۱۰ واقعیت که زندگی شما را تغییر خواهند داد

این 10 جمله را به خاطر بسپارید

ما خیلی راحت فراموش می‌کنیم که چه چیزی در زندگی اهمیت دارد اما زندگی روزمره ذهن ما را از اندیشیدن به این مسائل دور می‌کند. وقتی همه چیز آنطور که شما فکر می‌کردید پیش نمی‌رود، اغلب به خاطر این است که روی چیزهای مهم تمرکز نمی‌کنید. تمرکز کردن بر واقعیت‌های اساسی زندگی می‌تواند دشوار باشد. به خصوص وقتی به شما گوشزد می‌کنند که دارید از مسیر اصلی خود منحرف می‌شوید. در زندگی چیزهای خوب به راحتی به دست نمی‌آیند. باید بازبینی دقیقی در زندگی انجام داد تا راه خود را پیدا کرد. سقراط می‌گوید: زندگی که مورد بازبینی قرار نگیرد، ارزش زندگی کردن ندارد. این بازبینی چه در زندگی و چه در کسب و کار باید صورت گیرد. اگر می‌خواهید از مسیر و هدف خود منحرف نشوید، مدام باید از خود سوال کنید. بسیاری از واقعیت‌های زندگی باید یادآوری شوند. ما به این یادآوری نیاز داریم تا در مسیر درست خود قرار بگیریم. چند نمونه از آنها عبارتند از :

مقدمه موفقیت‌های بزرگ اغلب شکست است:

زندگی و شکست
تا زمانی که مواجهه با شکست را نیاموزید، موفقیت واقعی را تجربه نخواهید کرد

تا زمانی که مواجهه با شکست را نیاموزید، موفقیت واقعی را تجربه نخواهید کرد. اشتباهات به شما گوشزد می‌کنند که دارید در مسیر اشتباهی حرکت می‌کنید و بدین صورت راه را برای رسیدن به موفقیت هموار می‌کنند. بزرگترین پیشرفت‌ها اغلب زمانی که شما بیشتر احساس ناامیدی و یاس می‌کنید، حاصل می‌شوند. همین ناامیدی است که شما را مجبور می‌کند متفاوت بیندیشید. موفقیت زمان‌بر است و باید با وجود تمام سختی‌ها، خوش‌بین بود.


پرکار بودن به معنای کارایی بالا نیست

زندگی و فعالیت زیاد
موفقیت محصول جنب و جوش و فعالیت نیست، بلکه محصول تمرکز است

به اطراف خود نگاه کنید. همه سرشان شلوغ است. از جلسه‌ای به جلسه‌ای دیگر می‌روند و … اما چه تعداد از آنها واقعا مولدند و کارایی دارند؟ چه تعداد از آنها واقعا موفقند؟ موفقیت محصول جنب و جوش و فعالیت نیست، بلکه محصول تمرکز است. اینکه از زمان خود به نحو موثری استفاده کنید. شما به اندازه دیگران کار می‌کنید اما اگر سعی کنید از زمانی که دارید به طور معقول استفاده کنید، در نهایت بازدهی شما و نه جنب و جوشتان بیشتر خواهد بود. برای حصول نتیجه باید تلاش خود را معطوف به وظیفه مشخص شده نمایید.


شما شبیه کسانی هستید که با آنها در ارتباطید

زندگی و جمعیت
سعی کنید اطرافتان را با افرادی پر کنید که به شما انگیزه و الهام می‌بخشند

سعی کنید اطرافتان را با افرادی پر کنید که به شما انگیزه و الهام می‌بخشند، کسانی که به شما کمک می‌کنند بهتر از این باشید. اما افرادی که شما را زمین می‌زنند چه؟ چرا اجازه می‌دهید آنها بخشی از زندگی شما باشند؟ کسانی که احساساتی چون بی‌ارزشی، افسردگی و غم و اندوه به شما القا می‌کنند، زمان شما را هدر می‌دهند و احتمالا شما را شبیه خودشان می‌سازند. زندگی کوتاهتر از آن است که آن را با ارتباط داشتن با چنین افرادی از بین ببرید. همین الان این ارتباط را قطع کنید.


زندگی را خودتان می‌سازید

زندگی و تابلو تصاویر
هیچ کس نمی‌تواند شما را مجبور به تصمیم‌گیری یا انجام کاری کند که برخلاف ارزش‌ها و شخصیت شماست

هیچ جبری در زندگی وجود ندارد. هیچ کس نمی‌تواند شما را مجبور به تصمیم‌گیری یا انجام کاری کند که برخلاف ارزش‌ها و شخصیت شماست. شرایطی که در آن زندگی می‌کنید برای شماست، شما آن را خلق کرده‌اید. بالطبع آینده شما نیز وابسته به خودتان است. اگر تردید دارید، احتمالا به خاطر این است که از ریسک کردن که لازمه رسیدن به اهداف و آرمان‌هایتان است، می‌ترسید. برای انجام هر کاری خاطرتان باشد که بهتر است در پایین نردبانی باشید که می‌خواهید، تا اینکه در بالای نردبانی باشید که دوست ندارید.


مهمترین منبع پشیمانی، ترس است

زندگی و دریا
از ریسک کردن نترسید

از ریسک کردن نترسید. اغلب شنیده‌ام که مردم می‌گویند: مگر در نهایت چه می‌شود؟ تو را می‌کشد؟ از نظر مردم مرگ بدترین چیزی است که می‌تواند اتفاق بیفند. بدترین چیزی که می‌تواند برای شما اتفاق بیفتد این است که اجازه دهید مرگ به سراغ شما بیاید در حالی که هنوز زنده‌اید.


منتظر معذرت‌خواهی دیگران نشوید

زندگی و زنجیر
کسانی که حتی از شما معذرت‌خواهی نکرده‌اند را ببخشید

از مسائل بگذرید، از کینه‌ها رها شوید و کسانی که حتی از شما معذرت‌خواهی نکرده‌اند را ببخشید. کینه سبب می‌شود وقایع تلخ گذشته، شادی امروزتان را از بین ببرد. نفرت و کینه احساسات مخربی هستند که لذت زندگی را از بین می‌برند. احساسات منفی که با کینه همراه می‌شود، ایجاد کننده استرس است و استرس عواقب مخربی برای سلامتی دارد. محققان ثابت کرده‌اند که ماندن در شرایط استرس، سبب فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی می‌شود. بخشیدن به معنای فراموش کردن نیست . تنها با بخشیدن خود را از اینکه قربانی همیشگی احساسات منفی شوید، رها می‌کنید.


در لحظه زندگی کنید

زندگی و طبیعت
تا زمانی که یاد نگیرید که در حال زندگی کنید، نمی‌توانید به استعدادهای بالقوه خود دست یابید

تا زمانی که یاد نگیرید که در حال زندگی کنید، نمی‌توانید به استعدادهای بالقوه خود دست یابید. احساس گناه، گذشته را تغییر نمی‌دهد و اضطراب، آینده را. اگر مدام در زمان‌های دیگری باشید، هرگز نمی‌توانید شاد باشید و نمی‌توانید واقعیت (خوب یا بد) اکنون را بپذیرید. برای اینکه به خود کمک کنید تا در لحظه زندگی کنید، دو کار را باید انجام دهید:

  • گذشته را بپذیرید: اگر با گذشته خود کنار نیایید هیچوقت شما را ترک نمی‌کند و به همین شکل آینده را نیز شکل می‌دهد.
  • عدم قطعیت آینده را بپذیرید: نگرانی در اینجا و اکنون هیچ جایگاهی ندارد. مارک تواین می‌گوید: نگران بودن مثل این است که بدهی بپردازید در حالی که بدهکار نیستید.

ارزش شما از درون شما می‌آید

زندگی و شیر و گربه
مهم نیست دیگران چه می‌اندیشند یا چه می‌کنند، ارزش شما در درون شماست

اگر احساس رضایت و خشنودی شما از مقایسه خود با دیگران نشات گرفته است، دیگر حاکم سرنوشت خود نخواهید بود. وقتی از انجام کاری خوشحال می‌شوید، نگذارید نظرات یا رفتار دیگران این حس را از شما بگیرد. از آنجا که نمی‌توانید نسبت به آنچه دیگران درباره شما فکر می‌کنند بی‌تفاوت باشید، پس نباید خود را با دیگران مقایسه کنید و سعی کنید نظرات بقیه را کوچک بشمارید. پس مهم نیست دیگران چه می‌اندیشند یا چه می‌کنند، ارزش شما در درون شماست. صرف‌نظر از اینکه در هر زمان مردم چه فکری درباره شما می‌کنند، یک چیز مشخص است: هیچوقت به همان خوبی یا بدی که آنها می‌گویند، نیستید.


زندگی کوتاه است

زندگی و زمان
هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، به خود یادآور شوید که امروز یک هدیه است

هیچ تضمینی برای آینده نیست. تنها زمانی که شخصی ناغافل از دنیا می‌رود تلنگری می‌شود که از خود بپرسیم: واقعا چه چیزی اهمیت دارد؟ چگونه عمر را سپری کردیم؟ و با دیگران چطور رفتار کردیم؟ مرگ نزدیکان احساسات انسان را جریحه‌دار می‌کند و یادآور می‌شود که زندگی ابدی نیست. هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، به خود یادآور شوید که امروز یک هدیه است و باید از هدیه‌ای که به شما داده شده است، بهترین استفاده را بکنید. هر فعالیتی که در زندگی آغاز می‌کنید مانند لحظه لحظه زندگی، هدیه‌ای است که به شما ارزانی شده. در نتیجه یک روز خوب با یک طرز فکر خوب آغاز می‌شود.


تغییر اجتناب‌ناپذیر است، آن را بپذیرید

زندگی و تغییر فصل
باید ذهن و آغوش بازی برای تغییرات داشته باشید

تنها وقتی تغییر را می‌پذیرید، می‌توانید بفهمید چقدر خوب است. اگر می‌خواهید از موقعیت‌هایی که در نتیجه تغییرات زندگی حاصل می‌شود، استفاده و بهره‌برداری کنید، باید ذهن و آغوش بازی برای تغییرات داشته باشید. تا زمانی که در حاشیه امن قرار گرفته‌اید و نمی‌گذارید تغییر در روند همیشگی زندگی‌تان صورت بگیرد، شکست خواهید خورد. دیوانگی محض است اگر کار مشابهی را بارها و بارها انجام دهیم و انتظار نتایج متفاوتی داشته باشیم. زندگی برای کسی نمی‌ایستد. وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود، شکرگذار باشید و از آن لذت ببرید. اگر دنبال چیز بیشتر و بهتری هستید که فکر می‌کنید شما را خوشحال می‌کند، تا زمانی که شرایط کنونی را تغییر ندهید نمی‌توانید به لذت موردنظر خود دست یابید.

همه توصیه‌ها را به کار ببندید. تمرکز کنید و از خود سوالات سخت بپرسید . با حفظ شرایط آسان و راحت چیزی نمی‌آموزیم و رشد نخواهیم کرد.

منبع huffingtonpost.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.