آیا با فواید آب خربزه قندی برای سلامتی آشنایی دارید؟

یک میوه تابستانی مفید برای بسیاری بیماری‌ها

اگر عاشق میوه‌ها و آب میوه‌ها هستید، با خواندن فواید آب خربزه قندی بیشتر عاشق این میوه می‌شوید. آب خربزه قندی یک نوشیدنی دلچسب در روزهای گرم تابستانی است. کالری پایینی دارد و میل به شیرینی را در شما برطرف می‌کند و همچنین حاوی ویتامین‌های اساسی چون ویتامین B و C و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن و زینک است.

در این مطلب قصد داریم چند نمونه از فواید آب خربزه قندی برای سلامتی را مرور کنیم:

دشمن کلسترول است

آب خربزه قندی حاوی فیبر محلول است که به پایین آوردن میزان کلسترول کمک می‌کند. کلسترول بد که تحت عنوان کلسترول LDL شناخته شده است، توسط فیبر محلول از سیستم بدن خارج می‌شود.

تقویت‌کننده استخوان و دندان‌هاست

کلسیم بالای این میوه به تقویت و سلامت استخوان و دندان‌ها کمک می‌کند (تغذیه مناسب برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان (استئوپروز)).

حاوی مقدار زیادی آب است

از آنجا که آب خربزه قندی حاوی مقدار زیادی آب است، عصاره این میوه می‌تواند نیاز بدن را به مواد معدنی چون پتاسیم، منیزیم، آهن و زینک تامین کند. این بهترین جایگزین آب معدنی است. این میوه ۹۰ درصد آب دارد و بهترین چیز برای رفع تشنگی است.

برای هضم غذا بسیار خوب است

این میوه همچنین حاوی فیبر نامحلول است که به هضم غذا کمک می‌کند. یک لیوان آب خربزه قندی می‌تواند یبوست و نفخ را به سرعت برطرف کند. همچنین با خارج کردن سموم، کلیه‌ها را نیز تقویت می‌کند.

درمان خوبی برای فشار خون بالا است

کسانی که بیماری فشار خون دارند، می‌توانند از فواید آب خربزه قندی بهره ببرند، زیرا این میوه فشار خون را پایین می‌آورد. خربزه قندی میوه‌ای ترش و شیرین است و جایگزین خوبی برای نمک می‌تواند باشد. از آنجا که حاوی پتاسیم است، با فشار خون بالا مبارزه می‌کند.

آب خربزه قندی و خربزه تکه شده
خربزه بهترین جایگزین آب معدنی است

ایمنی بدن را بالا می‌برد

مطالعات نشان داده است یک لیوان آب خربزه قندی ۳۴ درصد از نیاز بدن به ویتامین C را برطرف می‌کند. این ویتامین نقش مهمی در تقویت و افزایش ایمنی بدن ایفا می‌کند.

برای خانم‌های باردار عالی است

آب خربزه قندی همه ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای رشد و سلامت جنین نیاز است را در خود دارد. آب خربزه قندی همچنین مشکلات رایج بارداری چون مشکل هضم و گاز معده را برطرف می‌کند.

یک خوراکی عالی برای پوست است

ویتامین C موجود در آب خربزه برای پوست بسیار عالی است چرا که سطح کلاژن را بهبود می‌بخشد. کلاژن نوعی پروتئین است که به تقویت سلول‌های پوستی و رگ‌های خونی کمک می‌کند. همچنین با اثرات پیری مانند چین و چروک و افتادگی پوست نیز مبارزه می‌کند (دلایل پیر شدن دست و نحوه درمان آن).

به سلامت چشم و بینایی کمک می‌کند

آب خربزه قندی حاوی لوتئین و زئاکسانتین (zeaxanthin) است که مواد مغذی گیاهی است و برای سلامت چشم‌ها مفید هستند. مصرف روزانه آب این میوه بینایی را بهبود می‌بخشد و خطر آب مروارید و عفونت چشم را کاهش می‌دهد.

به عنوان مدر استفاده می‌شود

آب خربزه قندی یک مدر طبیعی است و سموم و نمک‌های ناشی از باقی ماندن آب در بدن را از بدن خارج می‌کند. کسانی که از دیابت رنج می‌برند، می‌توانند آب خربزه قندی را هر روز مصرف کنند تا از باقی ماندن مایعات در بدنشان جلوگیری شود.

به کاهش وزن کمک می‌کند

کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند می‌توانند هر روز یک لیوان آب خربزه قندی بنوشند. آب این میوه بهترین پاک‌کننده طبیعی روده است، از این رو به سلامت روده کمک می‌کند.

آب خربزه قندی و نعنا
آب خربزه قندی یک مدر طبیعی است

نکاتی در استفاده از آب خربزه قندی

  • خربزه‌ای را انتخاب کنید که بافت کرم سفید یا کمرنگی دارد. میوه رسیده بوی خوبی دارد و کاملا آماده آبگیری است. حتی اگر میوه رسیده نیست، آن را چند روز در دمای اتاق نگه دارید تا رسیده شود.
  • اگر می‌خواهید از فواید آب خربزه قندی در طول سال بهره ببرید، پوست آن را کنده و میوه را به قطعات کوچکی برش دهید و در فریزر نگهداری کنید. همچنین می‌توانید آب خربزه قندی را نیز مستقیما در فریزر قرار دهید.
منبع stylecraze.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.