مشکلات جنسی در خانم ها و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

مشکلات جنسی در اکثریت خانم ها نظیر ارضانشدن، تحریک نشدن و.... است.

مشکلات جنسی روند زندگی را تغییر می دهد

همانطور که میدانید رابطه زناشویی موفق و رضایت بخش یکی از عوامل مهم دخیل در رضایت از زندگی مشترک می باشد. روابط جنسی در زندگی مشترک، مانند سوخت برای حرکت ماشین است. تا زمانی که سوخت فراهم نباشد، حرکت ماشین غیرممکن است ولی باید توجه داشت که برای حرکت، سوخت به تنهایی کافی نیست. مشکل جنسی به این معناست که رابطه جنسی شما رضایت بخش و یا مثبت نیست. مشکلات جنسیِ رایج در زنان عبارتند از میل جنسی کم و یا عدم میل جنسی، داشتن مشکل در تحریک جنسی و یا اختلال در ارگاسم. انواع مشکلات جنسی در خانمها و آقایان وجود دارد که شیوع آنها کم نیست و در هر سنی اتفاق می افتد.

مشکلات جنسی چیست؟

مشکل جنسی به این معناست که رابطه جنسی شما رضایت بخش و یا مثبت نیست. بسیاری از زنان در برهه ای از زندگی خود با مشکلات جنسی مواجه می شوند. برای برخی از زنان مشکلات جنسی به صورت مداوم وجود دارد. این مشکلات ممکن است از اول ازدواج و یا پس از مدتی بوجود بیاید و شامل کاهش میل جنسی و تحریک ، اشکال در ارگاسم یا ارضا نشدن و دردهای لگنی می باشد. ممکن است مشکلات جنسی خودش را به صورت افسردگی، بی خوابی یا شکایت های مربوط به پزشکی زنان و نازایی نشان دهد. مشکل جنسی نیاز به غنی سازی رابطه همسران دارد. هیچ سطح قابل تشخیصی برای میزان واکنش های جنسی وجود ندارد و این مقدار برای هر فردی مقدار متفاوت و مشخصی دارد.

برخی از علل مشکلات جنسی در زنان:

تمایلات جنسی زنان بسیار پیچیده است. در هسته مرکزی آن نیاز به صمیمیت و نزدیکی وجود دارد. زنان نیازهای جسمی دارند. هر گاه در هر کدام از بخش های فیزیکی و یا احساسی مشکلی پیش بیاید می تواند منجر به بروز مشکلات جنسی شود. علت این اختلالات شامل تغییرات در هورمونها ، عروق خونی ، مغز و ناحیه واژن ، نداشتن احساس خوب بودن از نظر جسمی و روحی میباشد که باعث مشکلات ارتباطی و جنسی میشود.

مشکلات جنسی زنان می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • داشتن تمایل کمتر برای رابطه جنسی: در این اختلال جنسی، فرد در تحریک شدن و پاسخ جنسی دچار مشکل است، که می توان از دلایل آن احساس گناه، خصومت، تعارض درونی بین میل به انجام عمل جنسی و ترس ناخودآگاه از آن، اضطراب ناشی از نداشتن دانش جنسی و یا انتظارات غیرواقع بینانه از رابطه جنسی دانست.
  • داشتن مشکل در تحریک و برانگیختگی جنسی
  • عدم توانایی در به ارگاسم رسیدن: در این اختلال جنسی، زن ممکن است خیلی تحریک شده باشد اما به ارگاسم یا اوج لذت جنسی نرسد.
  • داشتن درد در هنگام رابطه جنسی
  • یائسگی و کاهش هورمون استروژن در طی سالهای قبل از یائسگی و پس از آن باعث گرگرفتگی ، تعریق شبانه ، اختلال خواب و در نهایت خستگی شده که منجر به کاهش میل جنسی و دیگر مشکلات میشود.
  • افزایش سن که می تواند موجب تغییراتی مانند خشکی و سفتی در واژن شود.
  • شل شدن بافت لگن و به اصطلاح افتادگی مثانه و بی اختیاری ادرار نیز باعث احساس فشار در لگن شده که با تمایل و فعالیت جنسی تداخل میکند.
  • دیابت ، سوء مصرف الکل و مواد و بیماری پارکینسون نیز بر توانایی جنسی فرد تأثیر میگذارند.

درمان مشکلات جنسی در زنان چگونه است؟

درمان مشکلات جنسی بستگی به علت به وجود آورنده مشکل جنسی دارد. ممکن است مشکلات جنسی زنان یک یا چند دلیل مختلف داشته باشند. بسیاری از مشکلات جنسی بعد از مشخص شدن علت و یا علل آن قابل درمان هستند. تاثیر داروهای پیشگیری از بارداری و داروهای هورمونی بر روی فعالیت جنسی اثر مثبت یا منفی داشته باشد هنوز به اثبات نرسیده است و همچنین جراحی خارج کردن رحم به هیچ روی با فعالیت جنسی تداخل ندارد. البته اگر تخمدانها جهت حفظ سطح هورمون استروژن برداشته نشوند.

مشکلات در روابط جنسی در زنان شامل سه بخش جسمی، عاطفی و ارتباطی (اختلال در روابط بین زن و شوهر) است. موفقیت مراحل درمانی تا حد زیادی به میزان راحتی روابط شما با پزشکتان بستگی دارد. بهترین حالت این است که شما و همسرتان به صورت علنی و بی پرده در مورد مشکلات و نگرانی های جنسیتان صحبت کنید.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.