۸ کاری که می‌توانید برای سلامت و تناسب اندام خود انجام دهید

با این تغییرات کوچک، نتایج بزرگ بدست آورید

دوست دارید سال آینده این موقع در چه وضعیتی باشید؟ اگر هدف شما برای سال آینده لاغرتر شدن، سلامت بیشتر و شادتر بودن است با چند کار کوچک می‌توانید به این هدف برسید. مطلب زیر را مطالعه کنید. با انجام همین کارهای کوچک خواهید دید تا سال آینده چه تغییراتی در شما ایجاد خواهد شد.

اگر هفته‌ای ۱ پوند وزن کم کنید

هفته‌ای ۱ پوند (حدود ۵۰۰ گرم) شاید به نظر خیلی کم باشد اما در پایان سال ۵۲ پوند (حدود ۲۴ کیلوگرم) وزنتان کم خواهد شد. اما اگر اضافه وزن دارید کم کردن ۵ تا ۱۰ درصد وزنتان می‌تواند به بهبود فشار خون، کلسترول و قند خون کمک کند. همین مقدار نیز به کم شدن ریسک ابتلا به بیماری‌های خطرناک مانند بیماری های قلبی-عروقی و دیابت کمک می‌کند.

اگر در فروشگاه بچرخید

اگر هفته‌ای یک بار به فروشگاه بزرگ بروید و پیش از خرید کردن در آن دور بزنید، در طول سال ۱۲ مایل بیشتر پیاده روی کرده‌اید. با حرکت U شکل در میان راهروهای یک فروشگاه با اندازه متوسط، هر بار که به فروشگاه می‌روید ¼ مایل پیاده‌روی می‌کنید.

اگر از پله استفاده کنید

استفاده از پله موجب می‌شود دو برابر بیشتر از زمانی که از آسانسور استفاده می‌کنید، کالری بسوزانید. یک خانم ۷۲ کیلوگرمی در سال حدودا ۴۹۴۰ کالری می‌سوزاند اگر این خانم هر روز سه دقیقه از پله استفاده کند (همزمان با این که وسایلی به وزن ۱ تا ۱۵ پوند با خود حمل می‌کند). در حالی که اگر این خانم روزانه سه دقیقه از آسانسور استفاده کند ۱۰ کالری می‌سوزاند که در سال حدود ۲۴۸۰ کالری خواهد شد.

اگر روزانه یک شیرینی را حذف کنید

در یک سال ۲۱۱۷۰ کالری را حذف کرده‌اید. همین مقدار برای کم کردن ۶ پوند از وزن کافی است. هر چه بیشتر شیرینی را حذف کنید بیشتر وزن کم می کنید.

اگر به جای کره از روغن استفاده کنید

در طول یک سال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را ۱۹ درصد کاهش می‌دهید. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده است محققان حوزه سلامت عمومی هاروارد در آزمایشی بر روی ۱۳۰۰۰ نفر که مصرف چربی‌های اشباع شده (که در کره و گوشت قرمز موجود است) را کاهش داده و از چربی‌های اشباع نشده (که در روغن سویا و کلزا هست) استفاده کرده‌اند، نتیجه تحقیق افت خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نشان داده است.

اگر چند ساعت کمتر تلویزیون نگاه کنید

خطر مرگ زودرس را کاهش می‌‍دهید. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شد نشان می‌دهد افرادی که روزانه ۶ ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند نسبت به کسانی که اصلا تلویزیون نگاه نمی‌کنند، زندگی کوتاه‌تری دارند (حدود ۴ تا ۱۸ سال کمتر عمر می‌کنند). محققان می‌گویند هر یک ساعت تلویزیون تماشا کردن بعد از ۲۵ سالگی امید به زندگی را ۲۱.۸ دقیقه کاهش می‌دهد. تلویزیون به خودی خود مقصر نیست، تماشای تلویزیون در طولانی مدت عمر را کاهش می‌دهد. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ که در مجله اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شد، بیان شده است که زنانی که در فاصله زمان‌هایی که کار ندارند، حدود ۶ ساعت جلوی تلویزیون می‌نشینند ۳۷ درصد بیشتر احتمال دارد که زودتر از کسانی که در طول روز کلا ۳ ساعت جلوی تلویزیون می‌نشینند، از دنیا بروند. کسانی که روی صندلی می‌نشینند و ویلچرنشینان ۱۸ درصد بیشتر احتمال دارد زودتر از کسانی که فعالند بمیرند. محققان معتقدند نشستن زیاد می‌تواند آنزیم‌های مرتبط با سوخت و ساز چربی‌ها را سرکوب کند و یا به شیوه‌ای غیرمستقیم بر کلسترول، گلوکز، فشار خون و دیگر شاخص‌های سلامت اثر بگذارد. باشگاه رفتن روزانه به اندازه کافی نمی‌تواند تغییر ایجاد کند. راه حل در بلند شدن و راه رفتن در طول روز است. کارشناسان توصیه می‌کنند هر ۳۰ دقیقه یا کمتر از روی صندلی بلند شوید.

اگر در هر ماه با یک دوست قدیمی تماس بگیرد

تحقیقات نشان داده است کسانی که حلقه‌های دوستی قوی دارند ۵۰ درصد بیشتر از همتایان خود که کمتر اجتماعی هستند عمر می‌کنند. بنابراین اگر برایتان مقدور است روزانه یا هفتگی با یک دوست (قدیمی یا جدید) تماس بگیرید.

اگر یک دقیقه زودتر به رختخواب بروید

اگر هر شب یک دقیقه زودتر بخوابید در عرض دو ماه یک ساعت بیشتر می‌خوابید ( یک دقیقه زودتر خوابیدن برای هر روز، در یک سال ۶ ساعت خواب بیشتر خواهید داشت). خواب کافی فواید بسیاری دارد. کم خوابی ریسک ابتلا به چاقی، دیابت، مشکلات قلبی را بالا می‌برد و موجب کاهش تمرکز، افزایش احتمال تصادف رانندگی و ضعیف شدن حافظه می‌شود.

منبع realsimple.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.