راهنمای خرید و مقایسه اسپرسوساز دلونگی،‌ مباشی و نوا + قیمت

طعم اسپرسو تهیه شده تا حد زیادی به قدرت اسپرسو ساز بستگی دارد.

قهوه از نوشیدنی های محبوب در دنیاست. طعم و بوی قهوه و انرژی بخش بودن آن، بسیاری را عادت به این نوشیدنی کافئین دار حتی چندین بار در روز کرده است. کسانی که زیاد قهوه می نوشند، به دنبال دستگاهی کاربردی و خوب برای درست کردن قهوه هم در سریعترین زمان ممکن و هم با کیفیت عالی هستند. به طور کلی دانه های قهوه را به دو روش میتوان عصاره گیری کرد: موکاپات و اسپرسو.

دستگاه های اسپرسوساز زیادی برای کمک به عاشقان قهوه ساخته شده است. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و به دنبال یک اسپرسوساز خوب می گردید، لازم است یک بررسی خوب و جامع در بین اسپرسوسازهای معروف داشته باشید و با مقایسه انواع اسپرسوساز، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

در این مقاله قصد داریم ۳ اسپرسو ساز پر فروش بازار ایران یعنی اسپرسوساز دلنوگی ۶۸۵ ،‌اسپرسوساز مباشی۲۰۳۴  و اسپرسوساز نوا ۱۴۹ که در محدوده قیمت یکسانی هستند را با هم مقایسه کنیم.

معرفی اسپرسوساز دلونگی ،‌اسپرسوساز مباشی و اسپریوساز نوا

همانطور که گفته شد، این سه برند از بهترین مارک های اسپرسوساز خانگی در بازار هستند که در ادامه به معرفی بیشتر هر یک خواهیم پرداخت.

۱. اسپرسو ساز دلونگی EM685 ؛ طراحی اصیل ایتالیایی

اسپرسوساز دلونگی ۶۸۵

 

اسپرسو ساز دلونگی ۶۸۵، دستگاه اسپرسو ساز شیک و جمع و جور است که برای تکمیل میز کار آشپزخانه شما طراحی شده است. اسپرسوساز دلونگی با بدنه استیل ضد زنگ و روکش فلزی ، زیبایی های طراحی اصیل ایتالیایی را به هر آشپزخانه ای اضافه می کند. اسپرسو ساز دلونگی با عرض ۱۵ سانتی متر فضای زیادی از آشپزخانه ی شما اشغال نمی کند.

۲.اسپرسو ساز نوا ۱۴۹؛ همه فن حریف

 

اسپروساز نوا ۱۴۹

اسپرسوساز نوا ۱۴۹ NOVA با طراحی خوب، یک دستگاه پر قدرت و کاربردی برای مصارف خانگی است. اسپرسو ساز نوا ۱۴۹ با قدرت بخار ۱۵ بار یک اسپرسو ساز قوی محسوب می شود. اسپرسو غلیظ عصاره گیری شده از این دستگاه با کرما (فوم)ی عالی نشان دهنده ی قدرت بسیار خوب نوا ۱۴۹ است. نوا ۱۴۹ دارای نازل تولید بخار و آب جوش است که از آن برای تهیه کاپوچینو، کف شیر، لاته و انواع نوشیدنی های گرم استفاده می شود. در مدل اسپرسو ساز نوا ۱۴۹ نازل بخار قابل چرخش طراحی شده است که استفاده از آن را ساده کرده است. همچنین اسپرسو ساز نوا ۱۴۹ مجهز به صفحه ی گرم کننده ی فنجان بزرگتری نسبت به اسپرسو ساز دلونگی و مباشی است  که به شما کمک می‌کند تعداد بیشتری فنجان قهوه را گرم کنید و از نوشیدن یک فنجان اسپرسو خوب لذت ببرید.

۳. اسپرسو ساز مباشی ME-ECM 2034 ؛ سامورایی

اسپروساز مباشی ۲۰۳۴

 

شرکت مباشی در مدل ۲۰۳۴ طراحی اسپرسو ساز خانگی خود را بهبود بخشیده است. علاوه بر افزایش توان این  اسپرسو ساز نسبت به مدل های خانگی، قابلیت های مربوط به دستگاه های صنعتی را نیز تا حدی اضافه کرده.

از جمله ی این ویژگی ها می توان به نازل بخار یا استیم وند بلند و  قابلیت چرخش اشاره کرد که کنترل خروجی بخار را برای تولید فوم (کرمای) بهتر و مخملی تر برای لته آسان تر می کند، همچنین پرتافیلتر سنگین با ناودانی های طرح صنعتی و بسکت های تک مرحله ای را می توان نام برد.

بسکت های تک مرحله ای برخلاف بسکت های تحت فشار کرمای بهتر و واقعی تری از قهوه به دست می دهند اما بسکت های این دستگاه ها برخلاف مدل های صنعتی و نیمه صنعتی، سایز  ۵۱ میلی متر هستند.

در دستگاه اسپرسوساز مباشی ۲۰۳۴  کنترل کارکرد دستگاه و انتخاب عصاره ی تک و دوبل یا منوال (حالت دستی) مانند بسیاری از دستگاه های اتوماتیک دیگر با دکمه صورت می گیرد. اسپرسو ساز مباشی دارای یک نمایشگر تایمر برای چک کردن زمان خروجی عصاره است.  همچنین در یک دست شدن بخار خروجی و ثبات دمای آن تاثیر بسزایی می گذارد. مدل ۲۰۳۴ دارای یک عدد پرتافیلتر استیل – فوم با کفیت بالا است و  همچنین یک عدد پیچر به همراه دستگاه عرضه می شود.

مقایسه اسپرسوساز دلونگی ،‌مباشی و نوا بر اساس فاکتورهای مختلف

به طور کلی در انتخاب اسپرسو ساز به چند نکته باید دقت شود:

  • توان یا قدرت دستگاه
  • عملکرد و برنامه های اسپرسو ساز
  • پرتا فیلتر
  • فیلترهای اسپرسو ساز
  • پیچ تنظیم بخار
  • تعمیر پذیر بودن اسپرسو ساز
  • لوازم جانبی در دسترس

با توجه به این فاکتورها، ۳ اسپرسوساز نامبرده شده را با هم مقایسه کردیم:

توان اسپرسوساز

طعم اسپرسو تهیه شده تا حد زیادی به قدرت اسپرسو ساز بستگی دارد. هر چه این توان بیشتر باشد، عطر و طعم قهوه‌ای که تهیه می‌شود، کیفیت قابل قبولی خواهد داشت. نباید از یک دستگاه اسپرسو ساز خانگی انتظار کیفیت اسپرسوی دستگاه صنعتی را داشت. اسپرسو ساز دلونگی و اسپرسو ساز مباشی با ۱۳۵۰ وات از اسپرسو ساز نوا که ۱۲۵۰ وات قدرت دارد، کمی توان بیشتری دارند.

علاوه بر این، قدرت پمپ بخار هم اهمیت ویژه ای  دارد. چون هر چه توان پمپ بخار اسپرسو ساز بیشتر باشد، آب جوش سریع‌تریی تهیه می کند. در مورد این پارامتر، هر ۳ دستگاه در یک رده قرار می گیرند.

عملکرد اسپرسو ساز

برخی از دستگاه‌ها تنها برای تهیه اسپرسو ساخته شده اند. در حالی که مدل‌های دیگر علاوه بر آماده کردن اسپرسو، می‌توانند سایر نوشیدنی‌ها مانند لاته و کاپوچینو را هم تولید کنند. در این پارامتر نیز هر ۳ دستگاه قادر به تولید اسپرسو، لاته، کاپاچینو و … هستند، با این تفاوت که اسپرسو ساز دلونگی کاپوچینو حرفه ای تری تولید می کند.

پرتا فیلتر

یکی از پارامترهایی که مستقیما روی عمر اسپر سوساز و عملکرد آن تاثیر می‌گذارد، پرتا فیلتر است. پرتا فیلترها علاوه بر این که  کیفیت دستگاه را نشان می دهد، قابلیت تغییر و بهبود آن را هم دارند.

به این معنا که می‌توان با تغییراتی که در آن‌ها ایجاد می‌شود، برای تولید اسپرسو از کپسول قهوه یا انواع دیگر آن به جای پودر قهوه استفاده کنید. در مورد ۳ دستگاه مورد بررسی، اسپرسو ساز مباشی عملکرد بهتری با پرتافیلتر صنعتی دارد.

اسپرسوساز

نکات مهم در خرید اسپرسوساز

هنگام بررسی دستگاه اسپرسو ساز حتما به پیچ تنظیم بخار توجه کنید. با استفاده از این پیچ شما می‌توانید میزان بخار خروجی را تنظیم کنید.

دقت کنید اسپرسو ساز فیلتر تصفیه آب داشته باشد. این فیلتر با تصفیه آب شهری، از ورود املاح و رسوب به لوله‌های اسپرسو ساز جلوگیری می‌کند.

بهتر است هنگام خرید اسپرسو ساز به این مورد نیز توجه داشته باشید. در این صورت هم عمر دستگاه افزایش پیدا می‌کند و هم کیفیت قهوه ای که تولید می‌کنید، بسیار بهتر خواهد بود.

علاوه بر نکات ذکر شده، لازم است موارد زیر را هم هنگام خرید اسپرسو ساز در نظر داشته باشید:

  • بودجه‌ای که برای خرید قهوه ساز در نظر گرفته‌اید.
  • نوع نوشیدنی‌ای که می‌خواهید با استفاده از این دستگاه تهیه کنید.
  • فضایی که می‌خواهید اسپرسو ساز را در آن قرار دهید.
  • تعداد دفعاتی که می‌خواهید در طول روز از اسپرسوساز استفاده کنید.

بررسی ویژگی های جانبی اسپرسوساز

برخی از دستگاه‌های اسپرسوساز به ویژگی‌های جانبی مجهز شده‌اند که معمولا عدم وجود آن‌ها تأثیری در عملکرد اصلی دستگاه ندارند.

در واقع اگر دستگاهی به این ویژگی‌های جانبی مجهز نباشد، به این معنی نیست که نمی‌تواند در فهرست بهترین دستگاه اسپرسوساز خانگی قرار بگیرد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های جانبی در دستگاه‌های اسپرسوساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیلتر آب (به منظور از بین بردن طعم و کلر آب)
  • آسیاب (به منظور آسیب کردن دانه‌های کامل قهوه)
  • گرم‌کن فنجان (به منظور گرم نگه داشتن فنجان تا زمان آماده شدن اسپرسو)

جدول مقایسه اسپرسوساز دلونگی ،‌اسپرسوساز مباشی و اسپرسوساز نوا

  دلونگی ۶۸۵ نوا ۱۴۹ مباشی ۲۰۳۴
توان ۱۳۵۰ وات ۱۲۵۰ وات ۱۳۵۰ وات
ابعاد ۳۳-۱۴.۹-۳۱ ۳۷-۳۲-۲۴ ۳۵-۳۱-۲۶
وزن ۵ کیلوگرم ۶.۵ کیلوگرم ۴ کیلوگرم
حجم مخزن آب ۱ لیتر ۱.۲ لیتر ۱.۵
فشار بخار ۱۵ بار ۱۵ بار ۱۹ بار
جنس بدنه استیل استیل استیل و پلاستیک
طول سیم ۱.۵ متر ۱ متر ۱.۵ متر
پرتا فیلتر خانگی خانگی صنعتی
گرم کن فنجان دارد دارد
تولید کف شیر دارد دارد دارد
آسیاب ندارد ندارد ندارد
فیلتر آب دارد دارد دارد
اقلام همراه محصول پرتافیلتر

بسکت سینگل و دبل

تمپر پلاستیکی

پرتافیلتر

بسکت سینگل و دبل

تمپر پلاستیکی

 

پرتافیلتر صنعتی

بسکت سینگل و دبل

تمپر فلزی

پیچر

پیمانه

فرچه نظافت

قیمت( آبان ۱۴۰۲) ۷.۳ میلیون ۶.۲ میلیون ۷ میلیون

بهترین اسپرسو ساز خانگی کدام است؟

پس از بررسی بهترین اسپرسوسازهای خانگی در بازار، به لیستی که در این مطلب اشاره شد خواهید رسید. سه اسپرسوساز دلونگی ،مباشی و نوا در حال حاضر از بهترین برندهای اسپرسو ساز در بازار هستند که بهترین اسپرسو را به شما تحویل می دهند. با این حال شاید انتخاب از میان این سه برایتان کمی دشوار باشد. در این مطلب سعی کردیم نگاهی به ویژگی های هر سه اسپرسوساز داشته باشیم تا به شما در انتخاب کمک کنیم.

به طور کلی انتخاب از میان اسپرسوسازها بستگی به اولویت های شما دارد. چنانچه تجربه خوب یا بد در خرید اسپرسوساز داشته اید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظر
  1. سعید می گوید

    اسپرسوساز نوا ۱۲۸ که نیمه صنعتیه از ۱۴۹ بهتره

    1. Pumpkin می گوید

      ممنون که نظرتون. در این مطلب تلاش شده اسپرسوساز های خانگی در رنج قیمت ۷ میلیون و پر فروش مورد بررسی قرار بگیرن

  2. حسن صفری می گوید

    دلونگی ۶۸۵ دارم واقعا اسپرسوساز خوبیه ولی پیشنهاد میکنم آنلاین نخرین کارتن دستگاه من پاره ارسال شده بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.