نحوه پاک کردن لکه آدامس از روی لباس

نگران کثیفی لباس‌تان با لکه آدامس نباشید

آدامس این ماده جویدنی خوش طعم و تمام نشدنی، مایه آرامش خاطر و لذت بسیاریست. ولی وای به حال روزی که بر روی سطحی بچسبد. دیگر از بین بردن لکه آدامس سخت ترین کار دنیا خواهد بود و تنها چیزی که بر یاد ما نمی ماند طعم خوش آن و لحظات آرامش بخش جویدنش است. روش های متنوعی جهت پاک کردن لکه آدامس بر روی سطوح مختلف وجود دارد. به روش‌های مختلفی می‌شود آدامس را از روی لباس جدا کرد. با سرکه، الکل، اتو، صابون، اسپری مو و خیلی موارد دیگر… اگر در دردسر افتادید و نمی‌دانید چطوری باید آدامسی که به لباس‌تان چسبیده است را جدا کنید به روش‌های زیر می‌توانید به راحتی این کار را انجام بدهید.

یخ 

لکه آدامس و یخ

لباس را تا کنید و داخل پلاستیک قرار بدهید و درب پلاستیک را محکم ببندید. چند ساعت داخل یخچال قرار بدهید. لباس را از یخچال دربیاورید و با استفاده از چاقو آن را از لباس جدا کنید.

آب جوش 

لکه آدامس و آب جوش

قسمتی از لباس که لکه شده داخل آب جوش کنید و با استفاده از چاقو یا مسواک آدامس را بتراشید. بعد بگذارید لباس خشک شود. برای این کار از کتری هم می‌توانید استفاده کنید. بگذارید کتری بجوشد بعد لباس را روی دهانه لوله کتری قرار بدهید و بگذارید بخار کتری آدامس را نرم کند و با مسواک یا چاقو آن را بتراشید.

الکل 

لکه آدامس و الکل

مقداری الکل روی اسفنج بریزید و اسفنج را روی آدامس بمالید. چند دقیقه صبر کنید و با چاقو یا قاشق روی آن بمالید. سپس لباس را با نرم کننده بشویید و بگذارید خشک شود.

اتو 

لکه آدامس و اتو

لباس را روی یک مقوا بگذارید به طوری که لکه بین مقوا و لباس قرار بگیرد و روی لباس اتو بکشید. هدف این است که آدامس به مقوا بچسبد. این کار را چند بار تکرار کنید تا کاملا از لباس جدا شود. در آخر لباس را بشویید.

کره بادام زمینی 

لکه آدامس و کره بادام زمینی

روی لکه را با کره بادام زمینی بپوشانید. سپس با چاقوی اره‌ای آدامس را از لباس جدا کنید و در آخر لباس را تمیز بشویید تا لکه بادام زمینی از روی لباس برداشته شود.

سرکه 

لکه آدامس و سرکه

یک پیمانه سرکه را بجوشانید. سپس از روی شعله بردارید تا از جوش بیفتد. یک مسواک را داخل سرکه کنید و روی قسمتی از پارچه که آدامس چسبیده بکشید. این کار را خیلی سریع انجام بدهید چون تا زمانی که سرکه داغ است تاثیر می‌گذارد. این کار را چند بار ادامه بدهید تا کاملا از لباس جدا شود و در آخر لباس را تمیز بشویید.

مایع صابون 

لکه آدامس و مایع صابون

کمی مایع صابون روی قسمتی از لباس که آدامس چسبیده است بریزید و با مسواک روی آن بکشید. سپس با چاقو آدامس را از لباس جدا کنید. در آخر لباس را با ماشین لباسشویی بشویید.

اسپری مو 

لکه آدامس و اسپری مو

این روش از بقیه روش‌ها خیلی راحت‌تر است. روی آدامس اسپری بزنید. اسپری آدامس را سفت می‌کند. سپس آدامس را از لباس جدا کنید. در آخر با ماشین لباسشویی بشویید.

نوار چسب 

لکه آدامس و نوار چسب

روی آدامس نوار چسب بزنید و آدامس را با نوار چسب از پارچه جدا کنید. این کار را چند مرتبه تکرار کنید.

گازوئیل 

لکه آدامس و گازوئیل

کمی گازوئیل یا بنزین روی قسمتی که آدامس چسبیده بریزید، با چاقو یا مسواک بتراشید و در آخر لباس را بشویید.

سفیده تخم‌مرغ 

لکه آدامس و سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ می‌تواند آدامس چسبیده به لباس و مو را پاک کند. برای انجام این کار، سفیده تخم‌مرغ را روی لکه بریزید، بعد از چند دقیقه به آرامی و با ناخن، تکه‌ها را جدا نمایید.

مایع ظرفشویی و نمک 

لکه آدامس و مایع ظرفشویی

در صورتی که آدامس روی پارچه پخش شده باشد، این روش می‌تواند مفید واقع شود. برای این کار ابتدا بر روی لکه، مایع ظرفشویی و سپس نمک بریزید و سپس با استفاده از چاقو یا کاردک یا وسیله‌ای مشابه، تکه‌ها را جدا کنید.

آب‌لیمو 

لکه آدامس و آبلیمو

اگر لباس شما آغشته به آدامس شده و لکه آدامس به اعماق تار و پود لباستان نفوذ کرده سعی کنید ابتدا لباس‌تان را در محلول آبلیمو بخوابانید. پس از چند ساعت اقدام به آبکشی عادی لباس کنید در این صورت مشاهده خواهید کرد که لکه آدامس کاملا ورآمده و از تاروپود جدا شده است.

مایونز 

لکه آدامس و سس مایونز

مایونز هم آدامس را نرم کرده، جدا می‌کند.

تترا کلرید کربن 

لکه آدامس و تترا کلرید کربن

لکه آدامس را با تتراکلرید کربن نیز پاک می‌کنند و بعد لباس را می‌شویند.

شیره درخت کاج 

لکه آدامس و شیره درخت کاج

از شیره درخت کاج یا روغن نباتی می‌توانید استفاده کنید و سپس لباس را بشویید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.