پراستفاده‌ ترین گوشی‌ ها در دنیا کدامند؟

تقریباً از عمر موبایل ۴۵ سال می‌گذرد و این وسیله کوچک به‌سرعت توانست زندگی ما را تحت‌ تأثیر قرار دهد. ابتدا بهتر است قبل از اینکه به شما پراستفاده‌ ترین گوشی‌ ها در دنیا را معرفی کنیم، کمی درباره تاریخچه و پیدایش گوشی برایتان بگوییم. دانستن کمی از تاریخچه گوشی، خالی‌ از لطف نیست. در حال حاضر استفاده‌ کردن از موبایل آن‌قدر برایمان عادی و معمولی شده که گویا همیشه بوده است. حتی تصور کردن اینکه دیگر گوشی نداشته باشیم، برای همه‌مان سخت است و خیلی از افراد وابستگی زیادی به گوشی‌هایشان دارند. امروزه برقراری تماس از ابتدایی‌ترین کاربرد موبایل محسوب می‌شود و تقریباً برای انجام خیلی از کارهای روزمره به موبایلتان احتیاج دارید.

پیدایش و تاریخچه گوشی

گوشی در ابتدا با این فکر و ایده پا به عرصه گذاشت که افراد بتوانند هروقت بیرون از خانه در خودروهایشان بودند، تماس‌های ضروری برقرار کنند. به همین دلیل در ابتدا به آن، تلفن خودرو گفته می‌شد. مارتین کوپر اولین تلفن همراه را ساخت. این گوشی بی‌سیم طولش ۲۵ سانتی‎متر بود و نزدیک یک کیلوگرم وزن داشت. این گوشی بعد از مدت ۲۰ دقیقه شارژش تمام می‌شد. این ایده را کمپانی موتورولا در سال ۱۹۸۳، خریداری کرد و گوشی مدل DynaTAC 8000X  تولید شد. طول این گوشی تقریباً ۳۰ سانتی‌متر بود و بعد از ۳۰ دقیقه شارژش تمام می‌شد. دومین تلفن همراه، دو سال بعد توسط پسر صاحب شرکت راکال وودافون در انگلیس ساخته شد. این تلفن همراه حدود پنج کیلوگرم وزن داشت. در انگلیس، دو شرکت راکال وودافون و بی‌تی سل‌نت فقط مجوز راه‌اندازی تلفن همراه را داشتند. ۹ روز پس از ثبت اولین تماس با تلفن همراه وودافون، شرکت بی‌تی سل‌نت اولین تماس با تلفن همراه خود را انجام داد. کمپانی موتورولا مدل دیگری از تلفن همراه به نام ۹۸۰۰X یا MicroTAC را در سال ۱۹۸۹، طراحی و به بازار عرضه کرد. این موبایل از لحاظ ظاهری صفحه‌کلیدش پوشیده و کمی هم کوچک‌تر از مدل قبلی بود. از تلفن همراه تا قبل از سال ۱۹۹۲، فقط تجار و بازرگانان استفاده می‌کردند؛ اما بعد از آن تقاضا برای داشتن گوشی زیاد شد و قیمت موبایل کاهش یافت. نوکیا با افزایش تقاضا و تولید گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه، از این فرصت استفاده و مدل نوکیا ۱۰۱۱ را تولید کرد.

انواع گوشی های موبایل

با ۱۰ تا از پراستفاده‌ ترین گوشی‌ ها در دنیا آشنا شوید

از زمان اختراع تلفن همراه تا الان گوشی موبایل دستخوش تغییرات زیادی شده است. تلفن همراه به‌شدت محبوب است و در این عرصه رقابت زیادی برای تولید گوشی که خواسته‌های مشتری را برطرف کند، وجود دارد. ۱۰ گوشی تأثیر زیادی در بازار داشته‌اند و به‌عنوان پراستفاده‌ ترین گوشی‌ ها در دنیا شناخته می‌شوند. احتمالاً فکر می‌کنید پراستفاده‌ ترین گوشی، حتماً یک گوشی با امکانات زیاد در رتبه اول است، ولی فکر شما اشتباه است و ۱۱۰۰ نوکیا در صدر جدول قرار دارد.

  1. نوکیا ۱۱۰۰

نوکیا، گوشی مدل ۱۱۰۰ را در سال ۲۰۰۳ وارد بازار کرد، این گوشی انقلابی در دنیای گوشی‌های موبایل در دهه اول قرن ۲۱ ایجاد کرد. این مدل گوشی نوکیا از لحاظ قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه بود، برای همین بیشتر مردم می‌توانستند آن را خریداری کنند. پس اصلاً عجیب نیست که چرا این گوشی ارزان در کشورهای فقیرتر و در حال‌ توسعه محبوب بود. در نهایت نوکیا مدل ۱۱۰۰ را به‌صورت انبوه تولید کرد. این محصول در ۶ سالی که تولید شد، موفق به فروش ۲۵۵ میلیون نسخه در کل دنیا شد و به‌عنوان پرفروش‌ ترین گوشی در طول تاریخ شناخته می‌شود.

  1. نوکیا ۱۱۱۰

از پرفروش‌ ترین موبایل‌ های دنیا که در رتبه دوم قرار دارد، نوکیا ۱۱۱۰ است. فرق نوکیا ۱۱۱۰ با مدل ۱۱۰۰ در پشتیبانی از آهنگ‌های زنگ mp3 است، از لحاظ قیمتی این مدل قیمت پایینی داشت و خانواده‌های کم‌درآمد در هر کجای دنیا توانایی خریدن آن را داشتند. فقط ۲ سال نوکیا ۱۱۱۰ تولید شد و به تعداد فروش ۲۵۰ میلیون نسخه رسید.

  1. آیفون ۶ و ۶ پلاس

پرفروش‌ ترین گوشی موبایل شرکت اپل که توانست رتبه سوم در لیست پراستفاده کننده‌ ترین گوشی‌ ها در دنیا را به خود اختصاص دهد، آیفون ۶ است. آیفون ۶ در میان گوشی‌ های آیفون، موفق‌ترین به‌حساب می‌آید ثابت کرد که گوشی‌های گران‌قیمت هم می‌توانند محبوب باشند. شرکت اپل کیفیت دوربین، اتصال WiFi و LTE و همچنین عمر باتری را به میزان قابل‌ توجهی در آیفون ۶ بهبود بخشید و در سال ۲۰۱۴ آن را عرضه کرد. از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، از آیفون ۶ حدود ۲۲۰ میلیون نسخه در کل جهان فروخته شد و آیفون ۶ توانست عنوان پرفروش‌ ترین گوشی هوشمند را از آن خود کند.

  1. نوکیا ۳۲۱۰

احتمالاً بازی مار را به یاد می‌آورید. نوکیا ۳۲۱۰ اولین گوشی موبایلی بود که برای مشتری‌های خود ۳ بازی به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب‌کرده بود. این گوشی که در سال ۱۹۹۹ به بازار عرضه شد دارای آنتن داخلی بود. آن زمان این فناوری، یک انقلاب تکنولوژیکی بود. نوکیا ۳۲۱۰ شاید تأثیرگذارترین مدلی بود که نوکیا تولید کرده بود. نوکیا توانست تنها در یک سال، این مدل را، ۱۶۰ میلیون نسخه به فروش برساند.

  1. نوکیا ۱۲۰۰

تا قبل از ورود گوشی‌های هوشمند به بازار جهانی، گوشی‌های نوکیا جزو پر طرفدارترین گوشی‌ های دنیا بوده‌اند. نوکیا بیشتر به‌خاطر قیمت مناسبش موردتوجه عموم مردم بود و ۱۵۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسید.

گوشی های قدیمی

  1. نوکیا ۶۶۰۰، نوکیا ۵۲۳۰ و سامسونگ E1100

این سه مدل گوشی را می‌توان در یک رتبه قرارداد. هر سه مدل گوشی طی سال‌های عرضه، ۱۵۰ میلیون نسخه به فروش رفتند؛ اما نوکیا ۶۶۰۰ به‌عنوان یک گوشی که تحولی در بازار گوشی و سیستم‌ عامل به وجود آورد شناخته می‌شود. با این گوشی شما امکان ضبط صدا و تصویر را به‌صورت هم‌زمان داشتید.

  1.  نوکیا ۲۶۰۰

شرکت نوکیا که فهمیده بود قیمت گوشی در بازار برای مردم اهمیت دارد در سال ۲۰۰۴ تصمیم گرفت برای افزایش فروشش یک گوشی برای کشورهای جهان سوم طراحی کند که علاوه بر قیمت مناسب، قابلیت‌های خوبی هم داشته باشد. اولین گوشی‌ها با صفحه‌نمایش رنگی و در سه رنگ آبی، سفید و خاکستری را نوکیا با مدل ۲۶۰۰ به بازار عرضه کرد.

  1. موتورولا RAZR V3

این مدل گوشی تاشو که در زمان خودش بسیار لوکس به‌حساب می‌آمد، برای کسانی که دنبال تجمل‌گرایی بودن مناسب بود. معرفی ریزر ۳ موتورولا، انقلابی در گوشی‌ها بود و جزو پرفروش‌ ترین گوشی‌ های دنیا قرار گرفت.

  1. نوکیا ۳۳۱۰

نوکیا ۳۳۱۰ یکی از بادوام‌ ترین گوشی‌ های موبایل است که تابه‌حال از آن استفاده کرده‌اید. مهم نبود که این گوشی چند بار از دست شما به زمین می‌افتد؛ چون به دلیل بدنه و ساختارش می‌توانست آسیب‌ها را تحمل کند. این دستگاه مجهز به ماشین‌حساب داخلی، آلارم و یادآور بود.

  1. آیفون ۱۱

در رتبه دهم گوشی‌ های پراستفاده و پرفروش دنیا آیفون ۱۱ قرار دارد. آیفون ۱۱ در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد و ۱۰۲ میلیون نسخه را توانست بفروشد. این گوشی به تراشه Apple A13 Bionic و سیستم دوربین دوگانه فوق‌عریض مجهز شده بود.

گوشی های آیفون

۵ تا از پرفروش‌ ترین گوشی‌ های ۲۰۲۲

  1. آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ نسبت به مدل قبل از ناچ کوچک‌تر و لنزهای بزرگ‌تری استفاده کرده است. این گوشی با داشتن قدرتمندترین تراشه اپل، تمامی نیازهای کاربران را برطرف‌کردن کرده است. از طرف دیگر، از سایز و قیمت بالایی برخوردار است.

  1. آیفون ۱۳ پرومکس

شاید بتوان آیفون ۱۳ پرومکس را شاهکار اپل دانست. این گوشی با اینکه قیمت بالایی دارد؛ اما در مقابل به کاربران خودش امکانات خوب داده است و آن را در رتبه دوم پرفروش‌ ترین گوشی‌ ها در سال ۲۰۲۲ قرار داده است. بالاترین طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند را آیفون ۱۳ پرومکس دارد. دوربین این گوشی هم جزو سه دوربین برتر گوشی‌های هوشمند قرار دارد.

  1. آیفون ۱۳ پرو

این گوشی تقریباً مشخصاتی شبیه آیفون ۱۳ پرومکس دارد. تفاوت آن در ظرفیت باتری و سایز نمایشگر است که باعث پایین‌تر بودن قیمت آن هم شده است.

  1. آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ یکی از بهترین گوشی‌ های اپل برای بسیاری از کاربران است. این مدل دارای طراحی جذاب، اتصال کامل ۵G، دوربین‌های خوب و عملکرد پردازشی است که باعث محبوبیت آن می‌شود. آیفون ۱۲، نزدیک به ۱.۶ درصد از حجم کلی‌ فروش مارکت را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داد و توانسته رتبه چهارم در لیست پرفروش‌ ترین گوشی‌ های دنیا را از آن خود کند.

  1. سامسونگ گلکسی s22 اولترا

این مدل گوشی سامسونگ، اندازه‌ی نسخه پرومکس اپل متقاضی و فروش داشته است. این مدل جذاب مجهز به قلم   S-Pen  است. در همه زمینه‌ها این گوشی بی‌نقص است و استفاده از تراشه اگزینوسس ۲۲۰۰، این مدل را به دستگاهی حرفه‌ای تبدیل کرده است.

سخن آخر

امروزه به‌ندرت می‌توان کسی را پیدا کرد که گوشی نداشته باشد. شما به هر طرف که نگاه کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که بودن گوشی، اندازه خانواده برایمان اهمیت دارد. پس نمی‌توان منکر این حقیقت که تلفن همراه جزئی از زندگی روزمره ما انسان‌ها شده است، شویم. شما تجربه استفاده از کدام مدل‌ها که در بالا عنوان شد را دارید؟ به نظر شما دیگر چه مدل گوشی را باید در لیست پراستفاده ترین گوشی‌ ها در دنیا قرار دهیم؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.