۸ چیزی که می‌توان با مسواک تمیز کرد

از مسواک می‌توانید استفاده‌های مختلفی بکنید

مسواک علاوه بر اینکه ابزاری برای تمیز و شفاف نگه داشتن دندان‌هاست، می‌تواند ابزار مفیدی برای تمیز کردن دیگر چیزها هم باشد. کرک و آلودگی به راحتی در فضاهای تنگ و باریک می‌مانند و غیر از مسواک با ابزار دیگری نمی‌توان آنها را از بین برد. در این مطلب لیستی از وسایلی که می‌توان به وسیله مسواک تمیز کرد را ارائه می‌دهیم:

سشوار

سشوار و مسواک
پرزهای داخل دریچه‌های سشوار را با مسواک تمیز کنید

اگر احساس کردید قدرت سشوار شما مانند سابق نیست، ممکن است علت آن پرزهایی باشد که در دریچه سشوار گیر کرده است که موجب می‌شود موتور سشوار چندان قدرتمند عمل نکند.

پارچه نایلونی

جوراب نایلونی و مسواک
برای بیرون آوردن موهایی که به پارچه چسبیده مسواک بزنید

حالت چسبنده بودن اینگونه پارچه‌ها موجب می‌شود مو وکرک به راحتی در آن گیر کرده و بچسبد. شما می‌توانید توسط یک مسواک با موهای زبر و ضخیم این پارچه‌ها را مسواک بزنید تا موها و چیزهای زائدی که به آن چسبیده جدا شود.

روی اجاق گاز

اجاق گاز و مسواک
لکه‌های سرسخت روی اجاق گاز را با مسواک تمیز کنید

گاهی دستمال و اسفنج نمی‌توانند لکه‌های سرسخت را از بین ببرند.  با شوینده های مخصوص اجاق گاز روی اجاق را با حرکات دایره‌ای کوچک مسواک بزنید  تا لکه‌های روی اجاق گاز از بین برود.

ملاط دوغاب کاشی

کاشی و مسواک
مسواک را با سفیدکننده و آب به دوغاب بین کاشی‌ها بزنید

¾ فنجان سفید کننده را با ۴ لیتر آب ترکیب کنید بگذارید چند دقیقه روی کاشی‌ها بماند سپس فاصله بین کاشی‌ها را با یک مسواک کوچک بشویید.

صندلی ماشین

صندلی ماشین و مسواک
خرده ریز بین صندلی‌ها را با مسواک بیرون بیاورید

آیا شما هم از ریختن خرده‌های نان بین صندلی‌های ماشین متنفرید؟ تنها کاری که باید بکنید این است که به وسیله یک مسواک خرده ریزه‌ها را از بین صندلی‌ها بیرون بیاورید و سپس جارو بکشید.

شیرآلات

شیرآلات و مسواک
مسواک را با آب و صابون به شیرآلات بزنید

نگران اثر انگشت بر روی شیرآلات نباشید. با آب و صابون و به وسیله مسواک لکه‌های روی شیرآلات را تمیز کنید قبل از اینکه باکتری‌ها شروع به رشد کنند.

سینک

سینک ظرفشویی و مسواک
نمک، نوشابه و سرکه داخل سینک ظرفشویی بریزید و سپس سینک را با مسواک تمیز کنید

½ فنجان نوشابه گازدار را با ¼ فنجان نمک مخلوط کنید سپس این مخلوط را داخل سینک ظرفشویی بریزید پس از آن یک فنجان سرکه گرم شده را بریزید. در نهایت کثیفی‌های به جا مانده را می‌توانید با مسواک تمیز کنید.

ظروف داخل یخچال

ظرف یخچال و مسواک
با مسواک گوشه‌ها و قسمت‌های عمیق ظرف را تمیز کنید

طبقات یخچال که کار آبگیری انجام می‌دهند به مرور زمان لک می‌شوند. شما می‌توانید با آب و صابون آنها را تمیز کنید و گوشه‌ها و قسمت‌های عمیق‌تر را مسواک بزنید.

منبع housebeautiful.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.