چطور نارگیل را باز کنیم؟

اطلاعاتی درباره انتخاب نارگیل و پوست کندن آن

در انتخاب نارگیل، سعی کنید نارگیلی را انتخاب کنید که اندازه آن بزرگ باشد و وقتی آن را تکان می‌دهید، صدای چلپ‌چلوپ بدهد. برای باز کردن آن، ابتدا سه حفره یا همان چشم‌های نارگیل را پیدا کنید و هر یک از سوراخ‌ها را با وسیله‌ای فشار دهید تا نرمترین آن پیدا شود. فلز فنری شکلی را داخل سوراخ برده و بیرون آورید تا حفره بزرگی ایجاد شود.

آب نارگیل را داخل فنجانی خالی کنید و آن را بچشید. باید طعم آن اندکی شیرین باشد. اگر ترش شده باشد، یعنی میوه خراب شده. نارگیل را روی دستمال کاغذی قرار داده و با یک چکش یا پتک به نزدیکی خط میانه آن ضربه بزنید. به آرامی نارگیل را با دست دیگر خود بچرخانید. پس از آنکه نارگیل دو نیمه شد، نیمه‌ها را به پشت قرار دهید سپس با چکش به پشت هر یک از آنها ضربه زده تا گوشت سفید رنگش از آن جدا شود.

پوست نازک قهوه‌ای رنگ آن را با پوست‌کن جدا کنید. گوشت سفید رنگ آن را خرد یا به مکعب‌هایی تبدیل کنید.

از آنجا که نارگیل لایه‌های مختلف و سختی دارد، برای باز کردن آن می‌توانید از حرارت استفاده کنید زیرا حرارت گوشت نارگیل را نرم می‌کند و بیرون آوردن آن راحت‌تر می‌شود. بنابراین روش دیگری نیز برای پوست کندن نارگیل آموزش می‌دهیم:

مرحله اول

شستن نارگیل

فر را در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. پوست نارگیل را بشویید یا چند دقیقه زیر آب سرد بگیرید. شستن پوست نارگیل همه آلودگی‌های آن که ممکن است با باز کردن نارگیل واردش شود را پاک می‌کند.

مرحله دوم

باز کردن نارگیل

با یک پیچ‌گوشتی از سوراخ روی نارگیل حفره‌ای ایجاد کنید و آب داخل آن را خالی کنید. چندین بار با پشت یک چاقوی سنگین به خط میانی نارگیل ضربه بزنید تا خرد شود، قطعات را روی دستمال کاغذی یا حوله قرار دهید، با چکش به پشت آن ضربه بزنید تا چند تکه شود.

مرحله سوم

نصف کردن نارگیل

با پیچ‌گوشتی پوست آن را از گوشت جدا کنید و قطعات بدون پوست را روی سینی فر قرار دهید.

مرحله چهارم

قرار دادن نارگیل در فر

نارگیل‌ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید و بیرون بیاورید. بگذارید پوست آن سرد شود تا زمانی که به دست می‌گیرید، پوستتان نسوزد.

مرحله پنجم

کندن پوست نارگیل

یک پیچ‌گوشتی یا چاقو را میان پوست و گوشت نارگیل قرار دهید. گاهی گوشت آن یکجا جدا می‌شود و گاهی به صورت ۲ یا ۳ قطعه بزرگ جدا می‌شود.

مرحله ششم

استفاده از پوست کن برای جدا کردن پوست نارگیل

با چاقو یا پوست‌کن پوست نارگیل را جدا کنید.

وسایل موردنیاز:

  • پیچ‌گوشتی
  • چاقوی سنگین یا چکش
  • پیچ‌گوشتی یکسو یا چاقوی کره خوری
  • پوست‌کن

نکته: نارگیل را رنده کرده یا به قطعات نازک تقسیم کنید. سپس تکه‌های رنده شده را ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. قطعات نارگیل را در ظرف دردار گذاشته و دو تا سه روز در یخچال نگهداری کنید. مایع داخل نارگیل آندوسپرم است که در طول زمان به گوشت نارگیل جذب می‌شود. اما می‌توانید آن را مانند شیر نارگیل بنوشید. اگر می‌خواهید شیر نارگیل درست کنید، گوشت نارگیل را با دو برابر اندازه آن آب گرم در مخلوط‌کن بریزید. آن را روی الک بریزید، گوشت آن را فشار دهید تا شیر آن جدا شود.

منبع realsimple.com livestrong.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.