همه چیز درباره استفاده از نرم کننده مو

نرم کننده مو به صاف کردن موهای شما کمک می کند و به شما موهایی ابریشمی بدون گره می دهد.

آیا استفاده از نرم کننده مو واقعا مهم است؟ باید در جوابتان بگوییم بله، مهم است. استفاده از نرم کننده مو برای داشتن موهای ابریشمی، براق و سالم کاملا ضروری است.

مطالعه‌ای انجام شده است که نشان می‌دهد، نرم‌کننده‌ های مو به بهبود قابلیت مدیریت مو کمک می‌کنند و درعین‌حال به موهای شما درخشندگی طبیعی می‌دهند. عوامل مختلفی مانند تغییرات آب و هوا، آلودگی محیطی، وسایل گرمایشی، مواد شیمیایی قوی و… موهای شما را آلوده می کند و باعث آسیب به موهای شما می شود.

این عوامل باعث می شود، با موهای زبر، کدر و آسیب دیده دست و پنجه نرم کنید. ما می دانیم که مراقبت از موهایتان و داشتن موهای نرم و خوش حالت قطعا می تواند الویت شما باشد.

نرم کننده مو چیست؟

نرم کننده مو، معمولاً دومین مرحله برای شستن مو است، و یک محصول مراقبت از مو است. نرم کننده مو به آب رسانی و تغذیه موهای شما کمک می کند تا آن ها را سالم تر، نرم و ابریشمی نشان دهید.

نرم‌کننده‌های مو از ترکیبات آبرسان و مرطوب‌کننده‌ای ساخته شده‌اند که به ساقه مو و لایه‌های داخلی مو نفوذ می‌کنند تا هیدراتاسیون را بازیابی کنند. به گفته متخصصان مراقبت از مو، استفاده از نرم کننده ها بعد از شامپو برای جلوگیری از خشکی، وز و آسیب مو بسیار ضروری است. نرم کننده به جبران رطوبت و محتویات روغنی، که در اثر شامپو زدن از بین می رود،کمک می کند.

استفاده از نرم کننده مو

انوع نرم کننده ها

  • نرم کننده عمیق
  • نرم کننده پاک کننده
  • نرم کننده موهای ترک خورده
  • نرم کننده موهای خشک

نرم کننده عمیق

نرم کننده های عمیق، لایه های عمیق موهای شما را آب رسانی می کنند. این گونه از نرم کننده ها برای ترمیم موهای آسیب دیده شیمیایی، رنگ شده و حرارت دیده مناسب هستند. فقط هفته ای یک بار از نرم کننده عمیق استفاده کنید.

نحوه استفاده از نرم کننده عمیق

برچسب را بخوانید تا مشخص کنید که آیا موهایتان هنگام استفاده از آن باید مرطوب یا خشک باشند. به انتهای موهای خود نرم کننده بزنید؛ آن را برای مدت زمان مشخص شده، از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه، روی موهایتان بگذارید.

نرم کننده پاک کننده

نرم کننده های پاک کننده جزء جدایی ناپذیر مراقبت از موهای مجعد محسوب می شوند. در شستن موهای مجعد، افراد به جای شامپو از نرم کننده co یا روش شستشوی تنها با حالت دهنده که معروف است، استفاده می کنند.

نرم کننده موهای ترک خورده

نرم کننده موهای ترک خورده به طور خاص ساخته شده است تا شستشو نشود. این نرم کننده ها، با استفاده از مواد مرطوب کننده ملایم و طبیعی فرموله شده اند که یک پوشش محافظ در اطراف تارهای شما تشکیل می دهند و در عین حال بافت مو را بهبود می بخشند. مزیت اصلی نرم کننده های مو ترک خورده در این است که موهای شما را در برابر تمام آسیب های خارجی مانند اشعه خورشید، آلودگی و تغییر آب و هوا محافظت می کنند.

نحوه استفاده از نرم کننده مو ترک خورده

  • موهای خود را به آرامی با حوله خشک کنید تا آب اضافی بعد از حمام گرفته شود.
  • به دنبال دستورالعمل‌ها روی بطری، نرم‌کننده را استفاده کنید.
  • به آرامی موهای خود را با انگشتان یا یک شانه دندانه پهن شانه کنید.به تاج سر خود شانه را نکشید.
  • اجازه دهید موهایتان در هوا و به حالت عادی خشک شوند. می توانید قبل از خواب نیز از آن استفاده کنید.

نرم کننده موهای خشک

یک نرم کننده موهای خشک، معمولا حاوی روغن و آئروسل است. آن ها به آبرسانی و درخشندگی موهایتان، بدون خیس کردن موهای شما کمک می کنند.

شانه کردن نرم کننده روی سر

فواید نرم کننده های مو

از کوتیکول ها محافظت می کند

در میان مزایای مختلف نرم کننده ها، محافظت از کوتیکول ها مهم ترین اهمیت نرم کننده ها است. کوتیکول، خارجی ترین لایه مو است، که دارای سلول های فلس مانند است، که روی هم قرار گرفته اند. این سلول ها به عنوان یک مکانیسم دفاعی عمل می کنند و لایه داخلی لایه ها را از آسیب محافظت می کنند.

وقتی کوتیکول سالم است، موهای شما صاف و براق به نظر می رسد. عوامل اصلی مانند کمبود آب، شرایط محیطی سخت، درمان های شیمیایی و غیره به کوتیکول آسیب رسانده و آن را باز می کنند. این کوتیکول های باز موهای شما را وز و شکننده می کنند. مهم تر از همه، مواد حالت دهنده یک پوشش محافظ در اطراف موهای شما تشکیل می دهند، که به چهل کوتیکول کمک می کند.

درخشندگی فوری به موها می دهد

اگر موهای خشک، زبر و آسیب دیده مشکل شماست، تنها چیزی که نیاز دارید یک نرم کننده مو خوب است. نرم کننده ها، آب رسانی شدید و مواد مغذی ضروری را برای بهبود بافت و ظاهر موهای شما فراهم می کنند. همچنین نرم‌کننده‌ها به کاهش موخوره روی موهای شما کمک می‌کنند و به راحتی موهای شما را نرم می‌کنند. علاوه بر این، نرم کننده ها به خنثی کردن بار منفی، که مسئول ایجاد اصطکاک در کوتیکول مو است کمک می کنند. علاوه بر این، پس از حالت دادن، موهای شما صاف و براق می شوند. حالت دادن به موها نیز بسیار آسان می شود.

از شکستگی مو جلوگیری می کند

وقتی موهای شما درهم گره می خورد، در برابر موخوره، دو شاخه شدن و موهای مستعد شکستن آسیب‌پذیرتر می‌شوند. نرم کننده، به محافظت از موهای شما در برابر چنین آسیب هایی کمک می کند. نرم کننده مو به صاف کردن موهای شما کمک می کند و به شما موهایی ابریشمی بدون گره می دهد.

موهای آسیب دیده از نظر شیمیایی و حرارتی را ترمیم می کند

استفاده بیش از حد، از ابزارهای حالت دهنده حرارتی و درمان های شیمیایی باعث آسیب شدید به لایه های کوتیکول موهای شما می شود؛ که در نهایت موهای شما را به شدت کم آب، ضعیف و نازک می کند. خوشبختانه، نرم‌کننده‌های مو کار فوق‌العاده‌ای را در بازگرداندن موهای آسیب‌دیده شیمیایی و حرارتی انجام می‌دهند. استفاده مداوم از نرم کننده ها به سالم شدن موهای خشک شما کمک می کند.

موها را مرطوب نگه می دارد

سورفکتانت‌های موجود در شامپو، روغن‌های ضروری مو و پوست سر شما را از بین می‌برند. نرم کننده به بازگرداندن رطوبت از دست رفته تارهای موی شما کمک می کند. نرم کننده مو همچنین با تقویت تارهای مو به کاهش ریزش موی شما نیز، کمک می کند.

برخی از متخصصان پوست عقیده دارند،که مواد حالت دهنده مو مانند روغن باباسو برای رسیدن به موهایی سالم، حجیم و درخشان کاملاً مفید هستند. این روغن گیاهی منبعی غنی از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است، که به ترمیم موهای زبر و موخوره کمک می کند.

شانه زدن مو

چه کسانی باید از نرم کننده استفاده کنند؟

هرکسی می تواند برای موهای خود، از نرم کننده نیز استفاده کند. در حالی که سر شما نرم کننده طبیعی خود به نام سبوم را تولید می کند ، شامپو آن را از بین می برد.

کسانی که دارای موهای خشک هستند،  باید به طور مرتب از نرم کننده استفاده کنند. همچنین موهایی که اغلب با ابزارهای داغ حالت می دهید، فر می کنید، اتو یا رنگ می شوند، نیاز به نرم کننده مو دارند.

حتی افرادی که موهای خود را سشوار نمی‌کشند یا فر نمی‌کنند، ممکن است موهایشان، در اثر عقب کشیدن موها با هدبند و یا دم اسبی بستند، آسیب ببیند. با گذشت زمان، این روش های مو بستن و استفاده از ابزارهای داغ می تواند به ساقه موی شما آسیب برساند و باعث وز و کدر شدن موهای شما شود.

سبوم ماده ای روغنی است که در غدد سباسه تولید می شود. این ماده با مولکول های چربی به نام لیپیدها ترکیب شده و یک پوشش محافظ روی سطح پوست ایجاد می کند. این لیپیدها به آبرسانی پوست کمک کرده و از آن در برابر عوامل بیماری زا بالقوه مضر مانند باکتری ها و قارچ ها محافظت می کنند.

انتخاب نرم کننده مناسب برای موهایتان

هنگام انتخاب یک نرم کننده، نوع مو و حالت معمول خود را در نظر بگیرید.

موهای رنگ شده

اگر موهای شما دکلره شده، رنگ شده یا مش شده باشد، دچار آسیب دیدگی و شکنندگی  بیشتری خواهد بود. دنبال شامپو و نرم کننده ای باشید که برای موهای رنگ شده ساخته شده است.

موهای  ضخیم

بعضی از شما ممکن است ساقه موی ضخیم تری نسبت به دیگران داشته باشید. اگر این مورد برای شما صادق است، بهتر است به دنبال نرم کننده قوی تری باشید، که موهای شما را بهتر ترمیم و محافظت کند.

مو فرفری

موهای مجعد می توانند مستعد خشکی و وز باشند. اگر موهای شما مجعد است، لازم است برای پخش یکنواخت نرم کننده روی سر خود دقت کنید. یک شانه دندانه پهن، را زیر دوش نگه دارید و بعد از استفاده از نرم کننده، آن را روی موهای خود بمالید.

نرم کننده پمپی مو

نحوه استفاده از نرم کننده مو

برای  استفاده از نرم کننده مو مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. موهای خود را کاملا آبکشی کنید،که هیچ شامپویی روی موهایتان باقی نماند.
  2. از مقدار نرم کننده توصیه شده روی بطری (معمولاً به اندازه یک چهارم) استفاده کنید.
  3. آن را به طور یکنواخت روی انتهای موهای خود پخش کنید.برای موهای بلند، آن را از سطح چانه به پایین پخش کنید. به پوست سر خود نرم کننده نزنید.
  4. انگشتان خود یا یک شانه با دندانه پهن را به انتهای موهای خود بکشید تا مانند حالت دهنده عمل کند.
  5. با پیروی از دستورالعمل های روی برچسب، اجازه دهید یک لحظه روی موهای شما بماند. معمولاً ۱ دقیقه است.
  6. نرم کننده را کاملاً بشویید.

استفاده از نرم کننده و شامپو ( ۲ در ۱)

این شامپو با نرم کننده ساخته شده است. برای صرفه جویی در زمان و هزینه، شما می توانید از شامپو ۲ در ۱ استفاده کنید. این شامپو هدفی مخالف با حالت دهندگی دارد، به همین دلیل، بسیار سخت است که شامپو ۲ در ۱ مانند نرم کننده  بسیار موثر باشد.

۲در ۱ بیشتر شبیه شامپو عمل می کند تا نرم کننده، به همین علت اکثر افراد از نرم کننده استفاده می کنند.

برای استفاده از شامپو و نرم کننده ۲ در ۱:

  1. زیر دوش موهای خود را کاملا خیس کنید.
  2. شامپو را به کل سر و موهای خود از ریشه تا انتها بمالید.
  3. موهای خود را به طور کامل آبکشی کنید.
  4. در انتها شما باید هم موی تمیز و کمی هم نرم داشته باشید.

موهای نرم

عوارض جانبی استفاده از نرم کننده مو

استفاده از نرم کننده عوارض جانبی خیلی کمی دارد. اگر شما مستعد ابتلا به آکنه هستید، موهای خودتان را با یک گیره مو به سمت بالا بکشید، در حالی که نرم کننده روی موهای شما به روی پوست شما برخورد نکند.

واکنش‌ها تاکنون بسیار نادر بوده است، اما اگر محصولی که استفاده می‌کنید، که پوست سرتان را تحریک می‌کند، توجه کنید. خطر اصلی ورود محصول به چشم یا بینی است که ممکن است باعث ایجاد یک احساس سوزش کم شود.

هم چنین استفاده مکرر، از نرم کننده های مبتنی بر سیلیکون باعث جمع شدن پوست سر و آسیب به مو می شود. سیلیکون یک ماده پرکاربرد در نرم‌کننده‌ها است، که با ایجاد پوششی در اطراف تارهای مو، درخشندگی موقتی به مو می‌دهد. روش عاقلانه این است که مواد موجود در نرم کننده ها و سایر محصولات مراقبت از مو را قبل خرید بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند تشخیص دهید که کدام محصول برای موی شما مناسب است.

سخن آخر

حالا که اهمیت استفاده از نرم کننده مو را به خوبی درک کرده اید، امیدواریم که به شما در رسیدن به موهای سالم و درخشان کمک کرده باشیم.

حذف نرم‌کننده، از مراقبت های مو می‌تواند به شدت به وضعیت موهای شما آسیب برساند و موهایتان را بسیار خشک و وز کند. مهم است که بدانید موهای کم آب، بیشتر مستعد مشکلات مو هستند، به همین دلیل است که باید موهایتان را همیشه هیدراته و تغذیه کنید. بنابراین، برای دستیابی به موهای ابریشمی و صاف، از امروز یک نرم کننده خوب و مناسب موهایتان  را در برنامه مراقبت از موهای خود قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.