راهکارهایی برای افزایش انرژی و کارایی

برای پرانرژی بودن و بهتر عمل کردن به خودتان کمک کنید

چه شغل خود را دوست داشته باشید یا نه، از دست دادن انرژی و کارایی چیزی است که هر کسی هر از گاهی تجربه می‌کند. گاهی اوقات کار می‌تواند خسته‌کننده باشد و این چیز غیرعادی نیست اگر صبح‌ها با خستگی و بدون انرژی برای ادامه دادن کار از خواب بیدار شوید. روانشناسان به این حالت “فرسودگی روانی” می‌گویند و چه در اداره کار کنید و چه در خانه این حالت می‌تواند برایتان پیش بیاید. اما راهکارهایی وجود دارد که به وسیله آنها می‌توانید از این حالت پیشگیری کنید و یا هر زمان آن را از بین ببرید تا انرژی و کارایی شما برگردد.

مواظب تغذیه خود باشید

کیفیت تغذیه در سطح انرژی بسیار تاثیرگذار است. بنابراین روز خود را با خوردن آب لیمو آغاز کنید تا متابولیسم بدن فعال شود و صبحانه‌ای سرشار از پروتئین بخورید تا به بدن سوخت‌رسانی انجام شود. حتما همه وعده‌های غذایی را بخورید و همیشه برای مواقعی که هوس تنقلات شیرین می‌کنید مقداری میوه، آجیل و آب همراه داشته باشید. حتما غذاهای تازه بخورید نه غذاهای سرد و فرآوری‌شده. آب‌میوه و سبزیجات را بگیرید اینها می‌توانند اسموتی‌های خوشمزه‌ای باشند که ظرف مدت چند دقیقه آماده می‌شوند و انرژی لازم برای کل روز را به شما می‌دهند.

خواب خوب داشته باشید

هیچ درمانی بهتر از خواب خوب شبانه نیست بنابراین از این مورد بی‌تفاوت رد نشوید. کار کردن زیاد و مسئولیت سنگین می‌تواند کیفیت خواب شما را کاهش دهد اما راهکارهای بسیاری وجود دارد که کمک می‌کند بهتر بخوابید. عصر هنگام چیز سبکی بخورید، وسایل الکترونیکی را قطع کنید، زود به رختخواب بروید تا خواب راحت‌تری داشته باشید.

فعالیت فیزیکی داشته باشید

تمرینات و ورزش‌های بسیاری مخصوص کارمندان پشت میز نشین وجود دارد که کمک می‌کند ورزش و فعالیت فیزیکی خود را ادامه دهند. اگر می‌خواهید بازدهی کارتان و همچنین انرژی شما افزایش یابد، بابت سرمایه‌گذاری برای ورزش و فعالیت فیزیکی خود تردید نکنید.

فضای کارتان را تمیز کنید

گفته می‌شود شلختگی می‌تواند خلاقیت را افزایش دهد اما این اصل همیشه و در مورد همه افراد صادق نیست. وقتی میز کار خود را تمیز می‌کنید و هر چیزی را سر جای خودش می‌گذارید، در واقع دارید زمان و روح و روان خود را برای انجام کارهای مهمتری ذخیره می‌کنید. مسلما وقتی محیط تمیز و مرتب باشد بهتر می‌توان تمرکز کرد و اندیشید.

اولویت‌بندی هوشمندانه داشته باشید

اگر کارایی شما پایین آمده به این دلیل است که هدف خود را گم کرده‌اید. بهترین روش برای بازیابی دوباره اهداف نوشتن آنهاست (روش های صحیح هدف گذاری را مطالعه کنید). لیستی از هرآنچه می‌خواهید به آن دست یابید و دلایلتان را برای دستیابی به آنها، یادداشت کنید. پس از آنکه لیست را تکمیل کردید، اولویت‌بندی انجام دهید. روانشناسان پیشنهاد می‌کنند کارهای سخت‌تر را که بابت آنها نگران هستید و انجام آنها به شما اعتماد به نفس می‌دهد، در ابتدای لیست قرار دهید.

مثبت‌اندیش باشید

فقط به مدت یک هفته به چیزهای مثبت فکر کنید و بدین گونه ذهن خود را به چالش بکشید. این فقط یک خوشبینی ساده نیست بلکه تمرین دیدن جنبه‌های مثبت هر چیزی است. این تمرین کمک می کند در روزهایی که انرژی، کارایی و اعتماد به نفس شما پایین آمده سنگینی آن را با افکار منفی بیشتر نکنید. این عادت را در خود ایجاد کنید که همیشه در مواجهه با هر موقعیتی واکنش‌های مفید و مثبت را برگزینید، بدین گونه خواهید دید زندگی شما تغییر خواهد کرد.

ببینید خود را با چه کسی مقایسه می‌کنید

دیدن افراد موفق خوب است اما مواظب باشید در دام مقایسه کردن خود با آنها نیفتید. همیشه کسانی هستند که از شما بهتر عمل می کنند اما احساس بدبختی کردن به خاطر این موضوع فقط عزت نفس شما را از بین می برد. به جای آن به نتایج کارهای خود بیندیشید. با یادآوری دستاوردهای خود، از اشتباهات درس می گیرید و در آینده به چیزهای بیشتری خواهید رسید.

زمان تصمیم گیری را کمتر کنید

هر چه زمان بیشتری برای تصمیم گیری صرف کنید انرژی بیشتری از شما صرف می شود تا جایی که زیاد فکر کردن ممکن است شما را گمراه کرده و موجب تصمیم گیری اشتباه شود. بهترین راه حل این است که محدودیت زمانی برای تصمیم گیری های خود اتخاذ کنید. این روش را حتی برای کوچکترین کارها به کار ببندید مانند شستن لباس ها و خواهید دید چقدر بهره وری شما افزایش می یابد.

به خودتان اجازه اشتباه کردن بدهید

اشتباه از آن انسان است و شکست می تواند موقعیت فوق العاده ای برای یادگیری و پیشرفت باشد. با این حال بسیاری از افراد این را نمی دانند از این رو ترس از شکست آنها را از پا می اندازد و مانع از پیشرفت آنها می شود. به هر حال اشتباهات به شما می آموزند خود را همانگونه که هستید بپذیرید و کمک می کنند اهداف خود را روشن کنید. همین که دست از ترسیدن بردارید و ضعف ها و نواقص خود را بپذیرید، اعتماد به نفس شما افزایش پیدا خواهد کرد و شکست ناپذیر خواهید شد.

همانطور که دیدید، بالا بردن کارایی و انرژی کار چندان سختی نیست فقط کافی است به خود تکانی بدهید و این کارها را به صورت عادت هر روزه درآورید. پس دست به کار شوید و این راهکارها را عملی کنید.

منبع socialifestylemag.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.