیتون

پونه و مریم گلی را با هم ترکیب کرده و خورد کنید و آنها را با روغن زیتون مخلوط کنید و مخلوط را در ظرف‌های یخ بریزید. آن را در فریزر نگه دارید. این یخ‌ها را می‌توانید همراه غذا استفاده کنید.

یخ سس پستو و سس گوجه‌فرنگی

یخ سس پستو و سس گوجه

چه سس‌ها را خودتان درست کرده باشید و چه آماده خریده باشید، باقیمانده سس‌ها را می‌توانید به صورت یخ نگهداری کنید. سس گوجه و سس پستو به خوبی به صورت یخ نگهداری می‌شوند. می‌توانید برای وعده غذایی بعد آنها را بیرون آورده و استفاده کنید.

یخ قهوه

یخ قهوه

قهوه خود را با شیر درست کنید. در کاسه‌ای، شیر، مقداری شکر و عصاره وانیل را مخلوط کنید. این مخلوط را داخل قالب‌های یخ بریزید طوری که ۲/۳ آن پر شود و بگذارید یک شب در فریزر بماند تا یخ‌ها شکل بگیرند.

یخ شکلات تلخ

یخ شکلات تلخ

اگر عاشق شیرینی هستید، می‌توانید این شکلات‌ها را درست کنید. فقط نیاز به کمی چیپس شکلات و خوراکی‌هایی برای رویه آن دارید. چیپس شکلاتی را آب کرده و آنها را در قالب‌های یخ بریزید و درنهایت روی آنها را با خوراکی‌هایی مانند توت‌فرنگی، تمشک، بادام، بادام زمینی و چوب شور بپوشانید. تنها دو ساعت کافی است در فریزر باشد تا آماده شود.

منبع bettycrocker.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.