نکاتی که باید در خرید جهیزیه به آن ها توجه کنید

خرید جهیزیه از رسوم کهن ایرانی است

خرید جهیزیه از قدیمی‌ترین سنت‌های ازدواج است. قدیم رسم بر این بود که وقتی دو جوان می‌خواستند زندگی خود را آغاز کنند، با کمک خانواده‌ها لوازم اولیه زندگی را تهیه می‌کردند. این رسم قدیمی هنوز هم پابرجاست، اما میزان لوازمی که خریداری می‌شود، بیشتر شده است.

۱. ضربتی خرید نکنید، بلندمدت فکر کنید

با توجه به اینکه عمر مفید لوازم خانگی برقی بالای ۱۰ سال است، هنگام خرید جوانب مختلف را بسنجید و بلندمدت فکر کنید. بهتر است یک لیست کامل تهیه و به این موارد دقت کنید: میزان مصرف انرژی، خدمات پس از فروش، امکانات محصول، قیمت، حجم محصول و فضای مورد نیاز، طراحی و متناسب بودن با سلیقه خودتان و چیدمان منزل و موارد دیگر. از اندازه ها غافل نشوید تا محصول خریداری شده با فضای شما مطابقت داشته باشد.

۲. گارانتی و خدمات پس از فروش را فراموش نکنید

محصولی که می‌خرید می‌تواند بیش از ۱۰ سال به شما خدمت کند پس اهمیت گارانتی و خدمات پس از فروش را دست‌کم نگیرید و هرگز خدمات پس از فروش را فدای قیمت کمتر کالای بدون گارانتی نکنید.

۳. یخچال مناسب کدام است

در انتخاب یخچال برای یک زوج جوان مواردی چون ظرفیت نگهداری، قابلیت حفظ تازگی مواد غذایی، توان خنک‌کنندگی و عدم تداخل بو بسیار مهم هستند.

۴. یک لباسشویی برای تمام فصول

ماشین لباسشویی باید هماهنگ با سبک زندگی باشد. برای خرید ماشین لباسشویی، انتخاب‌ها بسته به تعداد اعضای خانواده، محل قرارگیری ماشین لباسشویی، و حتی شهری که در آن زندگی می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد.

۵. خدمات سرآشپز

برای انتخاب یک مایکروفر خوب باید به مواردی از جمله زمان پخت، نحوه پخت و حفظ ارزش ماده غذایی توجه کرد.

سرویس چینی

سرویس چینی یکی از مهمترین قسمت جهیزیه هر عروس خانمی به شمار می رود. یکی از وسایلی که در زمان خرید آن هیجان زیادی وجود دارد و دقیقا به دلیل وجود همین هیجان زیادی بعضا عروس خانم ها دست به اشتباه در خرید این سرویس مهم می زنند.

نقش و نگار و فرم کلی ظروف چینی

زمانیکه می خواهید ظروف مورد علاقه خود را انتخاب کنید، یادتان باشد زیبایی و فرم ظروف یکی از اصول است. رعایت اصول ارگونومی در طراحی، کاربردی بودن ظروف از دیگر ویژگی های مهم در خرید هستند که باید به آنها توجه کنید. یادتان باشد نقش و طرح ظرف ها دقیقا چیزی است که باید با سلیقه شما همانگ باشد، پس در خرید بعد از مشاوره این تنها نظر خود شماست که ارزشمند است. بهتر است ظروفی با طرح های کلاسیک را برای مهمانی و پذیرایی از مهمانانتان انتخاب کرده و برای استفاده روزمره از رنگ های شاد و طرح های مختلف بهره بگیرید.

کیفیت در ظروف چینی

به هر کیفیتی در بازار اعتماد نکنید، علاه بر اینکه ظروف انتخابی شما دارای طرح زیباییست باید کیفیت قابل قبولی نیز داشته باشد. یک ظرف چینی با کیفیت سبک وزن بوده و شفافیت در آن موج می زند؛ این نوع ظروف نورگذر هستند و در برابر شوک های حرارتی و ضربه خصوصا در لبه ها مقاومت بالایی دارند. ظروف با کیفیت بالا دارای قابلیت قرار گیری در ماشین ظرفشویی داشته و به سادگی دچار عیب نمی شود. از دیگر معیارهایی که در خرید یک سرویس چینی با کیفیت می تواند کمک به شما باشد گواهینامه CE اتحادیه اروپا است که در پشت و یا کارتن ظروف باید حک شده باشد.

بهداشت در ظروف چینی

ظروف چینی از دسته ظروف بهداشتی به حساب می آید اما بسیاری از ظروف چینی وارداتی دارای مقداری سرب و کادمیوم هستند؛ این مواد برای ایجاد برق کاذب بر روی ظروف استفاده می شود و خطرات جبران ناپذیری برای بدن دارد. پس در هنگام خرید به وجود علامت بهداشت و استاندارد روی بسته بندی این ظروف توجه کنید.

تعداد قطعات کاربردی ظروف چینی

سرویسی را انتخاب کنید تا اقلام ضروری برای یک پذیرایی ایرانی در آنها وجود داشته باشد. بسیاری از ظروف چینی خارجی در داخل سرویس اقلامی مثل جای دستمال کاغذی ،زنگوله ،جاشمعی،قاشق چینی و… دارند که هیچ یک از این وسایل برای یک زندگی روزمره ایرانی مورد استفاده قرار نمیگیرد و هزینه های اضافی برای شما در بر دارد. مهم نیست که در اول زندگی چه تعدادی مهمان برای شما می آید؛ کمی آینده نگر باشید و با در نظر گرفتن تعداد مهمانان در چند سال آینده از زندگی مشترکتان سرویس ظروف خود را انتخاب کنید، بهترین تعداد برای یک سرویس چینی ۱۸ نفره خواهد بود.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.