طرز تهیه کیک عسل روسی

کیک چندلایه روسی را امتحان کنید

این کیک حدودا ۸ لایه نازک دارد همراه با خامه با رویه پودری. مزه این کیک زیاد شیرین نیست و اگر خیلی حساس و دقیق باشید متوجه طعم عسل می‌شوید. خامه لابلای لایه‌ها بیشتر طعمی شبیه پنیر خامه‌ای می‌دهد. یک روز را برای برای درست کردن این کیک وقت بگذارید. شما می‌توانید لایه‌های کیک را از چند روز قبل آماده کنید. درست کردن این کیک عسل روسی تجربه جذاب و جالبی خواهد بود. امتحان کنید:

  • مواد لازم برای تهیه کیک عسل روسی:

  • عسل: ½ فنجان (۱۷۰ گرم)
  • شکر: ½ فنجان (۱۰۰ گرم)
  • کره: ½ فنجان (۱۱۵ گرم)
  • جوش شیرین: ۱ قاشق چایخوری
  • تخم مرغ: ۳ عدد بزرگ
  • نمک: ¼ قاشق چایخوری
  • عصاره وانیل: ۱ قاشق چایخوری
  • آرد چندمنظوره: ۳ و ½ فنجان (۴۵۵ گرم)
  • مواد لازم برای بین طبقات و رویه کیک:

  • خامه ترش: ۳۲ اونس (۴ فنجان یا ۹۰۰ گرم)
  • شیر غلیظ شده شیرین: ۴۰۰ گرم
  • طرز تهیه کیک عسل روسی:

فر را در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. دو ورقه شیرینی‌پزی را آماده کنید. حدود ۶ ورقه شیرینی‌پزی را طوری قرار دهید که دایره‌ای به قطر ۲۰ سانتیمتر درست کند.

مخلوط کردن مواد کیک عسل روسی

در تابه‌ای متوسط، شکر، عسل و کره را در حرارت ملایم مخلوط کنید. بگذارید ۳ تا ۴ دقیقه بپزد. باید رنگ آن کمی تیره شده و بوی خوبی داشته باشد. سپس جوش شیرین را اضافه کنید.

تابه را از روی حرارت برداشته و دو تا سه دقیقه بگذارید خنک شود. قرار نیست مواد کاملا سرد شود فقط کمی از حرارت آن کم شود. یکی یکی تخم مرغ‌ها را داخل کاسه‌ای بشکنید و خوب هم بزنید. تمام مدت مخلوط عسل را هم بزنید و آرام آرام مخلوط تخم مرغ را به آن اضافه کنید (هر بار به اندازه ½ قاشق چایخوری عسل بریزید). هم زدن را متوقف نکنید. تا جایی ادامه دهید که تخم مرغ‌ها کاملا مخلوط شوند.

اضافه کردن آرد به مواد کیک عسل روسی

نمک، وانیل و ۳ فنجان آرد (۳۹۰ گرم) را اضافه کرده و با قاشق هم بزنید. کم کم خمیر نسبتا سفتی درست می‌شود. ½ فنجان باقی مانده از آرد را نیز کم کم اضافه کنید و با دست خوب ورز بدهید.

خمیر کیک عسل روسی

روی پیشخوان آشپزخانه کمی آرد بپاشید و خمیر را به ۸ قطعه تقسیم کنید. اولین تکه خمیر را بین دو کاغذ شیرینی‌پزی رول کنید (نیاز به آرد نیست) تا دایره‌ای به قطر کمی بیشتر از ۲۰ سانتیمتر ایجاد شود. کاغذ شیرینی‌پزی بالایی را بردارید. به آرامی روی خمیر را آرد بپاشید، در صورتی که می‌خواهید روی آن چیزی بگذاید مثل کاسه‌ای دایره‌ای شکل یا تابه‌ای به قطر ۲۰ سانتیمتر تا خمیر دایره‌ای شما شکل و فرم بهتری بگیرد. پس از آنکه خمیر دایره‌ای شما شکل گرفت آن را روی کاغذ شیرینی‌پزی که آماده کرده بودید، بگذارید. بهتر است کاغذها کمی روی هم قرار گرفته باشند. با چنگال در قسمت‌های مختلف خمیر سوراخ ایجاد کنید. خمیر دایره‌ای خود را روی صفحه فر قرار داده و بگذارید به مدت ۶ تا ۷ دقیقه بپزد. باید خمیر خوب حالت بگیرد و اطراف آن کمی تیره شود. کیک را بیرون آورده و روی طبقات فلزی بگذارید تا خنک شود و از کاغذهای شیرینی‌پزی برای طبقات دیگر مجدد استفاده کنید.

رول کردن خمیر کیک عسل روسی

همین که لایه اول درست شد، به سرعت تکه دیگر خمیر را برداشته و رول کنید و برای پختن داخل فر بگذارید. به همین صورت لایه‌های دیگر را نیز آماده کنید. به همین صورت ادامه دهید تا در نهایت ۸ لایه آماده کیک داشته باشید.

لایه‌های کیک را که داخل فر می‌گذارید مدام چک کنید زیرا لایه‌های نازک زود پخته می‌شوند. ظرف ۵ دقیقه باید طلایی رنگ بشود. بگذارید لایه‌ها کاملا سرد شوند.

لایه‌های کیک عسل روسی

در کاسه‌ای بزرگ، خامه ترش و شیر غلیظ شده شیرین را مخلوط کنید. همین که لایه‌های کیک سرد شد، یک لایه از مخلوط خامه را روی یک طبقه کیک ریخته و لایه دیگر را روی آن بگذارید و بدین صورت فاصله بین لایه‌ها را با مخلوط خامه پر کنید.

کاغذ شیرینی‌پزی استفاده شده را به صورت نوارهای باریکی برش دهید و اطراف کیک بگذارید تا کیک را صاف و مرتب نگه دارد.

¾ فنجان از مخلوط خامه ترش را وسط اولین لایه کیک بریزید. کمی آن را از مرکز به اطراف پخش کنید. ۳ تا ۵ سانتیمتر از حاشیه آن را خامه نزنید. لایه بعدی را روی آن گذاشته و این مراحل را تا لایه هشتم تکرار کنید.

خامه و کیک عسل روسی

در هر حال خامه از اطراف کیک بیرون میریزد. این عادی است زیرا خامه برای جذب شدن در کیک اندکی غلیظ است. کیک را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید. سپس کیک را بیرون آورده با قاشق به آرامی خامه‌های ریخته شده در اطراف کیک را به کناره‌ها و بالای کیک پخش کنید. بگذارید یک شب در یخچال بماند.

تکه‌های خمیر کیک عسل روسی

تکه‌های باقیمانده از خمیر را داخل مخلوط کن بریزید.

کیک را از یخچال بیرون بیاورید و دوباره تمیزکاری‌ها را انجام دهید. خامه‌ها را اطراف و بالای کیک پخش کنید. اگر بخواهید روی کیک را تزیین کنید، می‌توانید با استفاده از کاغذهای شیرینی‌پزی استفاده شده، شابلن درست کنید و روی کیک بگذارید.

با قاشق کوچکی اطراف و روی کیک را از خرده‌های خمیر بپاشید. می‌توانید خرده‌های خمیر را با شابلون روی کیک بریزید تا شکل زیبایی پیدا کند. شابلون را از روی کیک بردارید و از تصویر زیبای آن شگفت‌زده خواهید شد.

مرحله نهایی کیک عسل روسی

حال می‌توانید کیک را سرو کنید یا تا ۵ روز داخل یخچال نگه دارید. برای آنکه برش‌های کیک تمیزتر شود، کارد را با آب داغ خیس کنید.

منبع smittenkitchen.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.