درمان آلرژی کودکان

آلرژی بیماری شایعی در بین کودکان است

آلرژی بیماری شایعی در بین کودکان است و خوشبختانه روش های درمانی خوبی برای آن وجود دارد که به شما کمک می کند علائم آلرژی کودکان را کنترل کنید. گرچه اغلب والدین داروهای بدون نسخه سرماخوردگی و آلرژی را امتحان می کنند اما باید جداً از استفاده مکرر از این داروها پرهیز شود زیرا این داروها موجب خواب آلودگی کودک می شود. اما داروهای آلرژی جدید OTC استثنا هستند زیرا موجب خواب آلودگی نمی شوند. این داروها عبارتند از آلگرا (Allegra)، کلاریتین (Claritin)، زیرتک (Zyrtec).

داروهای نسخه ای آلرژی برای کودکان بزرگتر مشابه داروهای بزرگسالان است؛ مانند لوراتادین یا کلارینکس (Clarinex)  و  لووستریزین. برای کودکان بزرگتر می توانید از اسپری استروئید بینی استفاده کنید شامل فلوناز (Flonase)، رینوکورت آکوا (Rhinocort Aqua)، نازونکس (Nasonex)، نازوکورت (Nasacort AQ)، امناریس (Omnaris) و ورامیست (Veramyst).

داروها و ترکیبات مختلفی را می توان برای درمان آلرژی استفاده کرد پس نگذارید کودک زیاد از علائم آلرژی رنج ببرد. به متخصص اطفال مراجعه کنید تا روش درمانی مناسبی را برای کودک شما به کار گیرد.

نوزادان و کودکان کم سن مبتلا به آلرژی

داروهای نوزادان و کودکان کم سن اندکی محدودتر است. این داروها شامل کلارینکس و لووستریزین می باشد. هر دوی این داروها به صورت شربت موجودند و قابل استفاده برای کودکان بالای ۶ ماه هستند. کلاریتین و زیرتک (Zyrtec) نیز هم به صورت شربت و هم قرص جویدنی موجود است اما مصرف آن فقط برای کودکان بالای ۲ سال مجاز است. این داروها را بدون نسخه نیز می توانید تهیه کنید. این داروها با نام کلاریتین (لوراتادین) و زیرتک (سیتریزین) به فروش می رسند.

Singulair داروی مناسبی برای کودکان کم سن است. گرچه این دارو بیشتر به عنوان پیشگیری از آسم در کودکان استفاده می شود، اما اخیرا به عنوان درمانی برای حساسیت های فصلی یا به طور کلی حساسیت هایی که در طول سال برای کودکان ایجاد می شود، استفاده می شود. این داروها به صورت یک بسته قرص گرانول برای کودکان بالای ۶ ماه و به صورت قرص جویدنی برای کودکان بالای ۴ سال ارائه می شود.

آلگرا جدیدترین داروی آلرژی است که به صورت مایع عرضه می شود. این دارو به کودکان بین ۲ تا ۱۱ سال که حساسیت فصلی دارند داده می شود و یا کودکان بالای ۶ ماه با اسهال مزمن ایدیوپاتیک. این جدیدترین داروی آلرژی است که به صورت بدون نسخه نیز عرضه می شود.

اسپری های استروئیدی بینی نیز برای کودکان کم سن تر استفاده می شود. نازونکس (Nasonex) و ورامیست (Veramyst) به کودکان بالای ۲ سال داده می شود و فلوناز (Flonase) برای کودکان بالای ۴ سال. اسپری های بینی آنتی هیستامین نیز گزینه دیگری برای کودکان است. پاتاناز (Patanase) برای کودکانی که حداقل ۶ سال دارند، آستلین (Astelin) و آستپرو (Astepro) برای کودکان بزرگتر که حداقل ۱۲ سال دارند.

کودکان بزرگتر مبتلا به آلرژی

تا زمانی که کودک شما قادر به خوردن قرص است، می تواند از داروهایی که کودکان کم سن تر استفاده می کنند نیز استفاده کند اما با دوز بالاتر. علاوه بر قرص های گرانول و قرص های جویدنی ۴ میلی گرمی برای کودکان کم سن تر، قرص جویدنی ۵ میلی گرمی Singulair نیز برای کودکان ۶ تا ۱۴ سال تجویز می شود. کودکان بالای ۱۴ سال می توانند قرص های ۱۰ میلی گرمی که بزرگسالان استفاده می کنند را استفاده کنند.

کودکان بزرگتر می توانند آلگرا استفاده کنند که به صورت ۳۰ میلی گرمی برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال، و ۶۰ یا ۱۸۰ میلی گرمی برای کودکان بالای ۱۲ سال می باشد. کودکان بالای ۱۲ سال می توانند از کلارینکس (Clarinex)، آلگرا دی (Allegra-D)، زیرتک (Zyrtec)،  لووستریزین (Xyzal)، زیرتک دی (Zyrtec-D)، کلاریتین (Claritin) یا کلاریتین دی (Claritin-D) استفاده کنند.

اسپری های استروئیدی بینی برای کودکان بزرگتر نیز استفاده می شود. این دارو یا به تنهایی و یا به همراه سایر داروها برای کنترل علائم آلرژی استفاده می شود.

روش های درمانی دیگر

قبل از شروع درمان دارویی آلرژی باید ابتدا حساسیت های درونی را برطرف کنید و از چیزهای حساسیت زا اجتناب کنید. چیزهای حساسیت زا عبارتند از گرد و غبار، آلودگی و پرز و موی حیوانات.

اگر روش های پیشگیری از آلرژی یا داروهای آلرژی اثر نداشتند، مرحله بعد آزمایش آلرژی است تا متوجه شوید کودک شما به چه چیزی آلرژی دارد. اگر آزمایش آلرژی مثبت بود می توانید درمان تزریقی را شروع کنید.

منبع verywell.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.